Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

robbiey
Forum-lid
Berichten: 702
Lid geworden op: 28 aug 2011 18:33

robbiey 17 sep 2017 10:56

Ik heb een aeroad maar beschadiging aan naamplaatje shifter st-r8059 11 speed. Weet iemand of naamplaatje
Shimano Ultegra DI2 ST-6870 ook past op de st-r8050?
Als ik vergelijk lijken ze identiek ?

Mantel verkoopt ze.

tomtom
Forum-lid
Berichten: 1172
Lid geworden op: 29 apr 2006 23:13
Locatie: Arnhem

tomtom 17 sep 2017 21:03

Shimano kennende hoogstwaarschijnlijk niet. Maar je hebt toch nog geen Aeroad met de nieuwe Ultegra Di2? Die is nog niet te koop volgens mij.... Je kunt natuurlijk ook ff het naamplaatje eraf halen en bij Mantel vergelijken :)
Aeroad
Grail
Ultimate

robbiey
Forum-lid
Berichten: 702
Lid geworden op: 28 aug 2011 18:33

robbiey 18 sep 2017 07:54

Excuus gaat om St-r 8050 model

Cyclar
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 08 aug 2017 23:08

Cyclar 18 sep 2017 10:26

ldtriatleet schreef: 16 sep 2017 16:46
MarkVeenstra schreef: 15 sep 2017 17:07
jeroen@tajoby.com schreef: 15 sep 2017 14:41 Dan koop je toch een tijdrit frame of maak je je positie langer, dan heb je hetzelfde effect.
Ja, afhankelijk van je budget en overall gebruik. De aeroad staat zelfs als optie bij de tri fietsen op de site. Heb je budget voor 1 goede fiets... Dan heb je er een mooi compromis aan de aeroad.. Start je ook wel eens stayed wedstrijden, heb je ook aan die ene fiets voldoende.

Tuurlijk is volle bak tt fiets logischer voor de lange afstand triathlons. Maar de meeste kilometers maak je in trainingen, en dat gaat vaak beter op een koersfiets dan op een tt fiets. Ik snap 't wel, zeker als je budget niet oneindig is.
Dit is het precies. Af en toe nog een triatlon en verder gewoon touren. De Aeroad is dan prima.

Er zit ook nog een kapje op de voorvork tussen het frame en de stuurpen. Ik neem aan dat het niet gewenst is om die eraf te halen zodat je de stuurpen nog zo'n 1,5 cm lager kan zetten?
Ik heb om dezelfde reden voor de Aeroad (CF SLX 8.0 met velgremmen en klassiek stuur) gekozen. Ik wist nog helemaal niet of ik triathlons leuk zou vinden maar was wel echt toe aan een "echte" wielrenfiets (reed voorheen op een tweedehands Sensa Umbria Sora triple). De Aeroad voldeed aan de eis dat ik er triathlons en normale ritjes mee kon doen. En ik ga er volgend jaar Ironman Maastricht mee doen.

arnos
Forum-lid
Berichten: 160
Lid geworden op: 11 mei 2007 15:20

arnos 19 sep 2017 14:46

Ik rij nu 7 weken/1250 km op een Canyon Ultimate cf sl 9.0 di2 XL en ik ben erg over de fiets te spreken. Mijn vorige fiets was een Cervelo R3 uit 2007 en ik wilde al wat langer overstappen op di2. Na wat oriënteren op ombouwen van de Cervelo toch vrij snel deze fiets gekocht in de tour aanbieding (-€400). Levering was snel (in 4 dagen) en correct. Ik koos voor de zwarte uitvoering met rode accenten. Ik heb nog even getwijfeld over de endurance of de slx uitvoering, maar ik ben erg blij met mijn keuze. De slx had exalith wielen die blijkbaar erg veel lawaai maken en speciale remblokken vragen. Wel iets lichter, maar met mijn bouw (1.93 en 90 kg) leek iets steviger materiaal me beter (en goedkoper). De endurance was in mijn maat niet in de aanbieding, dus werd het de Ultimate.
De fiets zit als gegoten en di2 is geweldig, ik wil nooit meer wat anders! De wielen lopen erg lekker en de fiets was met zorg afgemonteerd (bv logo's bandjes/wielen netjes in lijn), fijn zadel en mooi detail, de binnenbandjes van mavic met zwarte ventielen.
Verbeterpunten: de matte lak is mooi, maar vlekt snel door bv zweetdruppels, di2 kwam niet geheel opgeladen, waar ik na 400 km in de Jura ver van huis achter kwam, eerst werkte de voorderailleur niet meer en 30 min later de achterderailleur ook niet meer, lastig in bergachtig terrein. Accu zit netjes intern, maar om erbij te komen (ik wil nog een di2 d-fly unit installeren) moet je wel de trapas eruit halen. En Canyon levert de onderdelen alleen in de standaard maten, ik wilde vanwege een stages crank een 172,5 crankstel en dat kon dus niet (heb ik later wel met een ander forumlid) kunnen ruilen.
Al met al erg tevreden!

