Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Hammerhead Karoo

Erik
Forum-lid

Erik 25 okt 2017 20:26

Ik laat mijn order ook gewoon staan. Hun uitleg op Facebook vind ik nog steeds aardig plausibel en ik heb de indruk dat ze zelf ook nogal overvallen zijn door die kink in de kabel en toen ze doorhadden dat het niet op te lossen was direct hebben gecommuniceerd. Testen had, naar mijn mening, al gedaan moeten zijn met pre-productie modellen. Als je dat nog moet gaan doen als er al geproduceerd wordt, dan ben je volgens mij te laat. Als zij de garantie hadden van hun producent dat er verstuurd kon gaan worden voor eind oktober, dan gaan ze daar logischerwijze ook van uit.

Wat ze wel beter hadden kunnen doen is de communicatie naar degenen die al besteld hebben via de mail laten lopen en niet via FB en hun blog.

Kan best zijn dat ze hun hand overspelen, maar dat zie ik dan wel weer. Had ook een nog niet in productie zijnde Tesla kunnen bestellen, was ik een stuk meer het schip in gegaan.... Voorlopig ga ik er nog vanuit dat ik ergens in 2018 met een Karoo rijd.
When I see a person on a bicycle I have hope for the future of the human race.
- H.G. Wells

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 25 okt 2017 20:33

Onderstaande lap tekst (reactie op Facebook reactie van Havana) bevestigd voor mij dat ik de juiste keus heb gemaakt. Als je met zoveel blabla komt, merk naam x, merk naam y, terwijl je ook gewoon toe had kunnen geven dat je een fout gemaakt hebt.
Hi Frank. Thanks for your thoughts. We appreciate your frustration. We’ve certainly experienced much of our own throughout this process, too.

We’ve set our sights on a particularly ambitious product, in a realm of products made by companies literally hundreds of times our size. Even beyond our own market, giants like Tesla, Apple, and Google experience enormous product delays (and often with no explanation at all, and with no discount offered on the delayed product). Neither them, nor us, are incompetent in facing these challenges. It’s the nature of this industry.

Managing expectations requires an understanding of the complications of this process, as we’ve tried to highlight in our blog. Certainly we can plan for the Chinese New Year, as you mentioned. A supplier that has promised us materials that are held up at the very last minute? That we cannot.

Our focus remains on the product above all else. As we mentioned in this blog post, we had the option of substituting the materials we need, in order to stay on our production schedule. This was unacceptable to us, however, as we’d not vetted these materials to our standards. Given the choice, we’d rather temporarily disappoint our community with a few-weeks delay, than release a subpar or unproven product. Our focus as an organization is on the long-term horizon, and so in this regard, we will not compromise.

Your pre-order purchase puts you at the vanguard of this market, directly into the revolution that will take place at the intersection of cycling and technology when Karoo is released. We think it’s an exciting proposition, and that our early adopters should be proud of their bold decision. With that said, pre-ordering a product like Karoo is not for everyone. The 40% discount offered during pre-sale hopefully offsets some of uncertainties inherent in getting Karoo to market, but you feel it does not, we offer a refund at any time. Certainly, cash flow is not our imperative.

We’re thrilled that demand for Karoo has been tremendous. It validates the massive effort that our small team has put into developing it. It also leaves us sharply aware of the responsibility we hold to our customers. Delays like this – and the disappointment that result – certainly are not “funny” to us. But, no matter the burden, we will not sacrifice the integrity of the product we’ve promised to quiet a passing storm. We thank you for your understanding of that, and we invite you to be in touch directly if you have any further questions or concerns.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 25 okt 2017 20:46

Ongelofelijk bullshit inderdaad. En ook nog eens vol met onzin. Zo heeft Apple nog nooit een iPhone uit moeten stellen om maar eens iets te noemen. Ook de eerste niet.

Ik weiger te geloven dat ze pas gisteren hoorden dat productie niet ging lukken. Want dat zou beteken dat ze de eerste batch in minder dan 6 dagen hadden moeten maken, inpakken en versturen. En testen uiteraard. Lijkt me een redelijk onmogelijke opgave.

