Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Mio Cyclo

GiantDefy1
Forum-lid
Berichten: 610
Lid geworden op: 20 sep 2013 20:20

GiantDefy1 13 okt 2017 19:35

Ik had het ook voordat ik op vakantie ging. Als je contact opneemt met ze en uitlegt dat zal je hem waarschijnlijk wel binnen de tijd terug thuis hebben

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16418
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 13 okt 2017 20:25

hayes schreef: 13 okt 2017 19:00 Pfff, na amper 1 maand al zo'n lipje achteraan afgebroken :dislike: :dislike:
..........
Geen idee hoe het kan dat Mio er blijft in slagen om klanten te vinden.
I know myself like no one else
Nothing to defend

hayes

hayes 13 okt 2017 20:33

Best tevreden voor de rest over het functioneren van de navigatie.
Ik lees ook over Garmin bv veel problemen met de bevestiging.

Ofwel zo'n dog Ears er op fixen, maar met een alu plaatje af fabriek zou veel vermeden kunnen worden. Blijkbaar is het in garantie vervangen toch goedkoper voor mio.

Wahoo even zitten bekijken, maar die heeft geen gps navigatie? Dus je kan geen adres ingeven en gaan?

F348
Forum-lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 01 okt 2017 23:03

F348 18 okt 2017 17:20

Hayes, ik ben idd bang dat ik een maandagmorgen toestel had... heb wel netjes mijn geld teruggekregen van Coolblue (service was ok daar)... nu een chinees ding besteld voor weinig. Dat afbreken van die lipjes is idd een terugkerend euvel bij MIO. (lees er veel over).
Eerlijk gezegd fiets ik nu met Samsung health op mijn smartphone (Galaxy 6+ edge) en heb een lekker groot beeldscherm en alles werkt. De rust tijdens het fietsen is weer terug en ik hou he maar even zo ;)

hayes

hayes 19 okt 2017 09:27

Intussen mag toestel terug naar Mio en wordt hersteld. Ik wacht er wel mee tot na de fietsvakantie.
'k Heb gemerkt dat hij op de officiële Mio mount nog blijft zitten. Enkel bij heel oneffen wegdek wipt hij er weer uit. Daarvoor draai ik er een elastiek twee keer rond.

Hij is er afgebroken terwijl hij op een Hide My Bell houder zat. Daar is de klik veel steviger dan op de Mio mount. Misschien té stevig vraag ik me nu af. Zou het daarmee te maken hebben?

GiantDefy1
Forum-lid
Berichten: 610
Lid geworden op: 20 sep 2013 20:20

GiantDefy1 19 okt 2017 10:12

Ik heb ook een Hide My Bell houder en daar was de achterzijde van mijn MIO afgebroken. Hide My Bell houder wilde mijn geld niet terug geven, want zij hebben alles getest en voldoen aan de richtlijnen. Het is echter wel zo dat de achterzijde van de MIO een zorgen dingetje is bij mij al twee keer afgebroken in 1,5 jaar tijd zo meteen valt hij uit de garantie en dan kost het mij €75 reparatiekosten. Niet echt fijn van MIO als ze niet met verbeteren komen. Een bekende webwinkel neemt de MIO ook niet terug omdat deze weer wordt gemaakt binnen de garantie. Tja volgende keer maar weer eens wat anders kopen.

shellshock
Forum-lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 06 feb 2017 11:50

shellshock 20 okt 2017 15:58

hoi,
nu heb ik via ebay een 505HC gekocht. Bij opstarten blijkt enkel italie als map te werken
(zowel Teleatlas als OSM) Volgens Mio Support komt dit om het een italiaans model is. Als ik echter inlog in de Mio staan daar wel kaarten van europa waaronder Nederland.
ook is de taal in te stellen in Nederlands. Ze hebben wel het serienummer vrijgemaakt zodat deze onder mijn Mio account geactiveerd kon worden.
Iemand een idee hoe ik toch de overige kaarten kan gebruiken?

Gebruikersavatar
alliance_0
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 08 aug 2010 02:06

Gebruikersavatar alliance_0 20 okt 2017 19:57

Misschien zit ik er heel erg naast, maar het maakt toch helemaal niet uit of het een Italiaans model is. Het apparaat op Nederlands zetten (kan zeg je). Heel Europa staat op het apparaat en moet dus gewoon werken. Heb je al eens het apparaat buiten aangezet en verbinding laten maken met GPS, zodat het apparaat weet waar je bent?

Waarom eigenlijk zo'n verouderd model?

shellshock
Forum-lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 06 feb 2017 11:50

shellshock 20 okt 2017 22:57

ben buiten wezen staan en zie geen map. alles staat in Nederlands maar kan enkel mappen van italie en San Remo zien.. GPS weet waar ik ne. De " waar ben ik" functie werkt ook, maar geeft enkel coordinaten. Volgens Mio Support hebben alle apparaten alle mappen pre installed maar zijn enkele enkel geactiveerd, Al geprobeerd de NL map in de OSM map te zetten, maar helpt ook niet.
Reden van dit wat verouderd model was puur de prijs en hartslag en cadansmeter met daarbij de surprise me functie, Tis nu meer een veredelde snelheidsmeter :)

Gebruikersavatar
alliance_0
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 08 aug 2010 02:06

Gebruikersavatar alliance_0 20 okt 2017 23:22

West-Europa: Andorra, België, Denemarken, Duitsland, Finland, Frankrijk, Gibraltar, Groot-Brittannië, Italië, Ierland, Liechtenstein, Luxemburg, Malta, Monaco, Noorwegen, Nederland, Oostenrijk, Portugal, San Marino, Spanje, Vaticaanstad, Zweden, Zwitserland, staat volgens de MIOsite op het apparaat en moeten dus zonder speciale activatie werken. Bekend is wel dat de support bij MIO sterk te wensen overlaat.

shellshock
Forum-lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 06 feb 2017 11:50

shellshock 21 okt 2017 00:00

Zou je zeggen. Ze staan ook in de Mio, maar zijn niet oproepbaar. Ze hebben wel 30% korting aangeboden bij aanschaf van de 405HC en de 605HC, al dit is dan waarschijnlijk via MIO waar die 449 kost en bij bv futurem 350, Schiet natuurlijk niet.
Wellicht heeft iemand een idee om alsnog de andere landmappen te laten werken?

Rootland
Forum-lid
Berichten: 331
Lid geworden op: 10 okt 2016 18:59

Rootland 21 okt 2017 11:36

Wellicht kan je iets als een factory reset proberen?

Plaats reactie