Wielrenners in de Media (Geenstijl)
-
- Forum-lid
- Berichten: 3564
- Lid geworden op: 03 nov 2009 01:25
Hoezo excuus? Zie op onderstaande foto de lengte en de richting van de schaduw.
Wie wielrenners kwamen van links (zon in de rug) en de auto kwam van rechts en wilde de zijstraat in.
Ongevallen met laagstaande zon gebeuren nu eenmaal.
Wie wielrenners kwamen van links (zon in de rug) en de auto kwam van rechts en wilde de zijstraat in.
Ongevallen met laagstaande zon gebeuren nu eenmaal.
Ik zit vaak genoeg op de weg, zowel in auto, op motor als op racefiets. Ook met laagstaande zon. Maar dat is echt geen enkel excuus om dan maar een groep van 12 fietsers over het hoofd te zien, je moet je gewoon beseffen dat je slechter zicht hebt. Juist als je slecht zicht hebt, en je in zo'n situatie linksaf wilt slaan, pas je gewoon je snelheid aan, en ga je desnoods stil staan tot je zeker weet dat er niemand aan komt.
Ook weer schandalig dat de reacties op dat artikel vooral gaan over wielrenner-bashen, terwijl de schuld hier toch echt elders ligt...
Giant Defy Advanced 2 2016
Gazelle XR4
Gazelle XR4
Natuurlijk HAD die mevrouw beter op moeten letten maar dit is gewoon een ongeluk dat heel veel mensen kan overkomen. Een laagstaande zon een een groepje dat een redelijk tempo fiets, zoiets kan gebeuren.
maar als je Sjaak van der Loop heet moet je ook niet op een fiets gaan zitten...
maar als je Sjaak van der Loop heet moet je ook niet op een fiets gaan zitten...
Campagnolo Ultra Dork
-
- Forum-lid
- Berichten: 313
- Lid geworden op: 06 sep 2016 13:49
Dit is niet iets wat iedereen kan overkomen. Iemand heeft hier bewust het risico genomen om daar te gaan rijden waar zij niet kon overzien of er ander verkeer reed. Het risico dus om mensen aan te rijden. Dat kun je vermijden door in zo'n situatie eerst door af te remmen/zonneklep naar beneden/zonnebril op en je er eerst van te vergewissen dat de weg echt vrij is.
- depoldertoerist
- Forum-lid
- Berichten: 1795
- Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
- Locatie: Waddinxveen
- Contact
Wat ik wel sterk vind van die reactie van de voorzitter is dat hij niet direct vol in de aanval gaat.
---
"Ze riep dat ze verblind was door de zon en ons totaal niet had gezien. Ik denk ook dat ze er echt niks aan kon doen. Je rijdt niet zomaar in op een groep wielrenners."
De gehavende renner kan zich voorstellen dat de vrouw door de laaghangende zon de groep fietsers compleet over het hoofd zag. Hij heeft haar na afloop niet meer gesproken. "
----
Een hele beschaafde reactie vind ik.
de vrouw had zich wel nog even kunnen melden... dat had ik dan wel weer beschaafd gevonden vanaf de andere kant...
---
"Ze riep dat ze verblind was door de zon en ons totaal niet had gezien. Ik denk ook dat ze er echt niks aan kon doen. Je rijdt niet zomaar in op een groep wielrenners."
De gehavende renner kan zich voorstellen dat de vrouw door de laaghangende zon de groep fietsers compleet over het hoofd zag. Hij heeft haar na afloop niet meer gesproken. "
----
Een hele beschaafde reactie vind ik.
de vrouw had zich wel nog even kunnen melden... dat had ik dan wel weer beschaafd gevonden vanaf de andere kant...
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE
Ik zeg ook dat het heel veel mensen kan overkomen, niet iedereen. Jij zal uiteraard nooit een ongeluk(je) veroorzaken dat achteraf gezien makkelijk te voorkomen was...aloisvonesterhazy schreef: ↑13 sep 2017 13:28 Dit is niet iets wat iedereen kan overkomen. Iemand heeft hier bewust het risico genomen om daar te gaan rijden waar zij niet kon overzien of er ander verkeer reed. Het risico dus om mensen aan te rijden. Dat kun je vermijden door in zo'n situatie eerst door af te remmen/zonneklep naar beneden/zonnebril op en je er eerst van te vergewissen dat de weg echt vrij is.
Campagnolo Ultra Dork
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6217
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
In principe had elk ongeluk voorkomen kunnen worden door andere keuzes te maken. Jouw redenatie betekend in feite dat elk ongeluk direct verwijtbaar is, vanwege bewuste keuzes...aloisvonesterhazy schreef: ↑13 sep 2017 13:28 Dit is niet iets wat iedereen kan overkomen. Iemand heeft hier bewust het risico genomen om daar te gaan rijden waar zij niet kon overzien of er ander verkeer reed. Het risico dus om mensen aan te rijden. Dat kun je vermijden door in zo'n situatie eerst door af te remmen/zonneklep naar beneden/zonnebril op en je er eerst van te vergewissen dat de weg echt vrij is.
Definitie van een ongeluk is dat iets niet express gebeurd. Een ongeluk kan het gevolg zijn van matig handelen, slecht inschatten, onoplettendheid. Dus ja, had je dat niet gedaan was het ongeluk er niet geweest. Maar dat betekend niet dat iemand bewust die fouten maakt!
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
Ik vond juist dat het bij dit artikel ontzettend meeviel.
Hoe erg het ook is, ongelukken gebeuren soms en de definitie van een ongeluk is dat het niet met opzet gebeurd is.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets
En daarom spreken we dan ook van een aanrijding en niet van een ongeluk.
Vorsprung durch Pedantik
Hiermee wek je de indruk dat jij ten alle tijde 100% zeker bent van de verkeerssituatie om je heen.aloisvonesterhazy schreef: ↑13 sep 2017 13:28 Dit is niet iets wat iedereen kan overkomen. Iemand heeft hier bewust het risico genomen om daar te gaan rijden waar zij niet kon overzien of er ander verkeer reed.
Gefeliciteerd, dan ben je waarschijnlijk van alle ruim 7 miljard mensen op deze aardbol de enige persoon die dat voor elkaar heeft. Ik ben erg benieuwd hoe jij om een hoekje hebt leren kijken, mij lukt dat namelijk nog steeds niet.