Dat is stil protest van PINKbike dat ze liever wat kleur zien
Specialized
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40031
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Less is bore
Dan zou ik persoonlijk voor Ultegra gaan, de achterderailleur daarvan is in mijn ogen een stuk mooier. Sram Etap vind ik persoonlijk niet fijn in de bediening, maar dat is natuurlijk puur persoonlijk.
Zelf heb ik recent een Tarmac SL5 opgebouwd, met de Ultegra 6870 Di2 groep. Ik kan niet anders zeggen dan dat het echt een topfiets is!
Vanwege het slechte weer heb ik er nog niet heel veel op kunnen rijden, maar tijdens de eerste rit wel snel even een foto kunnen schieten.
Zelf heb ik recent een Tarmac SL5 opgebouwd, met de Ultegra 6870 Di2 groep. Ik kan niet anders zeggen dan dat het echt een topfiets is!
Vanwege het slechte weer heb ik er nog niet heel veel op kunnen rijden, maar tijdens de eerste rit wel snel even een foto kunnen schieten.
Ja, vorig jaar heb ik op de Specialized testdagen een paar rondes ermee gereden, ook op een Tarmac. Ik kon er niet aan wennen en schakelde daardoor een aantal keer fout.
Daarna had ik gereden op een Venge ViAS Di2, en toen wist ik het. Voor mij was dat fijner. Maar zoals ik al zei, dat is puur persoonlijk.
Daarna had ik gereden op een Venge ViAS Di2, en toen wist ik het. Voor mij was dat fijner. Maar zoals ik al zei, dat is puur persoonlijk.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40031
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Paar rondes is niet genoeg. Ik heb ook 2 dagen nodig om zonder na te denken te schakelen met Shimano (rij zelf Campa). Iets afserveren op een paar kleine testrondjes is niet juist IMHO.
Less is bore
Ik heb lang getwijfeld tussen de nieuwe Sworks SL6 en de nieuwe BMC SLR01.
Ben dan uiteindelijk voor de BMC gegaan en dat voornamelijk om de volgende redenen:
- het rode kleur van de BMC was liefde op het eerste zicht;
- de ingebouwde junction box in de BMC
- direct mount hanger voor de achterderailleur bij de BMC
- de achtertrein van de nieuwe SL6 is gewoon een copy paste van BMC;
- de SL6 (en ook de SL5) zijn in mijn ogen extreem slooping.
Het is uiteraard niet allemaal negatief aan de SL6.
Ik heb het genoegen gehad om er een weekje met te kunnen fietsen en het is een topfiets. Maar persoonlijk knagen er zaken aan mij die dan zeggen dat de SL7 zal worden wat ze er echt van wilden maken.
Ben dan uiteindelijk voor de BMC gegaan en dat voornamelijk om de volgende redenen:
- het rode kleur van de BMC was liefde op het eerste zicht;
- de ingebouwde junction box in de BMC
- direct mount hanger voor de achterderailleur bij de BMC
- de achtertrein van de nieuwe SL6 is gewoon een copy paste van BMC;
- de SL6 (en ook de SL5) zijn in mijn ogen extreem slooping.
Het is uiteraard niet allemaal negatief aan de SL6.
Ik heb het genoegen gehad om er een weekje met te kunnen fietsen en het is een topfiets. Maar persoonlijk knagen er zaken aan mij die dan zeggen dat de SL7 zal worden wat ze er echt van wilden maken.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16465
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Een paar rondes kan je een idee geven maar nooit het gevoel dat je blindelings kan schakelen.
Maar na enkele ritten ben je het schakelen wel gewoon.
Ik heb heel lang met Campa gereden.
Etap schakelt juist heel intiutief vind ik zelf.
Rechtse hendel is om achter zwaarder, linker is om achter lichter te schakelen en beide hendels tegelijk schakelt de voorderailleur naar het andere blad.
Op mijn winter/werk fiets (Specialized Diverge) staat een Shimano Ultegra en als ik daar mee ga rijden schakel ik gegarandeerd een paar keer mis op een rit.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Campa lijkt me heel intuïtief, maar ik vind het systeem niet prettig. Doubletap is absoluut niet intuïtief, en ook niet prettig. Shimano ging vanaf moment 1 prima, maar Etap is wat ik het liefst rij. Nu alleen nog het geld binnenhalen (en als dat ook nog op een Specialized moet kan ik beter even wat promoties maken...)
Ik snap dat enkele rondes van 13 kilometer niet voldoende is om ervoor te zorgen dat je er blindelings mee overweg kan, maar het geeft natuurlijk wel een goed idee. Te meer omdat ik met de fiets met de Di2 groep erna eigenlijk niet na hoefde te denken bij wat ik doe. Maar ieder zijn ding uiteindelijk.Lcsmet schreef: ↑18 sep 2017 16:52Een paar rondes kan je een idee geven maar nooit het gevoel dat je blindelings kan schakelen.
Maar na enkele ritten ben je het schakelen wel gewoon.
Ik heb heel lang met Campa gereden.
Etap schakelt juist heel intiutief vind ik zelf.
Rechtse hendel is om achter zwaarder, linker is om achter lichter te schakelen en beide hendels tegelijk schakelt de voorderailleur naar het andere blad.
Op mijn winter/werk fiets (Specialized Diverge) staat een Shimano Ultegra en als ik daar mee ga rijden schakel ik gegarandeerd een paar keer mis op een rit.
Als je in mijn post lees dat ik Sram Etap af serveer, moet je het nog even opnieuw lezen denk ik. Ik geef aan dat het 'puur persoonlijk' is, en dat ik daarom op mijn nieuwe fiets voor Shimano Di2 heb gekozen.daniel1975 schreef: ↑18 sep 2017 12:00 Paar rondes is niet genoeg. Ik heb ook 2 dagen nodig om zonder na te denken te schakelen met Shimano (rij zelf Campa). Iets afserveren op een paar kleine testrondjes is niet juist IMHO.