Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2017

Sweety2008
Forum-lid

Gebruikersavatar Sweety2008 09 okt 2017 19:21

Vandaag liet de zon zich nauwelijks zien af en toe miezerde het een beetje. Daarom heb ik ook maar 63 km gefietst.
Ghost Nivolet 6LC

fredmtb-sport
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 14 okt 2017 20:31

Gisteren groen licht van mijn chirurg na operatie op 4-9 van mijn linker been gekregen (gastroc slide). Ze vond het er allemaal goed uitzien en gaf aan: Gaat u maar lekker sporten zolang het geen pijn gaat doen en dat niet tegen dovemansoren gezegd.
Mijn EVO van de Tacx getrokken (daar zat ik vanaf 2-10 op) en lekker op tijd op pad. Wel uit "lijfsbehoud" maar niet naar de heuveltjes gegaan, maar lekker richting de plassen om in ieder geval niet te veel kracht te hoeven te zetten. Dat ging boven verwachting goed en was meer dan genieten, ook door het mooie weer. Soort van "bevrijding" leek het wel.
Afbeelding
Laatste gedeelte toch wat lichte pijn aan de kuitspieren, wat niet verwonderlijk was. Qua omvang vd kuit best eea verloren en ook qua kracht. Dat ook te merken bij uitklikken pedalen wat ik nu maar rechts deed.
Maar na krap 3:30u voldaan terug met iets meer dan 100 km op de klokken. Daarna vlot douchen om daarna vlot op de Hayabusa te springen, want daar ook super weer voor.
Komende tijd maar weer kracht en duurvermogen opbouwen, maar begin is er weer.
https://www.strava.com/activities/1229323415
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

sauerlaender
Forum-lid

sauerlaender 14 okt 2017 21:02

Vandaag een rit in de buurt van mijn ouderlijk huis aan de noordkant van het Sauerland. Eerst naar Belecke waar ik met een vriendin had afgesproken om elkaar te ontmoeten voor een gezamenlijke rit. Van daar via verschillende landbouwwegen langs de zuidkant van de Haar [een lang gestrekt heuvelrug die vanuit het oosten van Dortmund tot bij Paderborn loopt] naar Weine gefietst. Weinig last van autoverkeer maar het was duidelijk te merken dat de boeren volop bezig zijn, erg veel grond op de weg.

Vanuit Weine via het Almedal naar Siddenhausen en verder naar Ringelstein, waar we het Almedal achter ons lieten en naar Weiberg klommen, een mooie loper van een kleine 2 km zonder al te gekke percentages. In Weiberg de straat naar Hegensdorf gepakt die bij een mooi wegdek tot hoog tempo in de afdaling uitnodigde. Die klim moet ik een keer de andere kant op doen. In Hegensdorf rechtsaf het Aftedal in richting Wuennenberg en dan door richting de Aabachtalsperre. Een mooie klim met wederom niet al te gekke percentages. Het was werkelijk schitterend weer en nog veel bladeren aan de bomen, hier een indruk net voor de Aabachtalsperre en van het meertje zelf.

IMG_20171014_120005.jpg
IMG_20171014_120425.jpg
Dit meer wordt voor drinkwaterwinning gebruikt en er zijn absoluut geen enkele toeristische voorzieningen, wel mooi uitzicht maar verder niets.

Na een korte stop verder geklommen richting Bleiwaesche en Madfeld waar we op zoek gingen naar eten. De lokale bakker was al dicht, het was toch al na 12 op zaterdag :shock: en bij het pompstation hadden ze geen broodjes ["wij verkopen geen broodjes, dat doet de bakker en de dorpswinkel om de hoek. In het dorp beconcurreren we elkaar niet. Zij verkopen ook geen olie"]. Dus maar naar de dorpswinkel die nog net open was. Ze hadden nog drie broodjes maar wilden daar geen beleg op doen. De vleeswaren en kaas waren al opgeborgen en ze gingen zo dicht. dus maar een cola gescoord en verder niets....
IMG_20171014_121923.jpg
Het landschap werd nu meer open en daarom hadden we ook meer last van de wind die toch behoorlijk over de heuvelrug woei. Omdat mijn reisgenoot nog herstelende was van een griep en de heuvels wat zwaar begonnen te worden de route aangepast en naar Brilon gegaan waar we bij een cappuccino en gebakje de reservoir konden vullen. Het terras op de markt was nogal vol en er werd net een tafel vrij. De vertrekkende mensen spraken direct in het Nederlands tegen ons, blijkbaar in de veronderstelling dat we beiden Nederlanders zijn. Tenminste konden we beiden in het Nederlands bedanken dat ze de tafel aan ons lieten en hun een fijne dag wensen.

Na de pauze zijn we vervolgens via de Moehneradweg richting het beginpunt gefietst. Een erg mooi pad met strak asfalt dat parallel aan de Bundesstrasse loopt en over 20 km vals plat naar beneden gaat. Kort voor Ruethen komt er nog een klim weg van de straat door het bos maar dat mag eigenlijk geen naam hebben. En de wind bleef beneden in het dal beperkt, dus het was een werkelijk fijn stuk om te fietsen. Omdat mijn reisgenoot nog haar Gran Fondo wilde halen nog even een Excursie in het Bieberdal gemaakt. Er loopt daar een geasfalteerde weg die aan het einde in onverhard overgaat maar het is werkelijk mooi daar:
IMG_20171014_150448.jpg
Nadat we uit het dal waren verder richting onze startplaats waar we vervolgens afscheid van elkaar namen. Met iets boven de 100 km en 1000 hm een geslaagde zaterdag.

