Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Nieuwe wielen; ventielgat scheef

Marciebo
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 22 aug 2017 08:12

Marciebo 08 sep 2017 14:31

Hoi, gisteren nieuwe wielen gekocht. Fulcrum cx7 is het type, ze hebben het ventielgat scheef geboord op 1 velg. Daardoor pas het ventiel er niet recht op. Zie de foto. Ik heb er 0 ervaring mee maar komt dit vaker voor. Lijkt mij dat er nu water in kan komen? Ziet er enorm slordig uit.
Bijlagen
20170908_142816.jpg

Gebruikersavatar
alliance_0
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 08 aug 2010 02:06

Gebruikersavatar alliance_0 08 sep 2017 14:51

Lijkt mij een gevalletje terug naar de winkel/webshop.

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 08 sep 2017 14:54

je fotoo ondersteunt je verhaal niet. Het lijkt erop dat het ventiel rechtop staat. Maak nog eens wat meer foto's, bijv van de andere zijde en van het ventielgat zonder ventiel.

artikel 60 zegt overigens dat je dat ringetje moet weggooien:

Rule #60
Ditch the washer-nut and valve-stem cap.

You are not, under any circumstances, to employ the use of the washer-nut and valve-stem cap that come with your inner-tubes or tubulars. They are only supplied to meet shipping regulations. They are useless when it comes to tubes and tires.

Gebruikersavatar
sloeren
Forum-lid
Berichten: 1860
Lid geworden op: 04 mei 2012 10:43
Locatie: Krimpenerwaard

Gebruikersavatar sloeren 08 sep 2017 14:58

Het scheef boren lijkt hier tot gevolg te hebben dat het buitenste gat niet midden op de velg maar ernaast zit. Waardoor er te veel ventiel zichtbaar is.

Marxten
Forum-lid
Berichten: 693
Lid geworden op: 07 aug 2015 19:24

Marxten 08 sep 2017 15:15

Volgens mij gebeurt dit vaker. Zeker met een oudere, scherpere vorm velg zie ik het regelmatig.

Quarantanove
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 26 jan 2015 19:14

Quarantanove 08 sep 2017 15:36

Alleen optisch een "probleem" maar in het gebruik maakt het niets uit : dus niet druk om maken.

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5615
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 08 sep 2017 18:46

Ik zie er niets verkeerd aan, ventiel komt er keurig recht uit.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 08 sep 2017 18:53

Ik vond iets dergelijks op mijn slecht weer RS-10 achterwiel. Het hoort volgens mij echt niet aangezien het ventiel zo altijd iets van een hoek maakt maar ik laat het verder. Tevens geen problemen mee ondervonden.

Ik denk als TS de foto vanuit een andere hoek neemt het er zo ongeveer uit ziet:
Bijlagen
2017.07.09 17.56.54.jpg
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 6128
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 08 sep 2017 19:09

Kijk, functioneel zal het wel goed zitten maar kwalitatief en het is geen porum hoort het gat nu eenmaal in het midden van de velg te zitten ook als de velg asymmetrisch is. Ben trouwens nog wel benieuwd of het gat in het midden van het verdiepte deel aan de binnenkant van de velg zit. Want dat is n.l. weer belangrijk als het een tubeless ready velg is. Enfin, de kwaliteitscontrole heeft hier gefaald.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

baron062
Forum-lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 25 nov 2004 10:37

baron062 08 sep 2017 19:14

Orlok schreef: 08 sep 2017 19:09 Kijk, functioneel zal het wel goed zitten maar kwalitatief en het is geen porum hoort het gat nu eenmaal in het midden van de velg te zitten ook als de velg asymmetrisch is. Ben trouwens nog wel benieuwd of het gat in het midden van het verdiepte deel aan de binnenkant van de velg zit. Want dat is n.l. weer belangrijk als het een tubeless ready velg is. Enfin, de kwaliteitscontrole heeft hier gefaald.
Ga er maar vanuit dat het ventielgat perfect midden in het diepe gedeelte zit. Ik heb liever een functioneel ontwerp met zo'n asmetrische velg, en daardoor minder spanningsverschil tussen drive en non-drive, als esthetisch correct iets met een scheef ventiel.

TS zegt: "ze hebben het ventielgat scheef geboord op 1 velg".... je raadt het al, de achtervelg is asymetrisch, de voorvelg niet. Dus die wielen zijn perfect in orde.

Quarantanove
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 26 jan 2015 19:14

Quarantanove 08 sep 2017 20:18

Als dit mij had getroffen dan zou ik proberen wat van de aanschafprijs af te krijgen een geen nieuw wiel bedingen. Als een korting niet zou lukken dan zou het zo laten.

jsparie
Forum-lid
Berichten: 3097
Lid geworden op: 12 aug 2005 00:55

jsparie 08 sep 2017 21:16

Voor wat betreft de angst voor water in de velg dat hou je toch niet tegen. Daarom zitten er normaal gesproken ergens anders in de velg ook nog een paar hele kleine gaatjes zodat het water er weer uit kan lopen.

Plaats reactie