BRM 200 de Tunnels (Maasland en Bosschenhoofd), 4-11-2017
Zaterdag 4-11-2017 Start 09:00
Een spiksplinternieuwe route door tunnels en over befaamde Nederlandse bruggen. Daarnaast voert de route langs de Rotterdamse haven. En niet te vergeten, molens. 200 kilometer over Zuidhollandse en Brabantse wegen en goed begaanbare fietspaden door een gevarieerd landschap.
De weg neemt ons mee over bekende bruggen: Moerdijkbrug, Volkerakbrug, Haringvlietbrug en de Botlekbrug. En natuurlijk tunnels: Beneluxtunnel, Heinenoordtunnel en Killtunnel. In de route zit zelfs een beklimming !!
Waar zou dit zijn ???
Het eerste brevet in het nieuwe brevetjaar en dan meteen een nieuwe route om de donkere wintermaanden in te luiden. Let op : 4 november gaat de zon om 17:00 onder en nog geen uur later is het dus donker. Voor de meeste rijders zou een reflexie vestje en verlichting geen overbodige luxe zijn goede kans dat we na een paar koffie stops, lunch en diner pas na donker weer terug zijn. Voldoende warme / regen kleding spreekt natuurlijk vanzelf. Het kan begin november al verrassend koud zijn afhankelijk van het weer, hou dit voor de rit goed in de gaten.
Jawel, dit keer bestaat de mogelijkheid om te kiezen uit twee startplaatsen:
’t Wapen van Maeslant
Kerkweg 41-42
3155 EE Maasland (bij: Vlaardingen)
Restaurant de Cockpit
Pastoor van Breughelstraat 93A
4744RC Bosschenhoofd (bij: Roosendaal N-B)
Helaas is parkeren bij ’t Wapen van Maeslant niet mogelijk. Een paar honderd meter van de start is voldoende parkeergelegenheid: Neem de afslag Maasland (A20: afslag 7), na het busstation rechts de Kortebuurt opdraaien en na ongeveer 200 meter is er een parkeerplaats.
Aarzel niet en schrijf je online in en vergeet niet de startplaats te kiezen waar jij wilt starten.
De brevetkaart ligt dan bij de start voor je klaar !!!
Hopelijk tot ziens in Maasland of Bosschenhoofd
Aanmelding, routebeschrijving en GPS track via http://www.randonneurs.nl/event/brm-200-voorschoten-nl/
Een spiksplinternieuwe route door tunnels en over befaamde Nederlandse bruggen. Daarnaast voert de route langs de Rotterdamse haven. En niet te vergeten, molens. 200 kilometer over Zuidhollandse en Brabantse wegen en goed begaanbare fietspaden door een gevarieerd landschap.
De weg neemt ons mee over bekende bruggen: Moerdijkbrug, Volkerakbrug, Haringvlietbrug en de Botlekbrug. En natuurlijk tunnels: Beneluxtunnel, Heinenoordtunnel en Killtunnel. In de route zit zelfs een beklimming !!
Waar zou dit zijn ???
Het eerste brevet in het nieuwe brevetjaar en dan meteen een nieuwe route om de donkere wintermaanden in te luiden. Let op : 4 november gaat de zon om 17:00 onder en nog geen uur later is het dus donker. Voor de meeste rijders zou een reflexie vestje en verlichting geen overbodige luxe zijn goede kans dat we na een paar koffie stops, lunch en diner pas na donker weer terug zijn. Voldoende warme / regen kleding spreekt natuurlijk vanzelf. Het kan begin november al verrassend koud zijn afhankelijk van het weer, hou dit voor de rit goed in de gaten.
Jawel, dit keer bestaat de mogelijkheid om te kiezen uit twee startplaatsen:
’t Wapen van Maeslant
Kerkweg 41-42
3155 EE Maasland (bij: Vlaardingen)
Restaurant de Cockpit
Pastoor van Breughelstraat 93A
4744RC Bosschenhoofd (bij: Roosendaal N-B)
Helaas is parkeren bij ’t Wapen van Maeslant niet mogelijk. Een paar honderd meter van de start is voldoende parkeergelegenheid: Neem de afslag Maasland (A20: afslag 7), na het busstation rechts de Kortebuurt opdraaien en na ongeveer 200 meter is er een parkeerplaats.
Aarzel niet en schrijf je online in en vergeet niet de startplaats te kiezen waar jij wilt starten.
