Retro / oudere fietsen
Ziet er keurig uit. Nu ik ze zo zie kan ik me dat schakelen aan het eind van het stuur nog weer herinneren maar het was al zo diep weggezakt dat ik eerst even moest zoeken hoe/waarmee je schakelt. Misschien staat het wel wat eerder in het topic maar van wanneer is deze fiets?
Wordt je wel eens door forummers herkend aan louter je fiets? Dat lijkt mezelf nog wel eens leuk in Nederland (of mooier nog op vakantie in de Eifel) en ik rijd bijvoorbeeld regelmatig in de omgeving van cq. door het dorp van Walter G.
Wordt je wel eens door forummers herkend aan louter je fiets? Dat lijkt mezelf nog wel eens leuk in Nederland (of mooier nog op vakantie in de Eifel) en ik rijd bijvoorbeeld regelmatig in de omgeving van cq. door het dorp van Walter G.
"Allow yourself to be a beginner. No one starts off being excellent!"
De fiets is uit 1983 maar daarvan zijn eigenlijk enkel frame, vork, balhoofd, trapas en cranks over. De remmen en derailleurs zijn ook uit die tijd maar een upgrade t.o.v. wat er eerst aanhing. De Suntour stuurcommandeurs komen ook nog uit de jaren tachtig. Ik ben in Frankrijk eens op m'n Merlin gespot door een forumlid maar dat is jaren geleden. Wat recenter maar ook alweer een paar jaar terug op mijn Presto door Steffen toen we elkaars fietsen herkenden van het internet (hij op een RIH). Vroeger bij Lohman (inmiddels failliete fietsenwinkel in Amsterdam) wel vaak gehoord dat klanten fietsen van mij herkenden als die daar ook stonden.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
-
- Forum-lid
Weet iemand toevallig waarom een Champion Mondial in de kleurstelling transparant groen een decal op de onderbuis in het wit heeft en op de staande buis (in dit geval zitbuismanchet) in het zwart? Normaliter is de decal (merknaam) op de staande buis de kleur van het frame en andersom. Bij de transparant groene kom ik alleen een zitbuismanchet met de merknaam in het zwart tegen, zie:
Dit terwijl een groene merknaam op een ivoorkleurig manchet gewoon kan? Of kon men dit zelf kiezen?Wellicht heeft iemand foto's in zijn database, zou top zijn! Daar heb ik meteen m'n nieuwe project mee verklapt
Verder iemand nog dé tip voor een San Marco Concor Supercorsa perforated, kleur wit?
Dit terwijl een groene merknaam op een ivoorkleurig manchet gewoon kan? Of kon men dit zelf kiezen?Wellicht heeft iemand foto's in zijn database, zou top zijn! Daar heb ik meteen m'n nieuwe project mee verklapt
Verder iemand nog dé tip voor een San Marco Concor Supercorsa perforated, kleur wit?
Previous name Jansen01
Weten? Nee, maar ik kan wel een educated guess doen.jansen2.0 schreef: ↑27 sep 2017 20:30 Weet iemand toevallig waarom een Champion Mondial in de kleurstelling transparant groen een decal op de onderbuis in het wit heeft en op de staande buis (in dit geval zitbuismanchet) in het zwart? Normaliter is de decal (merknaam) op de staande buis de kleur van het frame en andersom.
Ik vermoed dat de decals in een beperkt aantal kleuren gedrukt zijn; een beperkter aantal dan het keuzepalet voor de frames c.q. manchetten.
De kleuren waarin ik 70's en 80's decals heb gezien zijn:
-zwart
-rood
-wit
-geel
-blauw
Het is goed mogelijk dat de klant zelf mocht kiezen welke kleur decals er gebruikt werden. Alhoewel ik dat niet expliciet op de prijzenbladen vermeld heb zien staan (wegens geen meerprijs?) stond het misschien wel op het bestelformulier dat de vakhandelaar gebruikte.
Als voorbeeld: in de folders (en in mijn verzameling )staan verschillende ivoorkleurige CM's, maar wel met verschillende kleuren lettertjes.
Wat ik wel weet is dat de blauwe decals op een ivoorkleurige manchet op een baikalblauw frame (https://flic.kr/p/R2VARH) een heel andere kleur is dan de basiskleur van het frame.
Voor de retro fietsers onder ons die nog een fraaie pet zoeken :
https://www.planetx.co.uk/i/q/CLAPCOCAP ... ycling-cap
https://www.planetx.co.uk/i/q/CLAPCOCAP ... ycling-cap
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
zo is het !