Ik heb velgen uit dat wereld deel hier laten spaken en rij al 1,5 jaar lang op perfecte wielen zowel vlak als in de bergen.Reetse spurters schreef: ↑06 sep 2017 22:17 Toch even mijn ervaring met Chinese wielen posten. Ben overhaald zoals zovelen waarschijnlijk door de prijs. De wielen waren snel geleverd en zagen er beeldig uit. Inderdaad zeer zwakke spaakspanning maar ze liepen mooi recht. Na circa 4maanden fietsen al speling op de lagers, vervangen door Skf lagers ging goed om zelf te doen, 3 maanden later splijt de velg open in het velgbad. Ondertussen had ik tweede paar velgen bestelt voor mijn winterfiets in de waan van topkwaliteit te hebben voor scherpe prijs. Idem dito lagers al moeten vervangen, nog geen gespleten velg maar na een aantal ritten iedere keer loskomende spaken. Sorry voor mijn woordgebruik maar ik koop nooit meer van die rommel bij chinezen. En ja ik hoor het wel komen in jullie reacties, denk je dat merkwielen niet in China gemaakt worden? Waarschijnlijk wel maar dan onder strengere kwaliteitsnormen. Heb dan maar geïnvesteerd in zipp 404 wielen na 1 jaar nog steeds geen krimp en slag. Trouwens.had mij ook al zo een ferm Carbon aero stuurtje gekocht, man zo een flex dat erop zat. Ik durfde er niet mee fietsen....kortom pas op met die rommel. En nee ik ben geen fietsenwinkel....gewoon is echt eerlijk.
Zelfs wielbouwers in Nederland bouwen met deze velgen,waren niet de goedkoopste;)