Het grote woon-werk topic
Hey allemaal,
Naar het werk op de racefiets! Maar een rugzak bevalt me totaal niet. Kan zijn omdat ik geen echte racefietsrugzak draag (een deuter AC lite) die bovendien niet optimaal past omdat ik lang ben. Daarom overweeg ik nu een zadelpentas om in ieder geval een broek, shirt & trui mee te kunnen nemen, incl wat kleine dingen zoals een binnenband. Schoenen laat ik dan op het werk.
Met welke tassen hebben jullie ervaring of raden jullie aan? Is het uberhaubt te doen qua formaat?
Naar het werk op de racefiets! Maar een rugzak bevalt me totaal niet. Kan zijn omdat ik geen echte racefietsrugzak draag (een deuter AC lite) die bovendien niet optimaal past omdat ik lang ben. Daarom overweeg ik nu een zadelpentas om in ieder geval een broek, shirt & trui mee te kunnen nemen, incl wat kleine dingen zoals een binnenband. Schoenen laat ik dan op het werk.
Met welke tassen hebben jullie ervaring of raden jullie aan? Is het uberhaubt te doen qua formaat?
Hi Marxten,
dat ga ik zeker proberen, want van 20km met een rugtas krijg ik onwijs last van m'n schouders en rug. Mocht ik toch nog iets mee willen (of eerder: moeten) nemen, ga ik even kijken naar die tassen die jij noemt!
Wat betreft zo'n Vaude, is dat dan een off road bag? En zo ja, zou een M bijvoorbeeld groot genoeg zijn om wat kleding in te stoppen?
dat ga ik zeker proberen, want van 20km met een rugtas krijg ik onwijs last van m'n schouders en rug. Mocht ik toch nog iets mee willen (of eerder: moeten) nemen, ga ik even kijken naar die tassen die jij noemt!
Wat betreft zo'n Vaude, is dat dan een off road bag? En zo ja, zou een M bijvoorbeeld groot genoeg zijn om wat kleding in te stoppen?
IK doe ook 20 km met rugzak (Deuter One). Tegelijk probeer ik zo wat kleren en schoenen op het werk te laten.
Toch moet ik die dikwijls eens voller proppen dat ik eigenlijk wil.
Doordat je op een racefiets toch voorover gebogen zit, draagt je rug een flink stuk gewicht ipv enkel je schouders, dus ik vind het eigenlijk meevallen. Maar als ik dan zonder kan fietsen is het uiteraard 2x leuker.
Maar zo'n grote zadelpentas vind ik één van de lelijkste dingen die je aan een fiets kan hangen. Al zal hij wel onwijs praktisch zijn.
Toch moet ik die dikwijls eens voller proppen dat ik eigenlijk wil.
Doordat je op een racefiets toch voorover gebogen zit, draagt je rug een flink stuk gewicht ipv enkel je schouders, dus ik vind het eigenlijk meevallen. Maar als ik dan zonder kan fietsen is het uiteraard 2x leuker.
Maar zo'n grote zadelpentas vind ik één van de lelijkste dingen die je aan een fiets kan hangen. Al zal hij wel onwijs praktisch zijn.
Ik rij al bijna 20 jaar naar het werk met een rugzak maar dan niet op mijn rugdekraan schreef: ↑19 sep 2017 15:32 Hey allemaal,
Klick Fix systeem met zadelpenextender, heb ik trouwens op 3 fietsen staan. Erg praktisch en duurzaam systeem.
Rixen en Kaul maakt deze rugzakken ook, ik heb er nog van Agu (in verschillende maten) maar denk dat deze niet meer te verkrijgen zijn.
https://www.athleteshop.nl/cordo-freepa ... ix-montage
@gene,
is dat dit systeem? http://www.klickfix.de/
En welke gebruik jij dan, of anders (als het niet deze is)?
Als je een foto hebt van hoe het eruit ziet, nog leuker natuurlijk
Alle tips zijn welkom!
is dat dit systeem? http://www.klickfix.de/
En welke gebruik jij dan, of anders (als het niet deze is)?
Als je een foto hebt van hoe het eruit ziet, nog leuker natuurlijk
Alle tips zijn welkom!
https://www.bikester.be/fietsaccessoire ... 20145647:s
Hier hang je dan een rugzak aan met compatibel systeem. Snel in- en uitgeklikt.
Hier hang je dan een rugzak aan met compatibel systeem. Snel in- en uitgeklikt.
-
- Forum-lid HC
Om niet 211 pagina's door te moeten spitten het volgende:
Ik doe een opleiding, en daar wil ik met de fiets naar toe, alleen kan ik bij de opleidingslocatie niet douchen. Wat is de beste methode om dan toch niet stinkend naast mijn mede cursisten te zitten? Toiletten zijn er wel, maar daar is ook alleen koud water bij de wasbakken.
Ik doe een opleiding, en daar wil ik met de fiets naar toe, alleen kan ik bij de opleidingslocatie niet douchen. Wat is de beste methode om dan toch niet stinkend naast mijn mede cursisten te zitten? Toiletten zijn er wel, maar daar is ook alleen koud water bij de wasbakken.
Schoon zweet stinkt niet. Dus vooraf thuis douchen, de huid goed schoonmaken daarna schoon gewassen ondershirt en fietskleding. Op het werk aangekomen even met een nat washandje jezelf verfrissen en GOED afdrogen. Busje deodorant over je lichaam heen spuiten. Gewone kleding aantrekken en je bent gegarandeerd reukvrij. Probeer ergens je fietskleding wel uit te hangen. Eventueel in het ketelhok (even overleggen met de conciërge)
Ik douch me ook nooit op het werk.
Nat washandje op bepaalde plaatsen gebruiken en een deo-rollertje meenemen. Zou idd voldoende moeten zijn.
Ik ben een zweter en heb collega's al ettelijke keren gevraagd of ik echt niet ruik. Het antwoord is steeds negatief.
Nat washandje op bepaalde plaatsen gebruiken en een deo-rollertje meenemen. Zou idd voldoende moeten zijn.
Ik ben een zweter en heb collega's al ettelijke keren gevraagd of ik echt niet ruik. Het antwoord is steeds negatief.