Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Mio Cyclo

hayes

hayes 16 sep 2017 12:46

Idd. Zelf al wat routes hier in de buurt getekend.

Ik vond niet meteen hoe je tracks van anderen kan omkeren. Enkel je eigen tracks.
Soms kan dat wel leuk zijn.

Hier kan dat bv wel: http://www.bikehike.co.uk/mapview.php
Je downloadt de gpx op gpsies, uploaden op bikehike en omkeren.

jacq
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 sep 2017 13:42

jacq 21 sep 2017 13:51

Beste mensen , Ergens in 2014 de Mio Cyclo 505 gekocht. In het begin paar keer gebruikt, maar door omstandigheden daarna in een lade beland. Ik wilde hem onlangs weer eens gebruiken en had eerst problemen met het laten herkennen door Windows 10. Dat is met de 4.4.7 software uiteindelijk wel gelukt, maar ik heb nog steeds de kaarten van 2015. Dat vond ik zo belachelijk, dat ik vermoedde dat als ik de kaarten eraf zou halen de nieuwste versie er via de USB verbinding wel weer opgezet zou worden. Dat is dus niet het geval. Ik heb geen backup. Kan ik op de een of andere manier die 2015 kaarten er weer opzetten? Daarna wil ik hem eigenlijk verkopen,Dank jullie wel.

hayes

hayes 24 sep 2017 09:34

Ik denk dat je gewoon ergens online de bestanden moet kunnen scoren en die gewoon kan droppen in het juiste mapje als je je Cyclo op je pc aansluit?

gerrie61
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 26 mei 2014 17:10

gerrie61 29 sep 2017 16:57

zijn er al gebruikers van de 405 hc
wat is jullie ervaring en de accuduur
zolang er maar asfalt ligt

F348
Forum-lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 01 okt 2017 23:03

F348 01 okt 2017 23:10

Net nieuw hier, maar toch even antwoorden op bovenstaande...
Ik heb de Mio Cyclo 405HC.
Afgelopen week gekocht... uiteindelijk lukte het bij het fietsen om de snelheid via GPS in beeld te krijgen.. beetje drama maar goed 1ste keer...
Thuis uitgezocht hoe de sensoren te koppelen en door de onlogische namen lukte dat pas na enige tijd... uren..
gebrek aan duidelijk handleiding is erg jammer.
Enfin alles werkte binnen... vrijdag gefietst... sensoren maar uitgezet en weer op GPS snelheid gemeten .. er zat een afwijking van meer dan 5 kmu in met de fiets van mijn vriendin (E-bike met V-meter)
Helaas werkte mijn sensoren niet.
Vandaag prachtig weer ... ikke fietsen :)... ben een uur bezig geweest een GPS fix te vinden en heb het volledig opgegeven... niks lukte... resetten niet etc etc... wilde het ding bijna in de sloot flikkeren, maar het is me daarvoor iets te duur...
En nu? MIO geappt en die zeggen bel maar... zo jammer want ik ben slechthorend..

Wat betreft de accu krijg ik de indruk dat het na een paar uur wel op is idd... voor mij geen issue omdat ik 1 a 2 uur fiets.
Reden voor mij om hem aan te schaffen was het grote (goed leesbare) scherm/surprise me / en een aantal reviews...

F348
Forum-lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 01 okt 2017 23:03

F348 04 okt 2017 10:50

Nog wat getest met de Mio Cyclo 405HC. In de auto krijg ik uiteindelijk wel een fixs, maar veel later dan bv mijn telefoon. De fix ik ook niet altijd even stabiel. Vanmiddag nog een keertje fietsen hoop ik en daarna beslis ik of hij terug gaat, heb er geen goed gevoel bij en wil niet telkens bezig zijn met " een apparaat" ipv fietsen.
Ben trouwens benieuwd of dit door meerdere mensen zo ervaren wordt?

F348
Forum-lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 01 okt 2017 23:03

F348 04 okt 2017 19:43

Vandaag dik 30km gefietst... alles gereset en weer geïnstalleerd. Viel vies tegen. Snelheid vanuit de snelheids-sensor deed het misschien 400m, cardan heeft het nooit gedaan. Alle sensoren uitgezet en op GPS snelheid gereden... die springt van 25 naar 28 door naar 30 ineens weer terug naar 27,5... veel te zenuwachtig dus... ineens gps fix weg... misschien wel 30 min.. gestopt naast het oefenterrein Leusderheide.. ik dacht nog even militair terrein ze storen hier de gps.. Maar even later (ik had daar een reset gedaan )... in Zeist nog geen GPS fix.. pas daar een paar korte momenten een fix..
Laat maar, wat een deceptie. Hagelnieuwe Mio Cyclo 405HC... Geluk bij een ongeluk, gekocht bij Coolblue dus je kan makkelijk teruggeven.
Zo zonder van de tijd en inspanning, dat verwacht je niet van een apparaat van 339 euro.

Ik vraag mezelf wel af wil ik nog een fietscomputer (zo ja welke? (Groot display is een must).
Of hou ik het geld in mijn zak en gebruik ik voortaan mijn Samsung S6+..
Teleurgesteld ben ik wel....

Gebruikersavatar
alliance_0
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 08 aug 2010 02:06

Gebruikersavatar alliance_0 04 okt 2017 20:26

Ik ben zeker geen MIO fan, maar heb toch het gevoel, dit lezende, dat het hier niet alleen aan het apparaat ligt. Krijg heel sterk de indruk dat je zelf het een en ander verkeerd doet. De gebruiksaanwijzing volgend, kan het eigenlijk niet zo moeilijk zijn. Of je heel erg pech en je hebt echt een maandagochtend toestel ontvangen. Niemand in je buurt die meer verstand heeft van dit soort apparaten.

F348
Forum-lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 01 okt 2017 23:03

F348 05 okt 2017 13:15

Tja die twijfel had ik eerst ook, maar ik heb elektronica gestudeerd, wat ict, motorvoertuigentechniek en nu 35 jaar technisch docent.. als ik het dan niet snap denk ik ... (iets met gebruiksvriendelijkheid?)..

hayes

hayes 12 okt 2017 21:02

Geen ervaring met de 405HC, maar ik heb de 205HC en die doet het echt probleemloos. Binnen seconden GPS fix. Hartslag, snelheids- en cadanssensor doen het vlekkeloos.
Alles op 5 minuutjes geïnstaleerd... Sensoren werden meteen gedetecteerd.
Ofwel heb je een maandagmorgen toestel?

hayes

hayes 13 okt 2017 19:00

Pfff, na amper 1 maand al zo'n lipje achteraan afgebroken :dislike: :dislike:
K*t. En binnen twee weken naar de Vogezen om te fietsen.

Zal nooit hersteld raken binnen die tijd.
Balen.

Gebruikersavatar
Puffdaddy
Forum-lid
Berichten: 1829
Lid geworden op: 08 jan 2008 23:58

Gebruikersavatar Puffdaddy 13 okt 2017 19:31

Garantie geval, geld terug eisen en een Wahoo kopen, klaar voor de Vogezen.
Bikers are not alone

Plaats reactie