Als-ie een alleenstaande man had doodgereden, hadden we met één jaar cel kunnen volstaan?
Wielrenners in de Media (Geenstijl)
Waar staat dat?
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
Uitspraak van de rechter, voor de liefhebbers
https://www.judiciary.gov.uk/wp-content ... liston.pdf
https://www.judiciary.gov.uk/wp-content ... liston.pdf
Waar beweer ik dat dat ergens staat? Jij vermeldt haar moederschap alsof het relevant is voor de strafmaat. Is dat zo?
Vorsprung durch Pedantik
Het zou een terechte uitspraak zijn als automobilisten die voetgangers doodrijden en daar schuld aan hebben ook 1,5 jaar celstraf krijgen. Maar die krijgen het niet, terwijl je juist van een automobilist, die hoort te weten dat hij in een potentieel moordwapen rijdt, mag verwachten dat hij daar actief rekening mee houdt. En aangezien die het niet krijgen, is het een disproportioneel zware straf.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets
Hij is ook bewust met een buitenwettelijk voertuig de openbare weg opgegaan. Daarnaast was er sprake van roekeloos gedrag. Ik vind zeker wel dat er het één en ander aan te merken is op de strafmaat zoals die in mijn perceptie vaak bij automobiele daders wordt toegepast, maar dat wil mijne inziens eerder zeggen dat daar zwaarder gestraft moet worden dan hier lichter.
Het verkeer is een risicovolle aangelegenheid, en wie daar bewust anderen in (levens)gevaar brengt mag wat mij betreft héél hard aangepakt worden.
Het verkeer is een risicovolle aangelegenheid, en wie daar bewust anderen in (levens)gevaar brengt mag wat mij betreft héél hard aangepakt worden.
Vorsprung durch Pedantik
Maar schijnbaar stapte die vrouw dus 6,5m voor hem de weg op. Aangezien de jongen 8 m/s reed en we hier in NL rekenen met 1 seconde alvorens je kunt reageren (2 seconde afstand regel) had hij niks aan zijn remmen gehad als ze wel op zijn fiets zaten.
En wie brengt dan dus wie in levensgevaar? Waarschijnlijk had die fietser een helm op want anders was -volgens de algeheel geldende mores hier op het forum- ook dood geweest.
En wie brengt dan dus wie in levensgevaar? Waarschijnlijk had die fietser een helm op want anders was -volgens de algeheel geldende mores hier op het forum- ook dood geweest.
Campagnolo Ultra Dork
...moet jij eens opletten hoe de straf in de UK omhoog schiet wanneer die automobilist een ongeluk veroorzaakt in een auto zonder deugdelijke remmen.
Vertaal dat eens naar die auto-vergelijking: "ja mevrouw de rechter, ik reed in een auto zonder remmen maar ja, ze had gewoon niet voor mijn auto moeten gaan staan"
fietsen doe ik net als een prof,
Ernie C. schreef: ↑19 sep 2017 22:47 Maar schijnbaar stapte die vrouw dus 6,5m voor hem de weg op. Aangezien de jongen 8 m/s reed en we hier in NL rekenen met 1 seconde alvorens je kunt reageren (2 seconde afstand regel) had hij niks aan zijn remmen gehad als ze wel op zijn fiets zaten.
Dit dus!
In een rechtsstaat bestaat het begrip jurisprudentie, aangezien het voor het rechtsgevoel belangrijk is dat gelijke zaken gelijk behandeld worden. En als je aan de ene kant automobilisten die roekeloos gedrag vertonen, denk aan veel te hard rijden, met drank op rijden etc, veel lichter bestraft, dan creëer je rechtsongelijkheid.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets