En jou niet aflatende stroom van kritiek op Shimano en dan specifiek Ultegra valt onder ?daniel1975 schreef: ↑11 sep 2017 08:43Same here. 32km enkele reis vind ik niet fijn als je ook gewoon drukke baan hebt en een kleine van 1.5jr thuis die ook opgehaald moet worden etc. Vooral met de gemiddelde ZW wind die ik 100% tegen heb 's middags naar huis.
Alleen hik ik er een beetje (veel) tegenaan om bijna €7000* af te tikken voor een ST2 met grootste accu.
*incl nieuwe goedgdkeurde helm, kenteken, etc.
Maar om kritiek op een speedbike direct te koppelen aan intellect vind ik getuigen van arrogantie.
Het E-Bike topic
-
- Forum-lid
- Berichten: 491
- Lid geworden op: 03 okt 2013 17:49
sensa guilia
Cannondale scalpel
Trek Superfly 100 pro sl
Cannondale scalpel
Trek Superfly 100 pro sl
-
- Forum-lid
- Berichten: 491
- Lid geworden op: 03 okt 2013 17:49
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 39960
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Thnx!
Sterker nog, DA (zeker di2) is technisch gewoon mooi spul. Je bent alleen verplicht om een Quarq oid te kopen
Ultegra is gewoon de Astra onder de fietsgroepen: weinig zeggend, saai, degelijk, value4money.
Er zijn meerdere volwaardige alternatieven, maar veel FM's sturen kwakkeloos op Ultegra. Dat is jammer en niet nodig. Er zijn echt veel frames waar een Force of Potenza groep mooier op staat ipv het muisgrijs van Ultegra.
Ik ben oprecht benieuwd hoeveel mensen Ultegra kopen obv 'mooi' ipv 'meest rationele/geadviseerde'. Al zul je daar nooit achter komen, want dat geven niet veel mensen toe.
Less is bore
Zo'n Stromer van 7000 euro lijkt mij dan ook overkill. Bij Mantel staat nu een leuke Haibike inde aanbieding met Yamaha motor en een goede afmontage (oa XT remmen). Zo'n Stromer is niet 3x zo goed, wel 3x zo duur. Voor een beetje geoefend fietser moet dat echt wel voldoende zijn om een flink gemiddelde te rijden.daniel1975 schreef: ↑11 sep 2017 08:43Same here. 32km enkele reis vind ik niet fijn als je ook gewoon drukke baan hebt en een kleine van 1.5jr thuis die ook opgehaald moet worden etc. Vooral met de gemiddelde ZW wind die ik 100% tegen heb 's middags naar huis.
Alleen hik ik er een beetje (veel) tegenaan om bijna €7000* af te tikken voor een ST2 met grootste accu.
*incl nieuwe goedgdkeurde helm, kenteken, etc.
Maar om kritiek op een speedbike direct te koppelen aan intellect vind ik getuigen van arrogantie.
de twee nadelen zijn de vork en vooral de naam op het frame.
Campagnolo Ultra Dork
Mijn speedbike kostte me 2100 EUR, met helm en kenteken was het nog geen 2500 EUR. Een Haibike xduro race; modeljaar 2015/2016 aangekocht begin 2017.daniel1975 schreef: ↑11 sep 2017 08:43 Alleen hik ik er een beetje (veel) tegenaan om bijna €7000* af te tikken voor een ST2 met grootste accu.
*incl nieuwe goedgdkeurde helm, kenteken, etc.
catalogusprijs : 5500 EUR.
Ik heb tot 42,5 km/h ondersteuning, ik rijd gemiddeld 5 km/h sneller met die fiets over een afstand van 55 km. Over een afstand van 30 km zou dat 10 km/h zijn.
Mensen die een fiets met motor hebben lui noemen mag wel zonder arrogant te zijn?
