BRM 200 de Tunnels (Maasland en Bosschenhoofd), 4-11-2017
Ik woon in de buurt, maar heb nog nooit een brevettocht gereden, ben wel benieuwd, heb nog een paar vragen.
Is 9u starten scherp 9u, of is dat vanaf 9u tot een bepaalde tijd?
Fiets je samen , zo ja wat is ongeveer de snelheid (alleen fiets ik rond de 30 gem) - of is het meer individueel gericht?
Moet je onderweg stempelen oid of is het de route rijden and that's it?
Er zitten 2 pontjes in de route, ik neem aan zelf cash meenemen? Wellicht is het raadzaam dat nog te vermelden? Als je die trouwens 2x net op een paar seconden mist, zit je alweer aan een half uur langer onderweg zijn.
Duimen maar dat de nieuwe Botlekbrug niet weer een van haar fratsen laat zien, aangezien sinds een paar weken de oude brug dicht voor fietsers is.
Is 9u starten scherp 9u, of is dat vanaf 9u tot een bepaalde tijd?
Fiets je samen , zo ja wat is ongeveer de snelheid (alleen fiets ik rond de 30 gem) - of is het meer individueel gericht?
Moet je onderweg stempelen oid of is het de route rijden and that's it?
Er zitten 2 pontjes in de route, ik neem aan zelf cash meenemen? Wellicht is het raadzaam dat nog te vermelden? Als je die trouwens 2x net op een paar seconden mist, zit je alweer aan een half uur langer onderweg zijn.
Duimen maar dat de nieuwe Botlekbrug niet weer een van haar fratsen laat zien, aangezien sinds een paar weken de oude brug dicht voor fietsers is.
Om 9u is er een gezamenlijke start, maar je mag tot uiterlijk 10u starten.
Er zijn onderweg controles. Dit kan een café zijn waar je een stempel kan halen, maar een bonnetje van een kop koffie is bijvoorbeeld ook goed. Als je maar iets van een bewijs hebt dat je er bent geweest. Een van de controles is bij deze rit een pontje, geloof ik. Dan moet je dus het bonnetje of het kaartje van dat pontje bewaren.
Er wordt vaak zowel in groepen als individueel gereden door deelnemers. Ligt net aan je snelheid. Met 30km gemiddeld zit je over het algemeen bij de snellere rijders met dit soort tochten.
Als ik jou was zou ik het gewoon eens proberen!
Er zijn onderweg controles. Dit kan een café zijn waar je een stempel kan halen, maar een bonnetje van een kop koffie is bijvoorbeeld ook goed. Als je maar iets van een bewijs hebt dat je er bent geweest. Een van de controles is bij deze rit een pontje, geloof ik. Dan moet je dus het bonnetje of het kaartje van dat pontje bewaren.
Er wordt vaak zowel in groepen als individueel gereden door deelnemers. Ligt net aan je snelheid. Met 30km gemiddeld zit je over het algemeen bij de snellere rijders met dit soort tochten.
Als ik jou was zou ik het gewoon eens proberen!
-
- Forum-lid
- