Giant
- boswielrenner
- Forum-lid
Voor de duidelijkheid; ik zoek niet perse een comfort fiets. Ik wil een snelle fiets die schijven heeft, bredere banden kan hebben, geschikt is voor de meeste wegen en voldoende comfort biedt (dus niet plank hard).
Ik schat mijn budget tussen de 4000,-. en max. €5000,-. De TCR disc ultegra di2 is dan dus een mooi aanbod. Voor 5000,- heb je een dikke Canyon met Dura Ace Di2, maar de maatvoering van Canyon is voor mij minder geschikt. Ik wil juist minder spacers in plaats van meer.
Ik schat mijn budget tussen de 4000,-. en max. €5000,-. De TCR disc ultegra di2 is dan dus een mooi aanbod. Voor 5000,- heb je een dikke Canyon met Dura Ace Di2, maar de maatvoering van Canyon is voor mij minder geschikt. Ik wil juist minder spacers in plaats van meer.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- boswielrenner
- Forum-lid
Het zou fijn zijn als bijvoorbeeld een 28mm bandje van Conti, zoals de 4 seasons, past. Dus een frame dat max 30mm kwijt kan is voor mij prima.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
- boswielrenner
- Forum-lid
Bedankt voor je suggestie, maar ik wil toch geen crosser. Ik wil een race bike met schijven waar ik zowel cyclo's in de bergen mee kan rijden en ook bijvoorbeeld Strade bianchi of over slechtere wegen kan knallen. Een Giant TCR disc met 28mm of max. 30mm banden zou prima zijn. Qua Geometrie is de Scott Foil disc of een Cannondale Synapse 2018 net wat gunstiger voor mij, maar ik vind de Giant TCR disc een erg mooie fiets en prijs-kwalitatief gunstiger. Ik blijf het jammer vinden dat Canyon niet meer kleuren en geen hoogglans lakken aanbiedt op haar fietsen, maar prijs-kwalitatief is het heel aantrekkelijk.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
28mm banden in een TCR kan je vergeten (Conti's passen niet, ik heb elders in dit topic wat foto's neergezet)
Je krijgt ze er juist in maar het houdt nergens over waardoor je absoluut zeker overal schade gaat krijgen.
Ik rij de TCR met 25mm GP2ks en daat gaat prima. Erg goede fiets ook.
Ik zou eerder eens kijken naar een gravel bike die vooraan lekker laag is (in het Gravelracer topic staan wat foto's van de Velobuild gravel bike, daar zou mijn voorkeur naar uitgaan)
Je krijgt ze er juist in maar het houdt nergens over waardoor je absoluut zeker overal schade gaat krijgen.
Ik rij de TCR met 25mm GP2ks en daat gaat prima. Erg goede fiets ook.
Ik zou eerder eens kijken naar een gravel bike die vooraan lekker laag is (in het Gravelracer topic staan wat foto's van de Velobuild gravel bike, daar zou mijn voorkeur naar uitgaan)
- boswielrenner
- Forum-lid
Bedoel je dan de disc of de gewone versie?
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Ik rij met een canyon endurace disc di2 icm zipp course 30 velgen. Momenteel schwalbe one 28mm (vallen 32!mm) en standaard met gp4000s2 28mm (30mm gemeten). Je zou er volgens mij zelfs 32 of 33 mm in kwijt kunnen.
Ondanks dat de fiets de naam comfort racer draagt, is het een behoorlijk stijve fiets. Ik rij er af en toe woon werk mee, ben ermee op "hoogtestage" geweest, heb er een lokale wedstrijd mee gereden en gebruik hem voor trainingskoersen op de baan en om zondag met de fietsclub lekker te touren.
Ritjes van 250km waren nog nooit zo fijn (al ligt dat waarschijnlijk meer aan het feit dat ik beter zit, dan op mijn vorige fiets ).