DDX
Forum-lid HC

DDX 14 okt 2017 23:16

Vandaag even van de herfst met zomerse temperaturen genoten in de Eifel.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

192km met 3100hm

https://www.strava.com/activities/1230061709

plantagenet
Forum-lid

Gebruikersavatar plantagenet 15 okt 2017 00:13

Mooie foto's DDX!
Vamiddag ben ik er even anderhalf uur uit geweest voor een mooi ritje. Ik had meer zon verwacht (bij vertrek was het zonnig) en ook de wind was 'aanwezig'. Toch een heerlijk ritje gemaakt, niet te wild en dan nota bene op twee stukjes Strava algemeen 4e en 6e :shock: https://www.strava.com/activities/1229679321
Weer of geen weer....één van twee is er altijd

.jeroen.
Forum-lid

.jeroen. 15 okt 2017 07:18

Mooie foto's Sauerlaender en DDX!

Orlok
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Orlok 15 okt 2017 12:05

Gisteren, na twee weken rust ivm mijn pijnlijke schouder weer een ritje gemaakt. Rustig begonnen en dit keer maar vertrokken voor een ritje van ong. 40 km rond Diemen om te proberen. Uiteindelijk 45 km maar onderweg toch nog steeds last van de schouder. :(

https://www.strava.com/activities/1229472680
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Theo V
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Theo V 15 okt 2017 19:34

Wat een heerlijk weekend.
Gisteren was een dagje saampjes met de vrouw maar vandaag moest er gefietst worden.
Een lekker een rondje Beemster gedaan.
https://www.strava.com/activities/1231244164

Jac
Forum-lid

Jac 15 okt 2017 19:49

Vanmorgen om 8.00 uur vertrokken voor de langeafstandsrit van Vélo . Er waren 4 lussen getekend die telkens bij de Proloog vertrokken en weer eindigen,
was wel handig kun je alles veilig achterlaten en alleen het nodige per lus meenemen. De eerste lus met 20 leden vertrokken , deze was 81 km , de tweede lus 65 km vertrokken we nog met maar met 7 en kwamen met 5 terug , 2 afgehaakt vanwege de tijd en andere verplichtingen. De 3 lus zou ik samen met David rijden, altijd gezellig en een sterkere rijder , helaas kreeg hij aan het einde van de 2e lus kramp op de Amerongseberg en besloot niet meer door te gaan voor de 3e lus . Na wat gegeten en gedroken te hebben alleen op pad voor de 3e lus deze was nog ruim 60 km op zich goed te doen maar er stond ook al 152 km op de teller, maar de benen voelde goed vandaag.
Uiteindelijk ruim optijd terug voor dat de Proloog zou sluiten . Na een radler gedronken te hebben , de Amerongenseberg weer over naar Veenendaal. Uiteindelijk 221 km op de teller met 28.1 gemiddeld. Ik heb genoten .
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Blauw
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Grijs

Jannijm
Forum-lid

Gebruikersavatar Jannijm 15 okt 2017 19:58

Mooie prestatie en mooi verslag Jaco!

Maestro
Forum-lid

Maestro 15 okt 2017 20:37

Aangezien de weersvoorspelling zo positief was kon ik niet binnen blijven zitten. Ondanks geringe tijd (misschien niet zo heel gering) het weekend zo gepland dat de gehele zondagmiddag aan het fietsen kon worden besteed.
Voor de verandering niet naar de Sallandse heuvelrug gegaan, maar richting de Duitse grens. Heb geen navigatie en had van te voren even kort gekeken naar een route. Geen hooggebergte direct over de grens, maar wel de mogelijkheid om wat hoogtemeters te maken. Uiteindelijk 7 verschillende wegen in gefietst om daarna weer om te draaien om in zo min mogelijk kilometers zoveel mogelijk hoogtemeters te maken. Viel mij uiteindelijk tegen in hoeverre de heuvels te vinden waren en de steilheid van de beklimmingen (lees: alleen maar vals plat). Al met al toch ruim 115km met slechts 600hm...
https://www.strava.com/activities/1231813308
ps. had m'n ketting vervangen, maar cassette was er al te slecht aan toe, dus kon op meerdere kransjes niet veel kracht zetten :oops:

DeletedUser01
Forum-lid

DeletedUser01 15 okt 2017 20:59

Wat een afstand, Jaco!

De afspraak stond al een tijdje, maar vandaag was wel de uitgelezen dag ervoor. Een 'dirty one thirty' door het Drentse land (en een stukje Friesland): onverharde fietspaden, smalle bospaadjes, tussen de schapen door, een oude spoorweg en fietspaden met veel bladeren. Het werd uiteindelijk een 'one forty' en inclusief Zuidlaren-Assen vice versa ruim 170 kilometer en 412 hoogtemeters.

Samen met slugbait, ypuh en .jeroen. een prachtige dag gehad!
Dirty One Thirty 15 oktober (6).jpg
Dirty One Thirty 15 oktober (17).jpg
Dirty One Thirty 15 oktober (19).jpg

Plaats reactie