Maar dat artikel geeft juist aan dat er geen significant is tussen velgremmen en hydraulische schijven.Jaap Telder schreef: ↑13 sep 2017 12:58 off-topic:
Mijn remweg (zonder te blokkeren) op hoge snelheid met hydraulische schijfremmen is korter.
Was bij mij meerdere malen cruciaal of het object net wel of niet werd geraakt.
Er is zelfs aanmerkelijk verschil in remweg tussen mechanische- en hydraulische schijremmen.
Wordt ook bevestigd in dit artikel:
https://www.fiets.nl/2017/02/02/dossier ... racefiets/
Cannondale
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
- Jaap Telder
- Forum-lid
- Berichten: 1735
- Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12
Mijn velgremmen doen het beduidend minder. Kan wellicht aan type velg en/of remblokjes liggen?amclassic-fan schreef: ↑13 sep 2017 13:11Maar dat artikel geeft juist aan dat er geen significant is tussen velgremmen en hydraulische schijven.Jaap Telder schreef: ↑13 sep 2017 12:58 off-topic:
Mijn remweg (zonder te blokkeren) op hoge snelheid met hydraulische schijfremmen is korter.
Was bij mij meerdere malen cruciaal of het object net wel of niet werd geraakt.
Er is zelfs aanmerkelijk verschil in remweg tussen mechanische- en hydraulische schijremmen.
Wordt ook bevestigd in dit artikel:
https://www.fiets.nl/2017/02/02/dossier ... racefiets/
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40095
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Ik ben benieuwd hoe iemand aan 200gr meergewicht komt voor schijfremmen.
Vaak scheelt het op de wielen al 150gr (shamal ultra c17 vs disc versie).
Tel daar de zwaardere voorvork bij op (+100gr) en de remmenset+schijven zelf; dan is 450gr zo bereikt.
Vaak scheelt het op de wielen al 150gr (shamal ultra c17 vs disc versie).
Tel daar de zwaardere voorvork bij op (+100gr) en de remmenset+schijven zelf; dan is 450gr zo bereikt.
Less is bore
- Jaap Telder
- Forum-lid
- Berichten: 1735
- Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12
Mooie fiets!
Is onnodig hoor die schijfremmen, velgremmetjes zijn net zo goed. En je bent véél langzamer door het extra gewicht en de extra luchtweerstand. Je kan je maten denk ik niet meer bijhouden. Eigenlijk een stomme keuze
Is onnodig hoor die schijfremmen, velgremmetjes zijn net zo goed. En je bent véél langzamer door het extra gewicht en de extra luchtweerstand. Je kan je maten denk ik niet meer bijhouden. Eigenlijk een stomme keuze
Laatst gewijzigd door Jaap Telder op 13 sep 2017 21:10, 1 keer totaal gewijzigd.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40095
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Ik zou voor off road gebruik altjd schijven nemen. Alles behalve canti's, dat is echt drama.
Less is bore
- fredmtb-sport
- Forum-lid
- Berichten: 1766
- Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
- Locatie: Soest
- Contact
Super, ik heb 2 jaar geleden ook gedacht een Slate aan te schaffen. Mooi om te zien en inderdaad mooie remmen (auw, auw niet slaan). Maar prijsverschil tov CX was vrij groot en toen levertijd ook een probleempje. Zou nu wel voor de slate gaan, dat is zeker.
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........
Zou verboden moeten worden..........
Nou, ik merk in nat weer toch heus wel verschil tussen velg- en schijfremmen. Maar meestal rijden we in droog weer en is het verschil niet merkbaar. Voor een racer is schijfremmen overdreven imho, het voegt (een beetje) gewicht toe en daar heb je het meeste last van. Gewicht is altijd aanwezig, de noodzaak voor hoge remvertraging slechts af en toe. Beter in lastige omstandigheden (stadscentra....) even wat gas terug nemen. Is ook beter voor het wielrenner imago.
Dogma F