Ik zou niet meer zonder schijfremmen willen. Maar daar zijn genoeg andere meningen over te vinden.
Ik zou in ieder geval zoeken naar een passende geometrie, waarshijnlijk heeft ieder merk wel iets met schijven in het assortiment. Let wel erop dat je steekassen neemt. Een clubgenoot rijdt met een cannondale met quickrelease, dat is heeeeeel lastig goed uit te lijnen....
Ondanks dat de fiets de naam comfort racer draagt, is het een behoorlijk stijve fiets. Ik rij er af en toe woon werk mee, ben ermee op "hoogtestage" geweest, heb er een lokale wedstrijd mee gereden en gebruik hem voor trainingskoersen op de baan en om zondag met de fietsclub lekker te touren.
Ritjes van 250km waren nog nooit zo fijn (al ligt dat waarschijnlijk meer aan het feit dat ik beter zit, dan op mijn vorige fiets ).
Ik zou niet meer zonder schijfremmen willen. Maar daar zijn genoeg andere meningen over te vinden.
Ik zou in ieder geval zoeken naar een passende geometrie, waarshijnlijk heeft ieder merk wel iets met schijven in het assortiment. Let wel erop dat je steekassen neemt. Een clubgenoot rijdt met een cannondale met quickrelease, dat is heeeeeel lastig goed uit te lijnen....
Ik rij sinds een jaar of 3 met een giant defy, daarnaast/voorheen veel op de MTB. De keuze op een defy is min of meer gemaakt omdat ik het weg-fietsen wilde 'proberen' en uiteraard voldoet de geometrie. Ik heb inmiddels een 10k ermee gereden en merk dat ik het prettig vind om lange stukken in de beugels te rijden dan wel met m'n 'handpalmen op de knobbels'. Ik neig ernaar om een meer race/performance model te kiezen ipv mijn huidige comfort-racer (bv giant tcr of trek emonda).
Zijn hier nog goeie tips of ervaringen mbt mijn huidige situatie. thx!
Zijn hier nog goeie tips of ervaringen mbt mijn huidige situatie. thx!
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Een Conti in 28 mm zou, afhankelijk van de velg, zo maar eens breder kunnen zijn dan 30 mm.boswielrenner schreef: ↑04 okt 2017 10:43 Het zou fijn zijn als bijvoorbeeld een 28mm bandje van Conti, zoals de 4 seasons, past. Dus een frame dat max 30mm kwijt kan is voor mij prima.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Precies dit dus!Lcsmet schreef: ↑04 okt 2017 16:28Een Conti in 28 mm zou, afhankelijk van de velg, zo maar eens breder kunnen zijn dan 30 mm.boswielrenner schreef: ↑04 okt 2017 10:43 Het zou fijn zijn als bijvoorbeeld een 28mm bandje van Conti, zoals de 4 seasons, past. Dus een frame dat max 30mm kwijt kan is voor mij prima.
Momenteel schwalbe one 28mm (vallen 32!mm) en standaard met gp4000s2 28mm (30mm gemeten). Je zou er volgens mij zelfs 32 of 33 mm in kwijt kunnen.
- boswielrenner
- Forum-lid
Ik heb inmiddels gebeld met Giant in Lelystad en zij bevestigen dat een 28mm conti band past in een TCR disc.
Hangt wel af van gebruikte velg, maar het zou moeten passen. Een 28mm band op een gewone TCR past doorgaans niet.
Ik ben me trouwens ook in het verdiepen in een nieuwe 2018 model Cannondale Synapse (= disc only). Een enorme vooruitgang naar mijn mening in looks, gewicht en features.
Hangt wel af van gebruikte velg, maar het zou moeten passen. Een 28mm band op een gewone TCR past doorgaans niet.
Ik ben me trouwens ook in het verdiepen in een nieuwe 2018 model Cannondale Synapse (= disc only). Een enorme vooruitgang naar mijn mening in looks, gewicht en features.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29