Maar om kritiek op een speedbike direct te koppelen aan intellect vind ik getuigen van arrogantie.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 39960
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
350W met een 500wh accu vind ik niet genoeg. Als ik hem echt als volwaardige commuter in wil zetten dan wil ik geen 5km harder gemiddeld over 32km, maar gewoon met >40km/u gemiddeld kunnen rijden (veel rechte stukken).
Ik zie het dan niet meer perse als fiets, maar vervoersoplossing.
Dan heb je minimaal 500W en 800wh nodig. Specialized Turbo S zou ook prima zijn, maar te kleine accu.
Als Haibike dat maakt, maakt de naam mij geen ruk uit.
En lui mag je prima gebruiken in sommige gevallen. Scholieren op ebikes, mensen die op korte ritjes gewoon niet meer moe willen worden, etc.
Ik zie het dan niet meer perse als fiets, maar vervoersoplossing.
Dan heb je minimaal 500W en 800wh nodig. Specialized Turbo S zou ook prima zijn, maar te kleine accu.
Als Haibike dat maakt, maakt de naam mij geen ruk uit.
En lui mag je prima gebruiken in sommige gevallen. Scholieren op ebikes, mensen die op korte ritjes gewoon niet meer moe willen worden, etc.
Less is bore
Ik kan met mijn fiets 40 km/h rijden gedurende 30 km, ondersteuning begint weg te vallen vanaf 41,5 km/h (GPS).daniel1975 schreef: ↑11 sep 2017 20:40 350W met een 500wh accu vind ik niet genoeg. Als ik hem echt als volwaardige commuter in wil zetten dan wil ik geen 5km harder gemiddeld over 32km, maar gewoon met >40km/u gemiddeld kunnen rijden (veel rechte stukken).
Ik zie het dan niet meer perse als fiets, maar vervoersoplossing.
Dan heb je minimaal 500W en 800wh nodig. Specialized Turbo S zou ook prima zijn, maar te kleine accu.
Als Haibike dat maakt, maakt de naam mij geen ruk uit.
En lui mag je prima gebruiken in sommige gevallen. Scholieren op ebikes, mensen die op korte ritjes gewoon niet meer moe willen worden, etc.
Dat is met een motor van 350 Watt en een 400Wh accu. Met een 500Wh accu wordt dat dus bijna 40 km. Is wel een fiets zonder spatborden (racefiets lay-out, 28 mm banden). (Haibike Race)
Indien ik de software van mijn fiets wat zou 'tunen', kan die ook moeiteloos 45 km/h, maar dan verlies ik wel een 5-tal km range. Je hebt echt geen 500 watt nodig om 45 km/h te rijden, ik trap zelf 200 Watt weg, met de 350 Watt van mijn motor is dat een vermogen 550W.
Vlak bij 't einde van mijn dagelijkse rit heb ik stukje vals plat van 400 m (2-3% hellingsgraad). Daar rijd ik tegen 40 km/h aan op.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 39960
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Haibike: https://www.haibike.com/en/US/bikes/712 ... technology
Wat ik niet snap als je echt een 45km/u commuter in de markt wilt zetten:
- slechts 350w
- slechts 500wh accu
- snelspanners
- 60 lux koplampje (met die snelheid??)
Dat is geen vergelijk met een Stromer ST1x: 500w (op de aandrijfas ipv crank!), 816wh, steekassen en goede koplamp. Ding kost €950 meer (allebei adviesprijslijst gepakt), maar dat is ie ook zeker waard IMHO. Deel krijg je als restwaarde nog terug.
Wat ik niet snap als je echt een 45km/u commuter in de markt wilt zetten:
- slechts 350w
- slechts 500wh accu
- snelspanners
- 60 lux koplampje (met die snelheid??)
Dat is geen vergelijk met een Stromer ST1x: 500w (op de aandrijfas ipv crank!), 816wh, steekassen en goede koplamp. Ding kost €950 meer (allebei adviesprijslijst gepakt), maar dat is ie ook zeker waard IMHO. Deel krijg je als restwaarde nog terug.
Less is bore