Start / finish
Gasfabriek 3 (ingang NRE terrein)
5613CP Eindhoven
Vanaf 8.00 uur welkom bij Velosoof en om 9.00 uur starten we
Voor de eerste keer rijden we vanuit Eindhoven (start bij Wielercafe Velesoof) door bosrijk gebied nog iets verder naar het zuiden van Brabant. Via een klein stukje van België (Achelse Kluis) buigen we vervolgens af naar het noorden. De koers wordt gezet op dwars door Brabant naar de Drunense Duinen. Halverwege is in Middelbeers de eerst vrije controle op de route. Na de Drunense Duinen is de route al halverwege. Een mooie stop bij de Ijzeren man in Vught om hier een controlestempel op te pikken en lekker wat te eten en/of drinken.
Na Vught gaat de route door de Bossche Broek en komt de route uit bij het provinciehuis Den Bosch. Vanuit daar buigt de route weer naar het zuiden af en via het kanaal de Zuid Willemsvaart gaat de route naar Veghel. Om vervolgens Erp, de Mortel en Bakel aan te doen. In Bakel is de laatste vrije controle. Na Bakel, en door Deurne heen, kom je boven Someren bij de Somerense Heide. Je rijdt door het bos naar Heeze, onder Geldrop door en dan naar Eindhoven. Tussen Geldrop en Eindhoven rijdt je nog door het natuurgebied Gijzenrooi heen.
De start is om 9 uur waardoor in het licht gestart kan worden. Zonsondergang is tussen 18:30 en 19uur. Het is hierdoor zeer aan te bevelen om goede verlichting bij te hebben. Het laatste stuk door het natuurgebied Gijzenrooi is rond dit tijdstip al redelijk donker. De route is verder nagenoeg vlak.
Aanmelden, routebeschrijving en GPS track via http://randonneurs.nl/event/brm-200-eindhoven-nl/
BRM 200 Eindhoven, 21-10-2017
Ik ben er ook bij (bij redelijk weer) - mijn 3e brevet na Merselo en Overveen, wellicht met een paar fietsmaten. Voor mij (deels) bekend terrein maar ik heb er zin in - mooi seizoensafsluiter.
De XLS route beschrijving op de site is volgens mij verkeerd - er zijn een paar blokken op de verkeerde plaats, bij Eersel en Veghel/Asten geloof ik, Althans de KM volgorde klopt niet.
De XLS route beschrijving op de site is volgens mij verkeerd - er zijn een paar blokken op de verkeerde plaats, bij Eersel en Veghel/Asten geloof ik, Althans de KM volgorde klopt niet.
-
- Forum-lid
De routebeschrijving is aangepast als ik het goed heb gezien.
- robbebopper
- Forum-lid HC
Nou, ik ben vanmorgen met csgman naar Eindhoven gefietst, maar onderweg begon het flink te regenen. Hij heeft zich wel ingeschreven maar ik niet. Ik had er weinig zin in om met natte kleren aan een tocht van tweehonderd kilometer te beginnen.
Volgende keer beter.
Volgende keer beter.
De regen iets voor de start was inderdaad geen best vooruitzicht.
Uiteindelijk viel het later op de dag wel weer mee en is er nog flink wat zon door gekomen. Wel de hele dag natte voeten gehad.
Mooie startlocatie bij de Velosoof, wat een gaaf café is dat zeg!
Vertrokken in de regen met flink wat stoplichten die bijna allemaal op rood gingen om Eindhoven uit te komen.
Vervolgens richting België met een aantal bekende stukken die volgens mij ook in de Merselo route zaten?
Net na de oversteek van de A2 zat wel een mooie onverharde shortcut die ik toch maar heb overgeslagen met de dunne racebandjes en nat weer.
In Middelbeers bij het bordje even een boterham gegeten en vervolgens met een groepje van 5 doorgereden tot de eerste stempelpost in Vught. Daar even wat gedronken en gegeten (heerlijke worteltaart) en toen weer door naar Bakel. Tussen dit stuk was er wel veel wind tegen en daardoor goed gesloopt bij het bordje Bakel aangekomen ondanks dat er nog iemand in het groepje een platt kreeg en we even een rust momentje hadden. Het laatste stuk was voor mij echt een beetje doorbijten en genieten van de mooie omgeving.