m0217585
Forum-lid
Berichten: 156
Lid geworden op: 08 jul 2011 21:47

m0217585 20 sep 2017 08:55

@arnos

Ik heb dezelfde fiets in een andere kleur. Ik heb m'n d-fly geïnstalleerd door het plastiek klepje onderaan het bracket te verwijderen en wat te gaan 'vissen'. D-fly er mooi tussen gestoken en dat werkt perfect. Succes!

Bospaadje
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 17 okt 2016 15:46

Bospaadje 20 sep 2017 09:46

Welke unit heb jij ertussen gestoken?

Afbeelding

Afbeelding

m0217585
Forum-lid
Berichten: 156
Lid geworden op: 08 jul 2011 21:47

m0217585 20 sep 2017 11:20

De onderste afbeelding, een anderhalf jaar geleden.

arnos
Forum-lid
Berichten: 160
Lid geworden op: 11 mei 2007 15:20

arnos 21 sep 2017 17:55

m0217585 schreef: 20 sep 2017 11:20 De onderste afbeelding, een anderhalf jaar geleden.
Ik heb eens gekeken, maar het lijkt me een bijna onmogelijke opgave? Heb je foto's, of beter nog: woon je in de buurt van Enkhuizen/Hoorn/Heerhugowaard :D

BramH
Forum-lid
Berichten: 103
Lid geworden op: 02 okt 2016 12:43

BramH 22 sep 2017 00:13

vincent75 schreef: 15 sep 2017 15:45
daniel1975 schreef: 15 sep 2017 15:03
vincent75 schreef: 14 sep 2017 11:42 Endurace CF SL 2018 modellen inmiddels toegevoegd op de website. Weinig verrassingen, enkel het wmn model in een paarse kleur.
Zoek de verschillen met 2017....
DT Swiss E1800 ipv Aksiums voor de Endurace CF SL instappers. Speciaal op jou verzoek daniel1975 ;)
Op het discbrake model van 2017 zaten DT Swiss wielen. Er is verrekte weinig veranderd in 2018 anders dan alleen de groepset.

m0217585
Forum-lid
Berichten: 156
Lid geworden op: 08 jul 2011 21:47

m0217585 22 sep 2017 09:34

arnos schreef: 21 sep 2017 17:55
m0217585 schreef: 20 sep 2017 11:20 De onderste afbeelding, een anderhalf jaar geleden.
Ik heb eens gekeken, maar het lijkt me een bijna onmogelijke opgave? Heb je foto's, of beter nog: woon je in de buurt van Enkhuizen/Hoorn/Heerhugowaard :D
Ik woon in België, West-Vlaanderen.

Hierbij enkele foto's om een idee te geven. Het zijn niet mijn foto's, maar ik heb ze toen ook gebruikt als voorbeeld. Ik heb dat 'bakje' van op de laatste foto er uit gevist en de D-Fly er aan bevestigd. Ik heb toen het kortste kabeltje (10 cm?) gekocht om hem te verbinden. Daarna alles er mooi weer ingestopt. D-Fly heb ik ook een beetje ingepakt om het 'rammelen' te voorkomen. Uiteindelijk weet ik niet of dat echt nodig was.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

SamSam299
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 22 sep 2017 10:29

SamSam299 22 sep 2017 10:36

Zijn er hier leden met een Endurace AL Disc? Ik ben nieuwsgierig naar wat de maximum breedte van banden is die hier in passen. Volgens reviews 33 mm, maar ik ben op zoek naar mensen die dat effectief getest of gemeten hebben? Ik heb op het net (cyclingweekly dacht ik) 1 iemand gevonden die 35c bandjes van continental met lichte cyclocross nopjes heeft kunnen inpassen, maar dat was in de carbon SLX versie. De persoon in kwestie had 5mm ruimte over aan alle mogelijke rub plaatsen. Hier mensen met real life info?

Plaats reactie