De brevetkaart ligt dan bij de start voor je klaar !!!
Hopelijk tot ziens in Maasland of Bosschenhoofd
Aanmelding, routebeschrijving en GPS track via http://www.randonneurs.nl/event/brm-200-voorschoten-nl/
Gewoon een klim van 100m volgens het hoogteprofiel
Ik heb hem in agenda gezet eens kijken of ik die ochtend zin kan maken om vroeg op te staan om trein richting start te pakken.
Afgelopen zaterdag had ik de 200 vanuit Eindhoven ook in agenda staan, maar vroeg opstaan icm voorspellingen heb ik eigen plan getrokken.
Ik heb hem in agenda gezet eens kijken of ik die ochtend zin kan maken om vroeg op te staan om trein richting start te pakken.
Afgelopen zaterdag had ik de 200 vanuit Eindhoven ook in agenda staan, maar vroeg opstaan icm voorspellingen heb ik eigen plan getrokken.
-
- Forum-lid
- Berichten: 3500
- Lid geworden op: 30 nov 2008 14:11
Even geciteerd uit een ander topic: wat versta je onder een set lampjes? Zo'n setje van de Hema van € 5,-?MarkVeenstra schreef: ↑24 okt 2017 10:26 Misschien een gekke vraag, maar als newby stel ik hem toch... Een 200km zoals Maasland op 4 november, is het vreemd om zoiets als 1e randonneurstocht te doen, gewoon op de racer? voorzien van een set lampjes voor het geval je na 17u binnen komt (zonsondergang).
200km is een uurtje of 8 rijden. Waarschijnlijk goed op te kleden (geen nacht door ed.), en start om 9u s ochtends. Mits voldoende eten bij je te stoppen (of onderweg te kopen), zou je een aardig eind moeten kunnen komen toch?
Hema-lampje achter moet kunnen, zeker binnen Nederland. Als voorlamp zou ik iets beters nemen.Walter G schreef: ↑25 okt 2017 18:50Even geciteerd uit een ander topic: wat versta je onder een set lampjes? Zo'n setje van de Hema van € 5,-?MarkVeenstra schreef: ↑24 okt 2017 10:26 Misschien een gekke vraag, maar als newby stel ik hem toch... Een 200km zoals Maasland op 4 november, is het vreemd om zoiets als 1e randonneurstocht te doen, gewoon op de racer? voorzien van een set lampjes voor het geval je na 17u binnen komt (zonsondergang).
200km is een uurtje of 8 rijden. Waarschijnlijk goed op te kleden (geen nacht door ed.), en start om 9u s ochtends. Mits voldoende eten bij je te stoppen (of onderweg te kopen), zou je een aardig eind moeten kunnen komen toch?
(En een racefiets is zeker geschikt voor dit soort dingen, ook voor het langere werk.)
-
- Forum-lid
- Berichten: 3500
- Lid geworden op: 30 nov 2008 14:11
In de tunnels wil je ook goed zicht hebben, dus een goede verlichting voor je uit is belangrijk. Heb je ook al gedacht over de navigatie?
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6227
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
Ik heb een bbb strike 300 koplampje en een sigma mono rl achterlichtje ... die voldoen wel op de Nederlandse wegen in het donker.
Heb 4 nov in de agenda staan, maar moet het nog wel plannen met vrouw en kind voor die dag, dus houd nog een slag om de arm.
Heb 4 nov in de agenda staan, maar moet het nog wel plannen met vrouw en kind voor die dag, dus houd nog een slag om de arm.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
Bij de verlichting moet je er rekening mee houden dat deze het 2-4 uur moet kunnen uithouden. Kun je het onderweg opladen/batterijen verwisselen is het ook handig. Neem dan reserve batterijen of oplaadspul mee. Tijdens een brevet is het niet abnormaal dat je ergens op de terugweg roept dat je de lamp/batterijen/accu moet verwisselen en dat dan het groepje even stopt. Tijdens de 300 van Bunnik was er 1 deelnemer waarvan op een gegeven moment de koplamp leeg was.
Ook al ben je snel, een forse tegenwind of een wat grotere pech onderweg kan er al snel voor zorgen dat je een paar uur in het donker moet rijden bij een 200 in november.
Ook al ben je snel, een forse tegenwind of een wat grotere pech onderweg kan er al snel voor zorgen dat je een paar uur in het donker moet rijden bij een 200 in november.