Kilowatt
Forum-lid

Gebruikersavatar Kilowatt 25 okt 2017 21:59

Als ze net zoveel energie zouden steken in het goed managen van hun produktie als in hun communicatie met klanten zouden ze al lang een eerste serie op de markt hebben kunnen zetten. Ik wacht nog even af.
older Budweiser

wm
Forum-lid

wm 25 okt 2017 22:08

Vanochtend geannuleerd en nu staat het geld al bijgeschreven op mijn PayPal account. Dat doen ze toch netjes.

japiecarbon
Forum-lid HC

japiecarbon 25 okt 2017 22:23

Bij mij ook inderdaad. Zoveel bullshit als dat ze lullen is echt te triest voor woorden.

von Miles
Forum-lid

von Miles 25 okt 2017 23:15

Ik heb ze vanavond nog maar eens gemaild of mijn unit toch zeker deze maand verstuurd wordt.
Kreeg na 1,5uur al netjes onderstaand antwoord.
Ik denk er nog even over na om wel of niet de order te annuleren. :roll:

Hi x,

Thanks for writing to us.

Karoo pre-orders are expected to ship in fall 2017 now. They were supposed to begin in October last week. However, a recent delay in production has pushed the deliveries away by a month.

You can see our latest blog post about the delay and shipping timelines here: https://goo.gl/y5PWPE

Please let us know if you have any questions.

Best Regards,
x

Maruss
Forum-lid

Maruss 26 okt 2017 08:27

Tsja dit soort dingen zet je wel weer aan het denken. Het uitstel direct communiceren aan mensen die besteld hebben zou ook fijn zijn geweest icm de nogal erg late melding van de vertraging, terwijl als je de reden ziet hadden ze dat toch al zeker een paar weken eerder kunnen melden. Maar ja dat is de marketing strategie en mogelijk werkt het.
Ondertussen maar een nieuw scherm besteld voor mijn Garmin en eigenlijk is de Karoo voor mijn mijn gebruik de enige werkelijke upgrade voor zover ik kan zien.
Aangezien de voorverkoop nog niet lijkt te stoppen (het aantal nieuwe orders wel lijkt mij na deze vertraging) ga ik ook annuleren, en mogelijk over een paar weken weer opnieuw bestel als er iets meer duidelijkheid is.

vincent75
Forum-lid

Gebruikersavatar vincent75 26 okt 2017 08:45

Ik vind niet erg om te wachten maar waar ik mij meer zorgen om maak is de afhandeling van klachten. Ik kan mij niet voorstellen dat het apparaat mechanisch al goed in elkaar steekt. Denk aan b.v. waterdichtheid, oxidatie, robuustheid van de knoppen, speling op de onderdelen etc, etc.
Ik kan uit eigen ervaring melden dat het testen met prototypes toch niet altijd het gewenste resultaat geeft t.o.v. de onderdelen uit de definitieve tooling. Zo te lezen hebben ze nog niet alle definitieve delen, laat staan dat ze deze nog getuned en getest moeten worden.
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 26 okt 2017 08:51

Ook hier is het geld alweer teruggestort.

Melda
Forum-lid

Gebruikersavatar Melda 26 okt 2017 09:17

Zonet toch ook maar beslist om te annuleren. Vertrouwen is niet meer groot genoeg en aangezien er nu er nog snel wordt uitbetaald, kies is liever voor zekerheid.

Liever deze gok en later wat duurder te moeten betalen voor een product waarvan ik weet dat de ervaringen goed zijn.
Ze zullen tegen dan ook wel al een manier gevonden hebben om die verzendingskosten omlaag te krijgen, wat het prijsverschil toch al mooi reduceert.
Canyon Roadlite F6 - indoor fiets
Wilier 10NDR SRAM Force Etap AXS - ZIPP 303s tubeless

scottwilko
Forum-lid HC

scottwilko 26 okt 2017 09:20

Als 1 schaap over de dam is. Jammer voor dit mooie concept.

Plaats reactie