Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Het grote woon-werk topic

plantagenet
Forum-lid

Gebruikersavatar plantagenet 11 okt 2017 19:43

Iets rustiger fietsen en niet te dik aankleden op de fiets scheelt behoorlijk. Ik kan op het werk aankomen met een t-shirt met lichte vochtplekken, maar ik kan ook met een zeiknat shirt aankomen. Hangt echt af van dat wat ik in mijn eerste zin schrijf.
Ik hang mijn shirt (katoen!) uit op mijn kantoor, bij een raam dat op een kiertje staat. Einde werkdag is het droog.
Het shirt uithangen op een plek waar geen/weinig luchtstroming is gaat minder goed.
Weer of geen weer....één van twee is er altijd

Einstein
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Einstein 12 okt 2017 07:13

Ik ben echt gezegend hier op werk met een douche en droogkast... ;)
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

Marxten
Forum-lid

Marxten 12 okt 2017 08:36

Ik kom altijd drijfnat aan, maar een schoon shirt, deospray en wat vochtige doekjes later ben ik ook weer fris.

depoldertoerist
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 12 okt 2017 11:03

Vandaag de fiets maar eens laten staan. Ik kom zo veel opbrekingen, werkzaamheden, en blubber op de weg tegen momenteel. Alternatieve route's zijn onlangs ook op de schop genomen en zijn nu in plaats van waar je eerst volle bak door kon rijden nu voorzien van rotondes en een gekke oversteek waar je als fietser geen voorrang meer hebt...

Staat me daarom gewoon tegen...
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

lnnrtlnnrt
Forum-lid

lnnrtlnnrt 25 okt 2017 10:45

@depoldertoerist: Shit om te lezen dit. Ik hoop dat inmiddels de werkzaamheden afgerond zijn en je het plezier weer te pakken hebt!

Dit topic, waar jij één van de actievere leden bent, heeft mij enorm geïnspireerd om, twee jaar geleden na mijn verhuizing, werk te maken van woon-werk fietsen. Ik was daarvoor zelfs een beetje jaloers op jullie, aangezien ik slechts 5 km van m'n werk woonde.

Een deel van mijn route lag vorige week ook open, maar gisteren was dat al klaar en er ligt nu een heerlijke strook met dik, rood, asfalt (het wordt een fietsstraat). Zo kan het dus ook. Dankjewel gemeente Bunnik :)

LoneWolf
Forum-lid

Gebruikersavatar LoneWolf 25 okt 2017 12:02

Vanmorgen heb ik wel een jasje uitgedaan zeg. Poeh. ;)

Het zou zo'n 11 grd. zijn tussen 6:00 en 8:00 uur maar het was zwoel warm.
Na 3 km heb ik m'n buff al afgedaan. Deze heb normaal zelfs tot +- 22 grd. nog om, omdat ik anders last krijg van m'n nek en schouders.
Weer een paar km verder heb ik m'n jas een stukje en al snel helemaal open geritst.
De laatste 15 km heb ik de jas toch uitgetrokken, om de bovenbuis geknoopt en ben met ondershirt en fietsshirt met korte mouwen verder gefietst. Toen pas kon ik genieten van het heerlijk zachte weer. :D
Keep On Harking !

Slowracer
Forum-lid

Gebruikersavatar Slowracer 25 okt 2017 12:38

depoldertoerist schreef: 12 okt 2017 11:03 Vandaag de fiets maar eens laten staan. Ik kom zo veel opbrekingen, werkzaamheden, en blubber op de weg tegen momenteel. Alternatieve route's zijn onlangs ook op de schop genomen en zijn nu in plaats van waar je eerst volle bak door kon rijden nu voorzien van rotondes en een gekke oversteek waar je als fietser geen voorrang meer hebt...

Staat me daarom gewoon tegen...
Je rijdt zeker via Boskoop langs de N209 door Hazerswoude Dorp richting de N11? Da's idd een drama geworden.
Time is (almost) on my site

depoldertoerist
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 30 okt 2017 16:03

klopt.
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

klaastuin
Forum-lid

klaastuin 02 nov 2017 11:02

Ligt het aan mij, of is het tot nu toe gewoon een prima herfst voor woon-werk fietsen?
Wel weer even wennen aan de duisternis op de terugweg, maar ik houd het dit jaar aardig goed vol. Normaal gesproken kakt het na september al snel in...

vincent75
Forum-lid

Gebruikersavatar vincent75 02 nov 2017 11:48

Hier ook, gewoon 5 van de 5 dagen met de fiets al een aantal weken.
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!

uninvitedguest
Forum-lid

uninvitedguest 02 nov 2017 11:50

Gaat inderdaad prima qua weer, nog bijna niet zeiknat geregend deze herfst en doe toch dagelijks woon werk fietsen.
Vanochtend was gewoon heerlijk hier in het zuiden. Beetje fris, maar bijna geen wind.
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

ophetkantje
Forum-lid

Gebruikersavatar ophetkantje 02 nov 2017 12:20

Qua temperatuur prima, maar ben uitgezonderd deze week al 5 weken op rij minimaal 1 keer per dag nat geworden van regen of motregen, dus vind het niet echt ideaal fietsweer geweest, maar ik rijd 5 op 5 dagen woon-werk en dan is zo'n periode toch wel uitzonderlijk heb ik de afgelopen 4 jaar gemerkt. Dus hoop nu op wat minder vaak regen.
Ach, ik zeg ook maar wat

Plaats reactie