Twee weken terug ben ik tijdens een trainingsritje met m'n stomme kop in stilstand met m'n frame tegen een paaltje aangeschoven. De situatie: Ik moest wachten voor een verkeerslicht dat op rood stond, maar was te lui om uit m'n pedalen te klikken. Nu stond er toevallig een paaltje op de stoep waar ik me aan vast kon houden. Echter gleed m'n voorwiel van de stoep af waardoor ik gedeeltelijk ten val kwam en waarbij de schuine buis (de buis die het balhoofd verbindt met het bracket) tegen het paaltje aanschoof en erlangs schuurtje, met dit als resultaat:
Op de foto is te zien dat er over een vlak van ongeveer 4 cm een aantal krassen zit in de blanke lak. Echter zitten er twee beschadigingen vlak boven elkaar waar ik me zorgen om maak. De gebogen beschadiging is zo te voelen een kras in de blanke lak. Echter voel ik wanneer ik met m'n nagel over de rechte beschadiging ga (op de foto de bovenste beschadiging) helemaal niets in de blanke lak. Zou dit een scheurtje in het carbon kunnen zijn of toch gewoon een kras in de blanke lak?
Help! Scheurtje of krasje?
Ik hoop toch dat dit echt alleen krassen zijn en geen scheurtjes. Carbon moet toch wel een beetje tegen een stootje kunnen.
Het lijkt me inderdaad dat carbon wel tegen een stootje moet kunnen. Zo hard was de klap niet, echter is het vlak dat de impact op heeft moeten vangen natuurlijk van zeer geringe omvang.
Ik ben vandaag wel nog even bij de FM geweest en die dacht dat het geen kwaad kon.. Toch neem ik graag 't zekere voor het onzekere voor ik straks op 'mijnen bakkes' lig.
@androit: Waar kun je dergelijke röntgenfoto's laten maken?
Ik ben vandaag wel nog even bij de FM geweest en die dacht dat het geen kwaad kon.. Toch neem ik graag 't zekere voor het onzekere voor ik straks op 'mijnen bakkes' lig.
@androit: Waar kun je dergelijke röntgenfoto's laten maken?
cliors schreef:Radiografisch onderzoek kun je bij New Concept Biking laten doen klik
Gaaf die röntgenfoto's ! Wordt dit ook vergoed door de zorgverzekering?:D
"Waar een wil is is een weg, waar een weg is wil ik fietsen."