Vuelta 2017
Totaal oneens!Hans-Je-Pence schreef: ↑09 sep 2017 17:59 PRACHTIG!! Wat een held. Niet wachten, nee meteen aan de voet in de aanval.
Prachtig ook hoe de Spanjaarden ongeacht de ploeg gewoon een tandje bij zetten voor hun grote voorbeeld,
En wat een strijd op die legendarische klim zeg!! De Giro was spannend en mooi, de Tour was wat het was maar de Vuelta barst van spektakel.
Poels; oh oh wat een talent, wat een power berg op! lijf die mens toch in bij een NL ploeg!
En ere wie ere toekomt: Froome doet het toch maar even hè.
Tja en Kelderman… Ach die pakt nog wel een keer iets maar een grote kampioen zit er gewoon niet in. Niet te min toch een meer dan mooie prestatie hoor. Zo’n Zakarin heeft dan net iets meer karakter denk ik.
Kruiswijk heeft het in elk geval nog wel geprobeerd!!
Kruiswijk en Kelderman rijden als Kopman.
Kelderman verbeterd zijn beste prestatie ooit in een grote ronde en kraakt op het laatste moment. helaas helaas. Tussen een groot kampioen en een goede ronde renner zit een groot gat. Kelderman is bezig zich in dit gat te begeven. Wat mij betreft een super prestatie met wat pech op het einde. Hij ( en sunweb) heeft gestreden voor het hoogst haalbare.
Poels heeft geen 3 weken alles lopen geven. welliswaar toch een super prestatie geleverd. maar wel als nr 2 of 3 binnen team Sky.
Zoals Michel Wuyts nu terecht aangeeft " hoelang gaat Poels deze rol nog accepteren"
Een kopman die nooit aanvalt zal niet zo snel iets winnen, dat is gewoon een feit maar verder is het zeker een goede prestatie. Hij moet een keer een gelukje hebben in een wat minder bezette ronde.
Poels doet het als knecht bijna even goed. Wel een beetje balen voor Poels, twee keer de sterkste op de Angliru, twee keer tweede...
Kruiswijk durft tenminste nog aan te vallen maar heeft wat minder talent en/of wat meer pech denk ik.
Poels doet het als knecht bijna even goed. Wel een beetje balen voor Poels, twee keer de sterkste op de Angliru, twee keer tweede...
Kruiswijk durft tenminste nog aan te vallen maar heeft wat minder talent en/of wat meer pech denk ik.
Campagnolo Ultra Dork
-
- Forum-lid
Ik kraak Kelderman niet af, zal nooit een topsporter afkraken om zijn prestatie, nooit! Ik constateer alleen wederom dat Kelderman niet die kampioen status heeft die hem gedurende deze ronde hier en daar toegedicht is. Ik prijs hem juist voor zijn grootse prestatie!! En ik denk zelf eerlijk gezegd dat dit ook zijn plaats is tussen al dit heldengeweld (froome, Nibali, Contador) Absoluut geen schande zijn prestatie en plaats in het AK. Maar dat grootse wat een Zakarin nu al laat zien en wat Kruiswijk ook wel heeft heb ik nog nooit in hem gezien. Maar hij is nog jong genoeg om mooie overwinningen te rijden alleen niet van het kaliber Dumolin, Kruiswijk en Poels. Maar dat is slechts mijn mening.
-
- Forum-lid HC
Wat een beul van een klim en prachtige aanval van Contador!
Voor wat betreft Poels en ook Landa, Thomas, Nieve etc. Stuk voor stuk geweldige renners, maar ik vind het te makkelijk gedacht dat ze het alleen ook wel even afkunnen. Die mannen hebben er natuurlijk ook voordeel van, net als Froome, dat ze in een sterke ploeg meedraaien. Ook ligt de focus niet op hun, waardoor ze een mindere dag kunnen hebben, niet iedereen op ze let en ze hoeven niet de druk van kopman te dragen.
Enerzijds zeg ik, laat het maar eens zien, anderzijds zitten ze nu in een omgeving dat ze zichzelf in de spotlight kunnen rijden. Heb zeker genoten van Poels vandaag (en Landa in de tour).
Voor wat betreft Poels en ook Landa, Thomas, Nieve etc. Stuk voor stuk geweldige renners, maar ik vind het te makkelijk gedacht dat ze het alleen ook wel even afkunnen. Die mannen hebben er natuurlijk ook voordeel van, net als Froome, dat ze in een sterke ploeg meedraaien. Ook ligt de focus niet op hun, waardoor ze een mindere dag kunnen hebben, niet iedereen op ze let en ze hoeven niet de druk van kopman te dragen.
Enerzijds zeg ik, laat het maar eens zien, anderzijds zitten ze nu in een omgeving dat ze zichzelf in de spotlight kunnen rijden. Heb zeker genoten van Poels vandaag (en Landa in de tour).
Mee doen voor winst is nog iets anders maar een paar plaatsjes opschuiven in de top tien en een ritwinst meepakken is al zoveel leuker.
In theorie is aan Kelderman misschien nog wel het minste werk om ooit een grote ronde te kunnen winnen denk ik. De tijdrit is er al en bergop zit er wellicht nog een beetje rek op. Ook zit hij bij de juiste ploeg. Vandaag ook weer veel mensen mee over de voorlaatste klim, ondanks het wegvallen van Barguil en Oomen.
