Het Grote China Topic (frames + onderdelen)
Aangezien er bij de mtb's geenchina topic is vraag ik het toch maar hier. De Apex Reliq evo, waar Erik Dekker NL kampioen op werd blijkt ook n chinees frame te zijn. Weet iemand welk frame dit is en waar je dit in China kunt bestellen?
Gr Rob
Gr Rob
Even de situatie schetsen:
1) Ik bestelde Chinese 45mm disc wielen bij CarbonBikekits. Zo kwam toe en waren 125g te zwaar. Eerst claimde de verkoper dat zijn collega er de verkeerde velgen in had gestoken (even nagemeten en dit klopte dus niet). En nu beweert hij dat het extra gewicht komt omdat de spaken + nipples samen 8g(x48) wegen. Ik heb nochtans Pillar 1420 spaken gevraagd en alu-nipples, dus ik zie niet in hoe dat kan. Nu kan ik weer een weekje wachten op antwoord. De aangeboden tegemoetkoming is: korting op volgende aankoop of terugsturen voor een refund.
2) Ik bestelde een stuur, zadelpen, een zadel en een frameset bij Workswell. Vorige week kreeg ik de melding dat de beloofde 165g zadelpen niet geproduceerd zal worden en dat het er dus een van 200g zal worden. Deze week kreeg ik de melding dat de frameset toch geen 28mm banden zal kunnen passen zoals beloofd. Dat ze wel nieuwe prototypes gaan maken om dat te fixen, maar geen schatting kunnen geven over hoe lang dat zal duren. Ondertussen ligt er een di2 disc groepset stof te vergaren met Sram Red cranks en Wheels Mfg BB. Origineel was beloofd dat de bestelling rond 15 augustus verstuurd ging worden.
Het moge duidelijk zijn dat ik ondertussen spijt heb van mijn aankopen. Weet niet hoe ik de situatie met de wielen moet aanpakken en ook niet of ik op zoek moet naar een nieuw frame. 890g voor het frame en 315g voor de vork heb ik nog nergens anders gezien, maar op Vlaamse wegen kommen dikkere bandjes wel van pas. Advies welkom.
1) Ik bestelde Chinese 45mm disc wielen bij CarbonBikekits. Zo kwam toe en waren 125g te zwaar. Eerst claimde de verkoper dat zijn collega er de verkeerde velgen in had gestoken (even nagemeten en dit klopte dus niet). En nu beweert hij dat het extra gewicht komt omdat de spaken + nipples samen 8g(x48) wegen. Ik heb nochtans Pillar 1420 spaken gevraagd en alu-nipples, dus ik zie niet in hoe dat kan. Nu kan ik weer een weekje wachten op antwoord. De aangeboden tegemoetkoming is: korting op volgende aankoop of terugsturen voor een refund.
2) Ik bestelde een stuur, zadelpen, een zadel en een frameset bij Workswell. Vorige week kreeg ik de melding dat de beloofde 165g zadelpen niet geproduceerd zal worden en dat het er dus een van 200g zal worden. Deze week kreeg ik de melding dat de frameset toch geen 28mm banden zal kunnen passen zoals beloofd. Dat ze wel nieuwe prototypes gaan maken om dat te fixen, maar geen schatting kunnen geven over hoe lang dat zal duren. Ondertussen ligt er een di2 disc groepset stof te vergaren met Sram Red cranks en Wheels Mfg BB. Origineel was beloofd dat de bestelling rond 15 augustus verstuurd ging worden.
Het moge duidelijk zijn dat ik ondertussen spijt heb van mijn aankopen. Weet niet hoe ik de situatie met de wielen moet aanpakken en ook niet of ik op zoek moet naar een nieuw frame. 890g voor het frame en 315g voor de vork heb ik nog nergens anders gezien, maar op Vlaamse wegen kommen dikkere bandjes wel van pas. Advies welkom.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4708
- Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44
Welk Chinees frame dat is weet ik niet, maar PlanetX uit Engeland heeft dezelfde frames. Ik zou daar even kijken, daar hebben ze nu ook uitverkoop. En daar is de eventuele garantie afhandeling een stuk makkelijker.
