Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Het grote woon-werk topic

Marxten
Forum-lid

Marxten 14 sep 2017 14:18

Met diezelfde hartslag doe ik ook een uur over naar mijn werk fietsen, en dat is 20 kilometer :o :shock:

hayes

hayes 14 sep 2017 20:25

Noob vraagje.
Op de voorvork zie ik geen oogjes voor spatborden op m'n crosser.
Zijn dat dan die oogjes midden de vork die ik moet gebruiken? Of zijn er gewoon geen oogjes voorzien? Al zou dat me verwonderen.

Afbeelding

roos1
Forum-lid

roos1 15 sep 2017 07:03

Deze is van marktplaats. Dus kan zijn dat hij snel weg is.
Maar zo zet je ze vast

Afbeelding
Gr Roos

rikkert
Forum-lid

rikkert 15 sep 2017 08:29

Vanmorgen weer natgeregend, Gister drijfnat op de terugweg. Dinsdag ook. Waarom woensdag niet? Gelukkig was ik toen vrij. Pffffff, ben dat weer nu wel beu zeg.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Einstein
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Einstein 15 sep 2017 08:42

rikkert schreef: 15 sep 2017 08:29 Vanmorgen weer natgeregend, Gister drijfnat op de terugweg. Dinsdag ook. Waarom woensdag niet? Gelukkig was ik toen vrij. Pffffff, ben dat weer nu wel beu zeg.

Ik wilde vanmorgen ook met de fiets gaan maar toen die bui kwam toch maaar met de trein gegaan. Hopelijk volgende week op iets beter weer.
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

chiapucci78
Forum-lid

chiapucci78 15 sep 2017 09:32

Ik was er vanmorgen ook helemaal klaar voor. Zelfs regenjackje en overschoenen al aan omdat ik wist dat t wat kon gaan regenen. Maar helaas, ik was t dorp nog niet uit of het begon keihard te regenen. Toch maar de auto gepakt :(
Hopelijk wordt t volgende week beter inderdaad en om te beginnen dan maar zondag :like:

DDX
Forum-lid HC

DDX 15 sep 2017 10:09

Gisteravond lekker door de regen via omweg naar huis gefietst, tuurlijk is zonnetje en lekker warm stuk leuker.
Maar toch heeft het wel wat zo door de regen fietsen.

Vanmorgen keek ik op buienradar en dacht dat het wel mee zou vallen.
Vertrokken en ik zag een dubbele regenboog en donkere lucht.
Beetje op rand van harde regen/zonnetje gefietst.
's ochtends heb ik het liever niet, zit je dan met natte kleding op je werk die toch niet helemaal droogt voor het eind van de dag.

depoldertoerist
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 15 sep 2017 10:22

gisteren was ik al doorweekt toen ik naar de fietsenstalling liep. daarna kan het me ook niks meer schelen en geniet ik ook wel van zo'n enorme plensbui. vandaag werk ik thuis, de lucht ziet blauw... straks mss toch maar even op de fiets springen. werk voor mezelf vandaag dus mag ik mezelf ook vrij geven :-)
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

Marcopfiets
Forum-lid

Gebruikersavatar Marcopfiets 15 sep 2017 10:54

Mag de tijd een jaar terug? September 2016 mag voor mij ieder jaar. Het heeft nu al meer geregend dan de hele herfst 2016 heb ik het idee.

LoneWolf
Forum-lid

Gebruikersavatar LoneWolf 15 sep 2017 11:06

Ik doe 1 dag per week woon-werk en pik dan de mooiste dag. Dacht even dat het deze week niet wat werd, maar zag gisteren dat het vandaag redelijk weer zou worden.
Vanmorgen waren de voorspellingen weer een stuk minder, maar ja ... ik was al eerder opgestaan, m'n brood al gesmeerd en de rugzak al ingepakt en ik had er zin in.

Geen regen en wind mee. Genieten dus. :D

Afbeelding
Keep On Harking !

RVV
Forum-lid

Gebruikersavatar RVV 15 sep 2017 13:21

DDX schreef: 15 sep 2017 10:09 Gisteravond lekker door de regen via omweg naar huis gefietst, tuurlijk is zonnetje en lekker warm stuk leuker.
Maar toch heeft het wel wat zo door de regen fietsen.

Vanmorgen keek ik op buienradar en dacht dat het wel mee zou vallen.
Vertrokken en ik zag een dubbele regenboog en donkere lucht.
Beetje op rand van harde regen/zonnetje gefietst.
's ochtends heb ik het liever niet, zit je dan met natte kleding op je werk die toch niet helemaal droogt voor het eind van de dag.
Setje droge (reserve) kleding op het werk misschien? Heb ik ook sterker nog ik heb net zo veel fietskleding op het werk liggen als thuis in de kast :-)

hayes

hayes 15 sep 2017 15:44

Ik heb het geluk m'n fietskleding op een chauffage te kunnen leggen. Zelfs kletsnat, drogen shirt en bib heel snel. De fietsjas volgt dan, soms is die niet in 100% droog maar aanvaardbaar.

roos1 schreef: 15 sep 2017 07:03 Deze is van marktplaats. Dus kan zijn dat hij snel weg is.
Maar zo zet je ze vast

Afbeelding
Dank je wel! Ga me toch een setje aanschaffen.

Dit is eigenlijk een heerlijk seizoen om te fietsen als het weer wat meewerkt. Zonsopgang meemaken op weg naar het werk :winkthumb:
Afbeelding

Plaats reactie