Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 12 sep 2017 11:34

Hans-Je-Pence schreef: 12 sep 2017 10:47 Ergo; de man is geen klokkenluider maar iemand met een zeer bedenkelijke, om niet te zegen verachtelijke beroepsethiek en zou met terugwerkende kracht uit zijn ambt moeten worden gezet, een boete moeten krijgen en uit het register moeten worden geschrapt!

@AMCLASSIC-FAN: Dat sporters zelf in Spanje EPO bij elke apotheek konden kopen zonder recept staat natuurlijk los van dit feit. Hierbij lag de verantwoordelijkheid namelijk niet alleen bij de sporter zelf maar voor een groot deel bij de arts. Hij had gewoon NEEN moeten zeggen.
Dus jij vindt het beter als hij z'n mond had gehouden? Dat is namelijk wat je op schrijft. Er is niemand die hier vindt dat hij nu zo geweldig heeft gehandeld met alles wat hij in 20 jaar gedaan heeft in de wielersport. Maar als er iets geen oplossing is dan is het wel de boel onder het tapijt vegen, zoals Hein Verbruggen en de meeste ander bobo's het liefst doen.

Als hij 'NEEN' had gezegd tegen de renners in de jaren 90 dan hadden ze de EPO gewoon zelf gekocht of het een soigneur laten regelen. Jij doet voorkomen alsof hij de oorzaak van het dopinggebruik is en dat is onzin, hij was enkel een pion in een verdorven milieu. Initieel misschien wel meer dan een pion met de bloedtransfusies eindjaren 80, maar alle feiten sindsdien lijkt hij niet meer dan een radartje in het rad geweest te zijn.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

MarkVeenstra
Forum-lid HC

Gebruikersavatar MarkVeenstra 12 sep 2017 11:48

Nee.., Hans buigt eigenlijk alleen op het punt dat de arts als arts niet gedaan heeft wat hij had moeten doen.., en daarna niet als arts zijn mond heeft gehouden. Dus dat de arts vanuit zijn beroep niet juist heeft gehandeld. En daarop aangepakt zou mogen worden.

De reden waarom Hans to tegen de arts is heeft niets met dopinggebruik en wielrennerij te maken.
althans, dat is wat ik lees in al zijn argumenten in de laatste post.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Oppbogga
Forum-lid

Oppbogga 12 sep 2017 12:13

Ben het ook met Hans's laatste post eens.
Deze arts heeft destijds noch ballen noch mores getoond en u na zoveel jaar geeft hij daar nog eens blijk van...
Ik ben tegen doping maar ook tegen dit soort zichzelf noemende 'artsen'
...

Karl66
Forum-lid

Karl66 12 sep 2017 12:14

Die man is natuurlijk geen klokkenluider. Alles wat hij te zeggen heeft is allang verteld. Of het nou gaat om de vormen van doping die gebruikt werden, de manieren waarop ze gebruikt werden en hoe de controles ontdoken werden. Dat de bond vooral bezig was de sport te "beschermen" en dat de dopingartsen geholpen werden door de dopinginstanties. Het enige nieuwe is dat er namen genoemd worden van mensen uit een ver ver verleden, over zaken die allang verjaard zijn. En daarvoor schendt hij dan zijn beroepseed wat volslagen onnodig was, want het verhaal had ook zonder die namen uit de oudheid gekund. En dat doet hij dan niet tegen de instanties die er tien jaar geleden wat mee gekund hadden maar tegen een krant die de informatie gebruikt voor een smeuïg dopingverhaal.

Doping is nog steeds een probleem in de sport en doping is gewoon vals spelen en moet daarom aangepakt worden. Maar dit verhaal voegt niks toe aan het oplossen van de dopingproblematiek. Ik snap dus niet waarom sommige mensen deze man bijna een held vinden.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

dc
Forum-lid

dc 12 sep 2017 12:22

1. Onnodig is betrekkelijk als je je realiseert hoe zeer Leontien probeert knol kapot te maken.
2. Onnodig is betrekkelijk als je je realiseert dat Meneer Zijlaard manager is van Roompot (ploeg voor jonge talenten...)