Velgen kunnen wel eens zwaarder zijn, maar 125g is wel veel. Heb je niet toevallig andere spaken of naven erin dan je hebt besteld? Hebben ze per ongeluk de niet-disc variant als uitgangspunt voor het gewicht genomen?Ticlimax schreef: ↑09 sep 2017 10:15 Even de situatie schetsen:
1) Ik bestelde Chinese 45mm disc wielen bij CarbonBikekits. Zo kwam toe en waren 125g te zwaar. Eerst claimde de verkoper dat zijn collega er de verkeerde velgen in had gestoken (even nagemeten en dit klopte dus niet). En nu beweert hij dat het extra gewicht komt omdat de spaken + nipples samen 8g(x48) wegen. Ik heb nochtans Pillar 1420 spaken gevraagd en alu-nipples, dus ik zie niet in hoe dat kan. Nu kan ik weer een weekje wachten op antwoord. De aangeboden tegemoetkoming is: korting op volgende aankoop of terugsturen voor een refund.
2) Ik bestelde een stuur, zadelpen, een zadel en een frameset bij Workswell. Vorige week kreeg ik de melding dat de beloofde 165g zadelpen niet geproduceerd zal worden en dat het er dus een van 200g zal worden. Deze week kreeg ik de melding dat de frameset toch geen 28mm banden zal kunnen passen zoals beloofd. Dat ze wel nieuwe prototypes gaan maken om dat te fixen, maar geen schatting kunnen geven over hoe lang dat zal duren. Ondertussen ligt er een di2 disc groepset stof te vergaren met Sram Red cranks en Wheels Mfg BB. Origineel was beloofd dat de bestelling rond 15 augustus verstuurd ging worden.
Het moge duidelijk zijn dat ik ondertussen spijt heb van mijn aankopen. Weet niet hoe ik de situatie met de wielen moet aanpakken en ook niet of ik op zoek moet naar een nieuw frame. 890g voor het frame en 315g voor de vork heb ik nog nergens anders gezien, maar op Vlaamse wegen kommen dikkere bandjes wel van pas. Advies welkom.
If it's not fixed, it's broken.
Ben via moeizaam mailverkeer op zoek naar de reden. De naven kloppen (althans de stickers erop ), de foute spaken zou nog meevallen. De wielset hier opnieuw laten spaken lijkt me eenvoudiger dan terugsturen en opnieuw bestellen.Tjebakka schreef: ↑09 sep 2017 12:13Velgen kunnen wel eens zwaarder zijn, maar 125g is wel veel. Heb je niet toevallig andere spaken of naven erin dan je hebt besteld? Hebben ze per ongeluk de niet-disc variant als uitgangspunt voor het gewicht genomen?Ticlimax schreef: ↑09 sep 2017 10:15 Even de situatie schetsen:
1) Ik bestelde Chinese 45mm disc wielen bij CarbonBikekits. Zo kwam toe en waren 125g te zwaar. Eerst claimde de verkoper dat zijn collega er de verkeerde velgen in had gestoken (even nagemeten en dit klopte dus niet). En nu beweert hij dat het extra gewicht komt omdat de spaken + nipples samen 8g(x48) wegen. Ik heb nochtans Pillar 1420 spaken gevraagd en alu-nipples, dus ik zie niet in hoe dat kan. Nu kan ik weer een weekje wachten op antwoord. De aangeboden tegemoetkoming is: korting op volgende aankoop of terugsturen voor een refund.
2) Ik bestelde een stuur, zadelpen, een zadel en een frameset bij Workswell. Vorige week kreeg ik de melding dat de beloofde 165g zadelpen niet geproduceerd zal worden en dat het er dus een van 200g zal worden. Deze week kreeg ik de melding dat de frameset toch geen 28mm banden zal kunnen passen zoals beloofd. Dat ze wel nieuwe prototypes gaan maken om dat te fixen, maar geen schatting kunnen geven over hoe lang dat zal duren. Ondertussen ligt er een di2 disc groepset stof te vergaren met Sram Red cranks en Wheels Mfg BB. Origineel was beloofd dat de bestelling rond 15 augustus verstuurd ging worden.
Het moge duidelijk zijn dat ik ondertussen spijt heb van mijn aankopen. Weet niet hoe ik de situatie met de wielen moet aanpakken en ook niet of ik op zoek moet naar een nieuw frame. 890g voor het frame en 315g voor de vork heb ik nog nergens anders gezien, maar op Vlaamse wegen kommen dikkere bandjes wel van pas. Advies welkom.
