Schwalbe Pro One
Al jaren fiets ik probleemloos met de Schwalbe One. Ik heb nu een Pro One en deze band krijg ik alleen met heel veel moeite op de velg. Ook het er af halen gaat erg moeizaam. Is dit een bekend probleem? Ik kan mij niet voorstellen dat ik een maandagochtend band heb
Ik gebruik de Pro One in combinatie met de Stans No Tubes ZTR Alpha 340 Team Wheelset. Monteren en tubeless maken ging heel eenvoudig. Met een pomp lukte het zelfs zonder sapje om de band luchtdicht te krijgen.
Gisteren op mijn tweede ritje met de banden al lek gereden, tenminst te beoordelen aan het latex spoor op mijn zitbuis. De latex heeft het gat meteen gedicht. Er was geen noemenswaardig drukverlies. Ik heb een beetje gemengde gevoelens: blijkbaar werkt de latex super, maar het valt me wel tegen, dat de band zo snel lek rijdt. Met de Conti GP4000s kan ik mij niet herinneren, wanneer ik voor het laatst lek gereden heb.
Gisteren op mijn tweede ritje met de banden al lek gereden, tenminst te beoordelen aan het latex spoor op mijn zitbuis. De latex heeft het gat meteen gedicht. Er was geen noemenswaardig drukverlies. Ik heb een beetje gemengde gevoelens: blijkbaar werkt de latex super, maar het valt me wel tegen, dat de band zo snel lek rijdt. Met de Conti GP4000s kan ik mij niet herinneren, wanneer ik voor het laatst lek gereden heb.
-
- Forum-lid
- Berichten: 97
- Lid geworden op: 08 mei 2017 15:41
Ik rij al lang met de Schwalbe One's en nu ook al weer even met de Pro One's. Op zowel mijn carbon wielen als op mijn alu wielset. Ik kan mij niet herinneren wanneer ik lek ben gereden. Wat mij betreft topbanden.
De Pro One's op de carbonset krijgen was even een klein gevecht. Pas ze er afgehaald om de latex te verwijderen en toen zonder problemen er weer op kunnen leggen. Nieuwe latex er in en fietsen maar weer.
Ik kreeg ze de eerste keer wel redelijk soepel om de alu wielset. Ook die rij ik Tubeless.
De Pro One's op de carbonset krijgen was even een klein gevecht. Pas ze er afgehaald om de latex te verwijderen en toen zonder problemen er weer op kunnen leggen. Nieuwe latex er in en fietsen maar weer.
Ik kreeg ze de eerste keer wel redelijk soepel om de alu wielset. Ook die rij ik Tubeless.
Altijd onderweg...
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13740
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
In een ander topic was er ook een vraag over de nieuwe one,s. de 2017,s zijn anders dan de vorige one,s.
De 2017 one heeft zo lijkt hetzelfde, wat zachtere rubber van de pro one,s
De oude ones, vond ik echt de beste allround band tot nu toe ( alleen de michelin power is beter op droog)
De nieuwe one lijkt wat sneller averij op te lopen, al heb ik al 500km met de pro ones zonder problemen, waalse pijl en lbl inclusief, niet de beste wegen.
De 2017 one heeft zo lijkt hetzelfde, wat zachtere rubber van de pro one,s
De oude ones, vond ik echt de beste allround band tot nu toe ( alleen de michelin power is beter op droog)
De nieuwe one lijkt wat sneller averij op te lopen, al heb ik al 500km met de pro ones zonder problemen, waalse pijl en lbl inclusief, niet de beste wegen.
Bij de Pro One op mijn achterwiel vielen mij al langere tijd rode vezels op, maar wist niet waar ze vandaan kwamen. Ik dacht eerst, dat ik mijn remblokjes niet goed afgesteld had en ik een stukje van de decals van mijn velg afgeremd had. Later zag ik scheuren over de lengterichting, over de omtrek van de band. Met name bij de Pro One logo's.
Ik heb bij Schwalbe een garantieclaim aangemaakt. Al snel kreeg ik een reactie van Schwalbe en de uitnodiging om de band gratis op te sturen voor onderzoek. Dat heb ik gedaan (had zelfs nog de originele verpakking). Binnen enkele dagen kreeg ik al een reactie: de flank van de band was niet goed gevulkaniseerd, de scheuren waren alleen optisch en zouden verder geen kwaad kunnen. Toch heeft Schwalbe uit coulance een nieuwe Pro One opgestuurd, inclusief een flesje Doc Blue sealant. Ik zeg: Chapeau voor Schwalbe!
Ik heb bij Schwalbe een garantieclaim aangemaakt. Al snel kreeg ik een reactie van Schwalbe en de uitnodiging om de band gratis op te sturen voor onderzoek. Dat heb ik gedaan (had zelfs nog de originele verpakking). Binnen enkele dagen kreeg ik al een reactie: de flank van de band was niet goed gevulkaniseerd, de scheuren waren alleen optisch en zouden verder geen kwaad kunnen. Toch heeft Schwalbe uit coulance een nieuwe Pro One opgestuurd, inclusief een flesje Doc Blue sealant. Ik zeg: Chapeau voor Schwalbe!
- Wiliertoerist
- Forum-lid
- Berichten: 2049
- Lid geworden op: 25 jul 2013 22:20
Wowwww! Wiliertoerist, wat was er met jouw band aan de hand? Gescheurd?
In het Duitse blad Rennrad las ik, dat bij racetest in de vorm van een meerdaagse tocht door de Alpen met twee Simplons met Pro Ones bij beide fietsen een band zo gescheurd was, dat de sealant niet meer hielp en dat ze een binnenbandje moesten monteren.
De bandjes van mij hadden ook niet meer dan twee ritjes voor de kiezen gekregen. Ik heb ze wel ongeveer een jaar bewaard, voordat ik ze voor het eerst gebruikt heb.
In het Duitse blad Rennrad las ik, dat bij racetest in de vorm van een meerdaagse tocht door de Alpen met twee Simplons met Pro Ones bij beide fietsen een band zo gescheurd was, dat de sealant niet meer hielp en dat ze een binnenbandje moesten monteren.
De bandjes van mij hadden ook niet meer dan twee ritjes voor de kiezen gekregen. Ik heb ze wel ongeveer een jaar bewaard, voordat ik ze voor het eerst gebruikt heb.
- Wiliertoerist
- Forum-lid
- Berichten: 2049
- Lid geworden op: 25 jul 2013 22:20
Over een lengte van 4 cm van de hieldraad gescheurd, Schwalbe hield het op een fout in het vulkanisatie proces.
Een klein scheurtje is al snel te groot bij deze bandjes, heb er vorig jaar 6 "versleten" ruim voordat ze op waren en toen was ik klaar met de Pro One.
Ik koop geen tubeless ready banden om er een binnenband in te gebruiken....
Zie ook het Tubeless topic.
Voor mij alleen nog tubeless op de crosser,
Specialized 2Bliss bandjes, voorlopig nog geen problemen mee gehad.
-
- Forum-lid
- Berichten: 97
- Lid geworden op: 08 mei 2017 15:41
En ik fiets dan weer met veel plezier met de Pro Ones. Op beide wielsets die ik heb. (Carbon en een Alu) Tubeless. Nog nooit lek..Duizenden km's ondertussen. Vind het super bandjes. Reed hiervoor met de 'gewone' Ones. Met binnenbandje. Vond ik ook al heerlijke bandjes.
Altijd onderweg...