En ja, klokkenluider omdat zonder deze input er verdomd weinig bewijs is tegen deze twee figuren.

@Hans, speel niet Calimero, ik zeg niet dat je je zelf moet opsluiten. Ik wijs je er gewoon op dat jouw houding anti-klokkenluider is. Je morele verontwaardiging is leuk, maar je danst telkens heel hard weg om de consequenties als hij zijn mond had gehouden. Links of rechtsom, Monique Knol is nu behoorlijk gerehabliteert en de kans dat Zijlaard een douw krijgt is aanzienlijk,.

Niemand hier neemt het op voor de arts ion kwestie, dus die stro-pop is niet nodig. Het gaat erom dat hij nu zijn mond heeft opengedaan. Als je daar tegen bent betekent praktisch gezien dat je de praktijken van Van Moorsel en Zijlaard minder belangrijk vindt. en dat hun slachtoffers dan maar dikke pech hebben.

Vangalo74
Forum-lid

Vangalo74 12 sep 2017 14:18

Zou ie in bathjes of euries zijn betaald?? Misschien wel wat prestatie verhogende middeltjes.. blanke gepensioneerde man in thailand, hij zit er vast voor het natuurlijk schoon :mrgreen: :mrgreen:

Hans-Je-Pence
Forum-lid

Hans-Je-Pence 12 sep 2017 14:48

MarkVeenstra schreef: 12 sep 2017 11:48 Nee.., Hans buigt eigenlijk alleen op het punt dat de arts als arts niet gedaan heeft wat hij had moeten doen.., en daarna niet als arts zijn mond heeft gehouden. Dus dat de arts vanuit zijn beroep niet juist heeft gehandeld. En daarop aangepakt zou mogen worden.

De reden waarom Hans to tegen de arts is heeft niets met dopinggebruik en wielrennerij te maken.
althans, dat is wat ik lees in al zijn argumenten in de laatste post.
Exact!
dc schreef: 12 sep 2017 12:22 …..@Hans, speel niet Calimero, ik zeg niet dat je je zelf moet opsluiten. Ik wijs je er gewoon op dat jouw houding anti-klokkenluider is. Je morele verontwaardiging is leuk, maar je danst telkens heel hard weg om de consequenties als hij zijn mond had gehouden. Links of rechtsom, Monique Knol is nu behoorlijk gerehabliteert en de kans dat Zijlaard een douw krijgt is aanzienlijk,…
Jouw reactie is nu net symptomatisch voor wat er in deze discussie steeds mis loopt. De feiten zijn zoals ze zijn, namelijk een arts die zijn plichten ernstig verzuimd. En precies dat feit vind ik buitengewoon kwalijk. Dat er als bijvangst iemand gerehabiliteerd wordt is voor dat feit irrelevant.
Dat je mij omwille van mijn argument persoonlijk gaat aanspreken en de les gaat lezen is eigenlijk precies hetzelfde, je laat daarmee namelijk emotionele argumenten meewegen in een discussie die over feiten gaat.

Ik herhaal nog maar eens dat indien elk radertje in het geheel zijn eigen plichten en verantwoordelijkheden neemt, het een stuk makkelijker zou worden om het dopingmonster wat meer te isoleren en zondaars (van welk statuut dan ook) met de geëigende middelen aan te pakken.
Als er zo weinig mensen zijn die vinden dat deze arts zijn plichten verzuimd heeft en zijn intellectuele vermogens misbruikt heeft en feitelijk zijn ambt besmet heeft, dan is er inderdaad wel veel mis in deze wielerwereld.
Schuldenaars moeten gewoon bestraft kunnen worden, in alle lagen van de wielerwereld. Om dat consequent te kunnen doen moet je wel de emotie weg laten en de feiten middels de daartoe geëigende middelen veroordelen. Voorlopig zijn de renners steeds het kind van de rekening omdat de regelgeving zich alleen daarop toespitst.

