Het E-Bike topic
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 39960
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
@ernie: st1 is min of meer vervangen door 1X. Die schurkt alweer tegen de 2 aan.
Topsnelheid = vermogen, dus ik heb liever meer vermogen op de achteras dan koppel op de trapas. Plus nog de vraag wat je verliest in de aandrijflijn.
@supermash: lekke band is stekkertje los, steekas eruit, plakken, steekas erin, stekkertje vast.
Gaat mij er niet om om Stromer heilig te verklaren, maar ik zie voor mijzelf niet echt een heel veel goedkoper alternatief zonder consessies te doen aan met name een hoog gemiddelde.
En het allerliefst reed ik gewoon fileloos over de A4 met de auto......
Topsnelheid = vermogen, dus ik heb liever meer vermogen op de achteras dan koppel op de trapas. Plus nog de vraag wat je verliest in de aandrijflijn.
@supermash: lekke band is stekkertje los, steekas eruit, plakken, steekas erin, stekkertje vast.
Gaat mij er niet om om Stromer heilig te verklaren, maar ik zie voor mijzelf niet echt een heel veel goedkoper alternatief zonder consessies te doen aan met name een hoog gemiddelde.
En het allerliefst reed ik gewoon fileloos over de A4 met de auto......
Less is bore
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4684
- Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44
Laatst een stukje gezien over speciale binnenbanden voor nood op de e-bikes. Een losse slang met platte uiteinden, daarmee vervang je de binnenband zonder het wiel los te halen.
En steekassen als noodzakelijk op de snelle e-bike? Met mij zijn er heel veel fietsers die wel schijfremmen hebben op de mtb, maar waar de wielen nog gewoon met snelspanners vast zitten. Persoonlijk heb ik daar ook nog nooit een probleem van ondervonden. (wat niet wegneemt dat steekassen stabieler zijn)
En steekassen als noodzakelijk op de snelle e-bike? Met mij zijn er heel veel fietsers die wel schijfremmen hebben op de mtb, maar waar de wielen nog gewoon met snelspanners vast zitten. Persoonlijk heb ik daar ook nog nooit een probleem van ondervonden. (wat niet wegneemt dat steekassen stabieler zijn)
@daniel1975 De specialized turbo S heeft vooraan ook een snelspanner
Is inderdaad niet de fijnste oplossing, had dit graag anders gezien
Maar voor jou kan de turbo de afstand best aan als je een lader op t werk hebt
Zelfs op eco 50 haal je gemakkelijk de 40km/u
Op turbostand is het zelfs lastig om onder de 35 per uur te blijven
Gisteren bij hevige zij - en tegenwind en harde regenval 15km tegen 45 per uur (45.5 op de garmin) gereden waar het kon en slechts 30% accu verbruikt
Is inderdaad niet de fijnste oplossing, had dit graag anders gezien
Maar voor jou kan de turbo de afstand best aan als je een lader op t werk hebt
Zelfs op eco 50 haal je gemakkelijk de 40km/u
Op turbostand is het zelfs lastig om onder de 35 per uur te blijven
Gisteren bij hevige zij - en tegenwind en harde regenval 15km tegen 45 per uur (45.5 op de garmin) gereden waar het kon en slechts 30% accu verbruikt
Sworks Venge
Aankunnen misschien wel, maar ik lees dat zo'n karren niet aan elke type frame van elektrische fietsen bevestigd kunnen worden.supermasj schreef: ↑11 sep 2017 22:54Ik denk dat de meeste elektrische fietsen dat aankunnen. Je kan als alternatief voor die fietskar ook een elektrische vrachtfiets kopen (riese & muller hebben dat, maar wel pokkeduur)Drossie2 schreef: ↑11 sep 2017 22:47 Ik overweeg een e-bike aan te schaffen voor woon-werkverkeer.
Probleem is wel dat mijn hond (35kg) elke dag mee moet naar het werk.
Ik zoek dus een fiets die een fietskar kan trekken.
Afstand tot het werk is 20km enkel.
Ik zoek een fiets met ondersteuning tot 25km/u.
Ik ben 1.97m groot.
Iemand een aanrader?
Giant TCR Advanced Pro 1 disc 2020
Kona Rove NRB DL 2018
Fairlight Strael 2.0
Kona Rove NRB DL 2018
Fairlight Strael 2.0
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 39960
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
@brekson: turbo S heeft ook zeker de aandacht. Losse lader zal vast goedkoper zijn dan bij die Zwitsers.
Edit: de Turbo S staat niet meer op de Spesh site, alleen Vado's wat geen serieus alternatief is.
Edit: de Turbo S staat niet meer op de Spesh site, alleen Vado's wat geen serieus alternatief is.
Less is bore
Voor mij persoonlijk zou een range van 600m al ruim voldoende zijn voor de heen- en terugreis maar mevrouw C. is aan het kijken naar een baan dichter bij huis en voor haar wordt het dan wel interessant. Vandaar dat we ons de laatste tijd ook een beetje aan het oriënteren zijn op die dingen.
Campagnolo Ultra Dork
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6210
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
https://nos.nl/artikel/2193552-knipperl ... etsen.html
hop.,. knipperlichten op de speed pedelecs
Zal vast helpen.., als je ziet hoe weinig die functie al bij automobilisten gebruikte wordt....
Of juist aan de andere kant van het spectrum, bij brommertjes/scootmobielen waar het knippertje na de bocht niet uitgezet wordt en dus constant doet alsof er afgeslagen gaat worden.
Dan zal het op de speed pedelecs vast en zeker wel werken en veiligheid vergroten.
hop.,. knipperlichten op de speed pedelecs
Zal vast helpen.., als je ziet hoe weinig die functie al bij automobilisten gebruikte wordt....
Of juist aan de andere kant van het spectrum, bij brommertjes/scootmobielen waar het knippertje na de bocht niet uitgezet wordt en dus constant doet alsof er afgeslagen gaat worden.
Dan zal het op de speed pedelecs vast en zeker wel werken en veiligheid vergroten.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 39960
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Overheid is overduidelijk bezig met een ontmoedigingsbeleid IMHO.
Volgens mij kun je beter al die ouwetjes begrenzen op 20km/u. [/generaliseren off]
Volgens mij kun je beter al die ouwetjes begrenzen op 20km/u. [/generaliseren off]
Less is bore
- alliance_0
- Forum-lid
- Berichten: 1437
- Lid geworden op: 08 aug 2010 02:06
Ben toch blij dat er tenminste wordt nagedacht over verdere beperkingen voor deze fietsen. Ik moet de eerste nog tegenkomen (binen of buiten de bebouwde kom) die niet op vol vermogen voort jakkert.. Het zou toch wat zijn bij het binnen rijden van de bebouwde kom automatisch terug naar max 25km/u (is vaak nog te hard).
daniel1975 schreef: ↑18 sep 2017 15:36Overheid is overduidelijk bezig met een ontmoedigingsbeleid […]
Vorsprung durch Pedantik
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6210
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
nee joh..,. binnen bebouwde kom moeten ze nu toch op rijbaan? Lijkt me goed om daar het tempo erin te houden! Buiten de bebouwde kom op fietspad... t zijn gewoon brommertjes wat dat betreft...en dat is prima
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013