Af en toe was het een beetje zoeken omdat er redelijk wat afslagen in zaten die niet helemaal logisch leken.
Verder een mooie tocht en ondanks de wind en regen toch genoten van de tocht en ga zeker nog een keer langs de Velosoof tijdens een ronde.
Uiteindelijk viel het later op de dag wel weer mee en is er nog flink wat zon door gekomen. Wel de hele dag natte voeten gehad.
Mooie startlocatie bij de Velosoof, wat een gaaf café is dat zeg!
Vertrokken in de regen met flink wat stoplichten die bijna allemaal op rood gingen om Eindhoven uit te komen.
Vervolgens richting België met een aantal bekende stukken die volgens mij ook in de Merselo route zaten?
Net na de oversteek van de A2 zat wel een mooie onverharde shortcut die ik toch maar heb overgeslagen met de dunne racebandjes en nat weer.
In Middelbeers bij het bordje even een boterham gegeten en vervolgens met een groepje van 5 doorgereden tot de eerste stempelpost in Vught. Daar even wat gedronken en gegeten (heerlijke worteltaart) en toen weer door naar Bakel. Tussen dit stuk was er wel veel wind tegen en daardoor goed gesloopt bij het bordje Bakel aangekomen ondanks dat er nog iemand in het groepje een platt kreeg en we even een rust momentje hadden. Het laatste stuk was voor mij echt een beetje doorbijten en genieten van de mooie omgeving.
Af en toe was het een beetje zoeken omdat er redelijk wat afslagen in zaten die niet helemaal logisch leken.
Verder een mooie tocht en ondanks de wind en regen toch genoten van de tocht en ga zeker nog een keer langs de Velosoof tijdens een ronde.
Ondanks het slechte weer bij de start (jammer want daardoor was ik mijn knecht voor de zware stukken kwijt ) heb ik genoten van de tocht.
In het begin meegegaan met de eerste groep maar daarna gewoon lekker
rustig uitgefietst - was rond 19.30 in Eindhoven.
Als 'local' heb ik vraagtekens bij sommige delen van de route, ik zou
zelf bijvoorbeeld nooit op het idee komen om met een racefiets door Veghel te rijden - ik reed daar ook direct verkeerd.
Verder vanaf Middelbeers perfect weer, ik was voorbereid op erger, had eigenlijk op meer wind gerekend dus dat viel wel mee.
Dikke pluim voor de organisatie - leuk vertrek/finish plaats, ze stonden zelfs
bij de CP Ijzeren man in Vught klaar met de stempel.
Voor mij uit en thuis 242km - een PR, misschien rij ik ooit een 300km brevet.
In het begin meegegaan met de eerste groep maar daarna gewoon lekker
rustig uitgefietst - was rond 19.30 in Eindhoven.
Als 'local' heb ik vraagtekens bij sommige delen van de route, ik zou
zelf bijvoorbeeld nooit op het idee komen om met een racefiets door Veghel te rijden - ik reed daar ook direct verkeerd.
Verder vanaf Middelbeers perfect weer, ik was voorbereid op erger, had eigenlijk op meer wind gerekend dus dat viel wel mee.
Dikke pluim voor de organisatie - leuk vertrek/finish plaats, ze stonden zelfs
bij de CP Ijzeren man in Vught klaar met de stempel.
Voor mij uit en thuis 242km - een PR, misschien rij ik ooit een 300km brevet.
-
- Forum-lid HC
In het voorjaar en zomer is er iedere laatste zaterdag van de maand een toertocht uitgezet die het vertrek bij de Velosoof heeft, zie het programma van de Velosoof.
Kun je na de tocht genieten van een lekkere Cappuchino!
Iets voor jou Jeffrey86?
Kun je na de tocht genieten van een lekkere Cappuchino!
Iets voor jou Jeffrey86?