Dat van die mindere zaken snap ik niet?sharkman113 schreef: ↑06 okt 2017 22:06Lol als dat de Vos is denk is dat ze heel weinig problemen kunnen hebben meegemaakt aangezien er niet heel veel overjarig disc materiaal beschikbaar is (en ik vermoed dat ze nieuwe modellen gewoon niet krijgen).Echter verteld de dealer waar ik ben gaan kijken (Zwanenburg) dat zij geen disc fietsen meer verkopen vanwege problemen in het verleden.
8070 is een prima groep echter niet wezenlijk beter dan de voorgaande groepen (wel iets sierlijker, maar daar krijg je weer andere mindere zaken voor terug).
Zou gewoon even verder zoeken en gewoon kopen wat jij wil.
Pinarello
-
- Forum-lid
- Berichten: 40
- Lid geworden op: 18 okt 2013 08:51
Was onlangs bij Vos en hij heeft diverse F10 staan, dus dat hij alleen maar overjarige modellen verkoopt is iets uit het verleden.
- Jaap Telder
- Forum-lid
- Berichten: 1735
- Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12
En van de Sensa's verkoopt hij de nieuwste volledige disc-lijn/versies.
Bij Sensa dus lekker geen disc problemen...
Heb twee Ultegra hydraulische disc-versies/Ultegra, (Stevens) nooit problemen.
Ik denk dat ze bij de Vos gewoon liever machanische velgremversies willen verkopen, kunnen ze makkelijker en sneller een groepje overzetten of demonteren en op een ander frame zetten en snel verkopen, zoals bij mij eens in het verleden gebeurde. (waar verder niets mis mee is).
Bij Sensa dus lekker geen disc problemen...
Heb twee Ultegra hydraulische disc-versies/Ultegra, (Stevens) nooit problemen.
Ik denk dat ze bij de Vos gewoon liever machanische velgremversies willen verkopen, kunnen ze makkelijker en sneller een groepje overzetten of demonteren en op een ander frame zetten en snel verkopen, zoals bij mij eens in het verleden gebeurde. (waar verder niets mis mee is).
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Polen zijn vast beter met mechanische remmen
Een nieuwe groep wil niet zeggen beter (de "nieuwe" groepen zijn meer een evolutie als echt nieuw met wat verbeteringen maar ook een aantal besparingen) , Met name de achterderailleurs hebben op een aantal frames behoorlijke passingsproblemen (en zijn zeker niet stiller dan hun voorganger), het aantal aansluitingen op de shifters is teruggebracht tot 1 (di2) en de nieuwe disc shifters kampen met wat lekkages (kan incidenteel zijn en nieuwigheid).
Een nieuwe groep wil niet zeggen beter (de "nieuwe" groepen zijn meer een evolutie als echt nieuw met wat verbeteringen maar ook een aantal besparingen) , Met name de achterderailleurs hebben op een aantal frames behoorlijke passingsproblemen (en zijn zeker niet stiller dan hun voorganger), het aantal aansluitingen op de shifters is teruggebracht tot 1 (di2) en de nieuwe disc shifters kampen met wat lekkages (kan incidenteel zijn en nieuwigheid).
Dat kan zijn, hoe dan ook verkopen zij de fiets waar ik mijn zinnen op heb gezet (F10 Disk) niet.Ik denk dat ze bij de Vos gewoon liever machanische velgremversies willen verkopen, kunnen ze makkelijker en sneller een groepje overzetten of demonteren en op een ander frame zetten en snel verkopen, zoals bij mij eens in het verleden gebeurde. (waar verder niets mis mee is).
Blijft mijn vraag: Vos was aantrekkelijk vanwege de scherpe prijzen, en service kan/wil ik toch geen gebruik van maken. Kennen jullie een vergelijkbare Pinarello dealer (in binnen- of buitenland)?
-
- Forum-lid
- Berichten: 40
- Lid geworden op: 18 okt 2013 08:51
Heb vorig jaar mijn F8 bij de Flarer in Merano gekocht, een aanrader.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40007
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Probleem is dat sommige Pina dealers de hoofdprijs blijven rekenen en anderen gewoon scherp zijn.
Je zou 12gobiking eens kunnen proberen, die gaan vaak wel scherp als het frame-only doorschuiven is.
Je zou 12gobiking eens kunnen proberen, die gaan vaak wel scherp als het frame-only doorschuiven is.
Less is bore
Ik wou Borgini in Limburg zeggen maar ik zie nu op de site dat ze ermee gaan stoppen, hier was een los frame een aantal jaar geleden maar €100 duurder dan bij de vos
Salden levert ook nog Pinarello tegen scherpe prijzen, ze zijn alleen geen officieel dealer meer en krijgen de frames van de Belgische importeur is mij verteld.
Salden levert ook nog Pinarello tegen scherpe prijzen, ze zijn alleen geen officieel dealer meer en krijgen de frames van de Belgische importeur is mij verteld.
In St Willebrord worden ze nog goedkoper aangeboden via Marktplaats!! Zoek maar eens op Pinarello Dogma K8-S Dura Ace of zie dit. https://www.marktplaats.nl/verkopers/25875047.html
BPP
-
- Forum-lid
- Berichten: 68
- Lid geworden op: 28 jul 2006 09:50
Wat hij mij vertelde was dat hij nog geen enkele F8 disk heeft weten te verkopen omdat niemand ze wil hebben. Dat vind ik niet gek nu dat de F10 Disk op de markt is, maar wat ik ook niet gek vind is dat hij ze niet inkoopt gezien de omloopsnelheid van de F8...Kooijman1 schreef: ↑08 okt 2017 23:11Dat kan zijn, hoe dan ook verkopen zij de fiets waar ik mijn zinnen op heb gezet (F10 Disk) niet.Ik denk dat ze bij de Vos gewoon liever machanische velgremversies willen verkopen, kunnen ze makkelijker en sneller een groepje overzetten of demonteren en op een ander frame zetten en snel verkopen, zoals bij mij eens in het verleden gebeurde. (waar verder niets mis mee is).
Wellicht dat jij daar je voordeel mee kan doen en voor relatief weinig een F8 Disk kan meenemen (mits je daar mee kan leven - met de nieuwe Dura Ace heb je in principe de frame integratie niet nodig voor de junction box, rest is zo goed als hetzelfde..)
Ik kon niet leven met de F8 en heb dus maar een F10 met velgremmen genomen. Kan ik tenminste fijn wielen blijven wisselen met andere fietsen