In theorie is aan Kelderman misschien nog wel het minste werk om ooit een grote ronde te kunnen winnen denk ik. De tijdrit is er al en bergop zit er wellicht nog een beetje rek op. Ook zit hij bij de juiste ploeg. Vandaag ook weer veel mensen mee over de voorlaatste klim, ondanks het wegvallen van Barguil en Oomen.
Campagnolo Ultra Dork
Terechte vraagtekens,ypuh schreef: ↑09 sep 2017 18:16 Wat een beul van een klim en prachtige aanval van Contador!
Het verleden wijst ook uit dat, Hamilton, Livingstone, Landis en Heras niet de potentie konden waarmaken. Ik zie Poels als kopman van laten we zeggen Lotto Soudal nog geen grote ronde winnen.
-
- Forum-lid
@Ernie C: Maar dat is nu net ook een beetje mijn punt; hij heeft alle sportieve aspecten in zich maar mist misschien dat typerende karakter van een winnaar zoals Hinault, Delgado en zelfs Armstrong.
Als mens pleit dat alleen maar voor hem hoor, BH en LA waren nou niet de meest prettige personen als je de verhalen mag geloven….
Als mens pleit dat alleen maar voor hem hoor, BH en LA waren nou niet de meest prettige personen als je de verhalen mag geloven….
Er is natuurlijk wel meer tussen nooit iets winnen en 7 of meer grote rondes winnen. Een veelwinnaar zal het inderdaad nooit worden. Wat dat betreft zit er in Poels dan weer wat meer.
Froome mag je wat mij betreft in hetzelfde rijtje plaatsen als BH en LA. Ongelooflijk wat l*l is is dat. Had Wout toch een keer voor eigen kans laten gaan, en dan dat lachje aan het einde...
Misschien is hij nog wel de ergste van allemaal met dat hele vriendelijke imago van hem, maar ondertussen is het ikke, ikke, ikke en de rest kan stikken.
Froome mag je wat mij betreft in hetzelfde rijtje plaatsen als BH en LA. Ongelooflijk wat l*l is is dat. Had Wout toch een keer voor eigen kans laten gaan, en dan dat lachje aan het einde...
Misschien is hij nog wel de ergste van allemaal met dat hele vriendelijke imago van hem, maar ondertussen is het ikke, ikke, ikke en de rest kan stikken.
Campagnolo Ultra Dork
Poels en Nieve hadden afgelopen woensdag en vandaag eens een Barguiltje moeten plaatsen (zeer wel mogelijk aangezien Froome woensdag onbewust al door Nieve werd gelost en vandaag was Poels ook zeer duidelijk beter dan Froome).
Dat zou een mooi paar bommen geweest zijn maar binnen Sky is en blijft de afspraak dat Froome moet winnen en zelfs vandaag Poels op het einde niet laat gaan om zo eventueel de rit te pakken.
Als je als topknecht zelfs die kansen niet van je kopman gegunt krijgt dan zou het mij niets verbazen als wat lieden uit Sky maar eens ergens anders gaan kijken.
Maar dat Froome wederom niet super was lijkt me duidelijk. Jammer dat Nibali, waar ik op hoopte, er door zakte want met een goed Nibali vandaag had Froome een groot probleem gehad en de Vuelta verloren.
Dat zou een mooi paar bommen geweest zijn maar binnen Sky is en blijft de afspraak dat Froome moet winnen en zelfs vandaag Poels op het einde niet laat gaan om zo eventueel de rit te pakken.
Als je als topknecht zelfs die kansen niet van je kopman gegunt krijgt dan zou het mij niets verbazen als wat lieden uit Sky maar eens ergens anders gaan kijken.
Maar dat Froome wederom niet super was lijkt me duidelijk. Jammer dat Nibali, waar ik op hoopte, er door zakte want met een goed Nibali vandaag had Froome een groot probleem gehad en de Vuelta verloren.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
-
- Forum-lid HC
Njah, deels mee eens. Vandaag had het gekund (Froome die Poels laat gaan), 2.15m voorsprong op Nibali die ook niet fris meer was, 25 seconden achter Contador die er wel door heen zat.Ernie C. schreef: ↑09 sep 2017 19:36 Er is natuurlijk wel meer tussen nooit iets winnen en 7 of meer grote rondes winnen. Een veelwinnaar zal het inderdaad nooit worden. Wat dat betreft zit er in Poels dan weer wat meer.
Hoe dan ook, geen garantie dat Poels hem had gewonnen en Contador verdiende deze zege natuurlijk ook gewoon (zowel sportief als moreel).
Verder begrijp ik gewoon goed dat Poels in dienst rijdt van. Als Poels net als Barguil en Landa etappes wil gaan winnen, moet hij gewoon eerst zijn diensten bewijzen, dan komen de kansen vanzelf (Sky is ook niet gek). Op deze week na heeft Poels dit seizoen door zijn blessure weinig kunnen doen voor zijn kopman.
-
- Forum-lid HC
En hij kan bij lek altijd nog een wiel of fiets af staan.