Gravel-racers
@ DDX, bij mij zakte de zadelpen ook naar beneden tijdens het eerste ritje. Daarna rijkelijk ingesmeerd met carbonpasta en goed vastgezet. Een dag later nog 2 of 3 keer een kwartslag vaster gezet. En dat blijkt voldoende.
insta #gravelgremmen
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
En anders een paar laagjes haarlak (of blanke lak) op de pen spuiten...
Mooie band ben benieuwd hoe deze bevalt. Ben me ook aan het orienteren op een nieuwe band. Heb nu de panaracer Hardpack comet (2.9) maar zoek iets minder profiel.
Ik heb de WTB Flyway 47 hoog op mijn lijst staan maar de gravelking sk komt er voorlopig ook bij. Iemand misschien ervaring met de WTB Flyway?
Ik heb de WTB Flyway 47 hoog op mijn lijst staan maar de gravelking sk komt er voorlopig ook bij. Iemand misschien ervaring met de WTB Flyway?
o'7o
Ik rijd nu met Schwalbe G-One 40mm maar op de wat zachtere stroken zou ik voor iets meer grip willen, vooral als het bochtig wordt. Iemand tips voor een band met iets grover profiel.
Is alleen voor dan voldoende of moet er achter ook iets anders op?
Is alleen voor dan voldoende of moet er achter ook iets anders op?
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Als het een beetje modderig is rijd ik op mijn Specialized Diverge vooraan met een Schwalbe Rocket Ron Evo Cyclocross (35 mm) en achteraan met een Continental Cyclocross Speed (35 mm).
Als het echt heel vette modder is blijf ik op de baan
Als het echt heel vette modder is blijf ik op de baan
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
-
- Forum-lid
Morgen maar eens uitproberen...
Met welke bandingspanning rijd je? Door met iets minder druk in de (voor)band te rijden krijg ik wat meer grip voor.
Tenzij je stijl omhoog en omlaag rijdt, is grip achter van minder belang.
(Reed met G-One 35mm tubeless in de zomer, inclusief mountainbike track in Sauerland, nu weer met X-One 33mm in de modder).
William
@Douglas De WTB horizon flyway's heb ik ook naar gekeken, ( en had ze bijná besteld) maar wilde een klein beetje profiel net als de g-one's. Dus geen idee hoe die rijden.
Mijn bestelde Panaracers komen van bike24 uit Duitsland, dus nog even wachten....
Mijn bestelde Panaracers komen van bike24 uit Duitsland, dus nog even wachten....
WiND - 56 - / Waltly - Expedition Overlander