Ik zocht een goede niet al te dure trainingsfiets. Ik hou wel van aparte dingen en dan is de keuze voor de Slate snel gemaakt uiteraard. Slooping frame, flashy kleurtjes en een starre solo (Lefty) vork. Vanaf 2018 niet meer leverbaar met starre vork, eentje met vering zou ik niet willen, dus blij dat ik een 2017 heb. En de 1x11 (44t x 11/26) gearing is ideaal om trainingsritjes van rond de 30 gemiddeld af te haspelen (ketting ligt mooi recht).fredmtb-sport schreef: ↑14 sep 2017 08:56
Super, ik heb 2 jaar geleden ook gedacht een Slate aan te schaffen. Mooi om te zien en inderdaad mooie remmen (auw, auw niet slaan). Maar prijsverschil tov CX was vrij groot en toen levertijd ook een probleempje. Zou nu wel voor de slate gaan, dat is zeker.
Cannondale
En dan dat gehuilebalk over Cannondale. Het zal lekker veel uitmaken t.o.v. een Bulls o.i.d. die veel goedkoper is...
Laat iedereen lekker "huilebalken" over die details. Met racefietsen gaat het nu eenmaal over de "marginal gains". De één zoekt die in de remmen, de ander in het gewicht. Dat hoort gewoon bij praten over fietsen en fietstechniek.
Laat iedereen lekker "huilebalken" over die details. Met racefietsen gaat het nu eenmaal over de "marginal gains". De één zoekt die in de remmen, de ander in het gewicht. Dat hoort gewoon bij praten over fietsen en fietstechniek.
Campagnolo Ultra Dork
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ach Wim is duidelijk voorstander van schijfremmen en vind dat een ander daar geen andere mening over mag hebben.
En dat is toch de essentie op een discussieforum
En dat is toch de essentie op een discussieforum
Less is bore
- fredmtb-sport
- Forum-lid
- Contact
Bij 2 racefietsen 2 met schijfremmen.............
Ik heb het met mijn Cannondales eerlijk verdeelt: CX met schijven en EVO met touwtjes. Beide bevallen goed en beide nog nooit problemen gehad met op tijd stil staan.
Bij een volgende Cannondale zal het een EVO disc worden of misschien toch wel een nieuwe Synapse disc worden. Eerst erfenis verdelen.......
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........
De meeste Cannondales zijn toch ook gewoon fantastische koersfietsen...en aangezien je voorlopig nog niet mag koersen met schrijfremmen, maar lekker op safe aan de velgremmen. Simpel toch?
Moet zeggen dat ik een crosser met lefty wel even wennen vind!
Moet zeggen dat ik een crosser met lefty wel even wennen vind!
Cervélo & Cannondale
- daniel1975
- Forum-lid HC
Op Dura Ace niveau praat je al snel over 350gr + zwaardere wielen (ca 150gr). Dan heb je nog steeds een lichte fiets, maar ga je naar de 7.4.
Less is bore
- fredmtb-sport
- Forum-lid
- Contact
Scheelt dat ik geen koersen rijdt, dus hoef geen rekening te houden met bekrompenheid van een KNWU (nee, geen 3 pagina's discussie )
Lefty wennen? Moet eerlijk zijn dat ik na meer dan 10 jaar lefty enorm moest wennen aan een verende voorvork met 2 poten op mijn Scott Scale, ziet er niet uit.....
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?