EmPeHa
Forum-lid

Gebruikersavatar EmPeHa 12 sep 2017 15:05

Maar welke van de twee vind jij nu het meest bezwaarlijk: dat hij er in mee is gegaan of dat hij zijn patiëntengeheim schendt?

Karl66
Forum-lid

Karl66 12 sep 2017 16:20

dc schreef: 12 sep 2017 12:22 1. Onnodig is betrekkelijk als je je realiseert hoe zeer Leontien probeert knol kapot te maken.
2. Onnodig is betrekkelijk als je je realiseert dat Meneer Zijlaard manager is van Roompot (ploeg voor jonge talenten...)

En ja, klokkenluider omdat zonder deze input er verdomd weinig bewijs is tegen deze twee figuren.
1 is natuurlijk niet meer dan een bitchfight tussen twee wielrensters uit een ver verleden die een gigantische hekel aan elkaar hebben. Omdat te bestempelen als Knol kapot maken is lichtelijk overdreven. Vooral als je nagaat dat Knol uit dezelfde doping periode komt en de nodige boter op haar hoofd heeft.

2. Ik hoop dat jij doorhebt dat de huidige ploegleidingen en begeleidingen vol zitten met ex-dopers en mensen die het gefaciliteerd hebben. Zo'n onthulling lijkt het mij niet dat er niet twee maar drie ex-dopers in de begeleiding van Roompot zitten. En ik vermoed dat er misschien nog wel meer zijn.

En wat is het nut van bewijs tegen deze "figuren"? Je realiseert je dat deze zaken niet een klein beetje verjaard zijn en dat hard bewijs niks meer toevoegt aan de onderbuik gevoelens die de meeste mensen allang hadden met wielrenners uit die periode?

Sieper
Forum-lid

Gebruikersavatar Sieper 12 sep 2017 16:27

1. Armstrong en Hamilton was zeker ook alleen een bitchfight (voor heren, een notbitch fight). Of is het wellicht simpelweg mogelijk dat de een iets fouter is dan de ander.
Afbeelding

Karl66
Forum-lid

Karl66 12 sep 2017 16:37

Jij vindt de opmerking dat Knol kapot gemaakt wordt niet lichtelijk overdreven? Ze roepen gemiddeld genomen één keer in de vijf jaar iets over elkaar in de media, waarna de ander reageert en het weer stil wordt.

Van Moorsel valt wat mij betreft in de categorie onbetrouwbare typetjes, die vooral met haar eigen beeld en voordeel bezig is. Maar dat wil nog niet zeggen dat ze bezig is om Knol lichamelijk, geestelijk, financieel of op een ander manier te slopen. Dat is weer een typische vorm van DC overdrijving die hij nodig heeft omdat er anders geen punt is.

vantheman
Forum-lid

Gebruikersavatar vantheman 12 sep 2017 16:45

Karl66 schreef: 12 sep 2017 16:20 En wat is het nut van bewijs tegen deze "figuren"?
Het nut is volgens mij meervoudig:
- Het wordt duidelijk voor sporters dat ze op lange termijn altijd het risico lopen dat de waarheid naar boven komt ondanks dat je op korte termijn de dopingcontroleurs om de tuin kan proberen te leiden.
- Het verhaal geeft inzicht in de dopinggebruik in de sportwereld. Wellicht was bij jou alles al volledig bekend maar bij mij in ieder geval niet.En dat laatste geldt waarschijnlijk voor een grotere groep mensen. Daarnaast vind ik dat als iemand de al bekende verhalen bevstigd dat deze bevestiging wel een meerwaarde heeft. Dit zorgt ervoor dat deze verhalen niet afgedaan kunnen worden als 'het is maar een mening' of 'het is maar een verhaal van een gefrustreerde enkeling'.

Plaats reactie