M.i. is het terug sturen en opnieuw bestellen eenvoudig. Maar of dat jouw probleem - 125 gram te zwaar - oplost betwijfel ik of is een gok. Door het hier opnieuw laten spaken met een lichtere naaf/spaak/nippel weet je op voorhand wat het eind gewicht zal zijn. Maar 125 gram afvallen of minder gewicht meenemen lijkt mij toch het meest eenvoudigst.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Weeg maar 60kg en probeer bij te komen, alleen niet daar op de fiets . Terugsturen gaat niet gratis zijn. Ze zullen de wielset wel terugbetalen maar niet heen en terug verzendkosten. Dus dan heb ik veel geld betaald voor niks. Als ze me gewoon een deel terug zouden storten zou ik daar ook wel vrede mee nemen.Orlok schreef: ↑09 sep 2017 18:48 M.i. is het terug sturen en opnieuw bestellen eenvoudig. Maar of dat jouw probleem - 125 gram te zwaar - oplost betwijfel ik of is een gok. Door het hier opnieuw laten spaken met een lichtere naaf/spaak/nippel weet je op voorhand wat het eind gewicht zal zijn. Maar 125 gram afvallen of minder gewicht meenemen lijkt mij toch het meest eenvoudigst.
Mooie frame als basis voor een gravelracer idd. Kun je op dit frame ook spatborden monteren (end2end spatborden). Ik zie geen nokjes/oogjes op de achterpadden. De CX002 heeft die wel. Er staat zelfs een mooi voorbeeld bij - zo wil ik de fiets ook. Die CX is echter meer een cyclocrosser en daarom wellicht minder comfortabel (?)JoostG schreef: ↑23 mar 2017 20:49 Ik heb vandaag wat fotootjes uit China mogen ontvangen. Het frame voor mijn woon-werker/bosfiets is klaar om naar Holland te komen. In het daglicht zal de blauwe kleur lichter zijn en de branding zilver.
Nu aan de slag om de ontbrekende onderdelen aan te schaffen en dan hoop ik over een weekje of 2 voor het eerste met hydraulische remleidingen aan de slag te mogen gaan.
Iemand ervaring met TanTancycling (http://www.tantancycling.com/)? Ik ben wel geinteresseerd in een frame van hen, maar vind eigenlijk weinig op internet over deze fabrikant..
Kleine update over mijn bestelling. Ik heb een VB-R-066 besteld met custom paintjob. Ontwerp is een paar pagina's terug te vinden.
Vandaag een foto van het spuitwerk binnen gekregen, maar de bovenkant van de toptube was niet zwart gespoten. Ik had dit in de mock-up vrij duidelijk aangegeven en bovendien nog een foto van de toptube van een Ultimate CF SLX toegevoegd ter verduidelijking. Direct Chris teruggemaild (2 minuten nadat hij de mail naar mij verstuurd had) en verteld dat ik dit niet accepteer. Ik kreeg toen als reactie dat het frame al via XDB verstuurd was, maar dat hij het terug gaat halen en het spuitwerk gaat fixen. Op deze manier gaat 't iig alsnog een vrij zwaar frame worden, als er over de bestaande blanke lak nog een laagje zwart en vervolgens weer een of meerdere lagen blanke lak wordt gespoten. Wordt vervolgd...
Vandaag een foto van het spuitwerk binnen gekregen, maar de bovenkant van de toptube was niet zwart gespoten. Ik had dit in de mock-up vrij duidelijk aangegeven en bovendien nog een foto van de toptube van een Ultimate CF SLX toegevoegd ter verduidelijking. Direct Chris teruggemaild (2 minuten nadat hij de mail naar mij verstuurd had) en verteld dat ik dit niet accepteer. Ik kreeg toen als reactie dat het frame al via XDB verstuurd was, maar dat hij het terug gaat halen en het spuitwerk gaat fixen. Op deze manier gaat 't iig alsnog een vrij zwaar frame worden, als er over de bestaande blanke lak nog een laagje zwart en vervolgens weer een of meerdere lagen blanke lak wordt gespoten. Wordt vervolgd...