Het grote schijfremmentopic
-
- Forum-lid HC
Hij schrijft wel een beetje onzin. In de motorcross zijn de schijven helemaal niet afgeschermd, en als dit wel gebeurd dan is het om de schijf zelf te beschermen.jakkel schreef: ↑09 okt 2017 12:34 Artikel van m'n collega, Geert Wellens.
http://www.donenvondelmolen.be/nieuwsbe ... k-09102017
Ik vraag mij ook af waarom dit soort problemen nooit uit de MTB wereld komen, die rijden toch al heel wat langer met schijven.
Ik rij zelf ooit wel eens MTB wedstrijden, en daar ligt de boel wel sneller uit mekaar dan bij de cross. Langere (en steilere) hellingen en duur wedstrijd is ook langer. Ik vermoed dat je daarom minder van dit soort dingen hoort uit de MTB wereld.japiecarbon schreef: ↑09 okt 2017 17:17Hij schrijft wel een beetje onzin. In de motorcross zijn de schijven helemaal niet afgeschermd, en als dit wel gebeurd dan is het om de schijf zelf te beschermen.jakkel schreef: ↑09 okt 2017 12:34 Artikel van m'n collega, Geert Wellens.
http://www.donenvondelmolen.be/nieuwsbe ... k-09102017
Ik vraag mij ook af waarom dit soort problemen nooit uit de MTB wereld komen, die rijden toch al heel wat langer met schijven.
Daar twijfel ik niet aan hoor, en het is natuurlijk flauw van me om de taalnazi uit te hangen. Verder ben ik het wel met de auteur eens dat "bewijs" als dat van Tom Boonen die met zijn hand een draaiend wiel durft te stoppen geen echt bewijs van de veiligheid van schijven is (laat hem eens met zijn volle gewicht een ledemaat op een schijf rammen die aan een wiel vastzit dat op dat moment aangedreven wordt met een 'Wattje' of 500. Als hij daar ongeschonden uitkomt, dan ben ik mss wat meer overtuigd).
Maar of dit incident dan weer reden zou moeten zijn om schijven te verbieden uitgerekend in situaties waarin ze wel aannemelijk nut hebben (de cross!!), daar ben ik het dan ook weer niet mee eens geloof ik.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Ondertussen staan deze shifters op alle "instap" race/cross/gravel fietsen als deze dan al uitgerust zijn met hydraulische remmen.
Ze zien er inderdaad een beetje groot uit maar enkele fietsmaten die ze op hun crosser/winterfiets hebben zijn er erg over te spreken.
Werken zoals het hoort en zitten comfortabel.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Zo lomp dat ze zelfs comfortabel zijn om op te zitten?Lcsmet schreef: ↑28 okt 2017 01:18Ondertussen staan deze shifters op alle "instap" race/cross/gravel fietsen als deze dan al uitgerust zijn met hydraulische remmen.
Ze zien er inderdaad een beetje groot uit maar enkele fietsmaten die ze op hun crosser/winterfiets hebben zijn er erg over te spreken.
Werken zoals het hoort en zitten comfortabel.
Campagnolo Ultra Dork
-
- Forum-lid HC
Die zijn er overigens al bv hope heeft de road dics afgerond, echter alleen maar in 6 bolt en geen centerlock. Centerlock is helaas gepatenteerd.
- ophetkantje
- Forum-lid
Overigens levert Hope ook adapters om de 6 bolt schijven op een centerlock naaf te bevestigen.
Ach, ik zeg ook maar wat
-
- Forum-lid HC
De vraag is of 6bolt bij elke fiets gaat passen, zeker met een floating disk kan dit wel eens een problem worden. Maar dat is gewoon proberen.ophetkantje schreef: ↑30 okt 2017 15:04 Overigens levert Hope ook adapters om de 6 bolt schijven op een centerlock naaf te bevestigen.
Cl staat bij een racer wel mooier.
Overigens heft sram wel cl schijven die er best aardig uitzien, ook vind ik de nieuwe DA wel mooi.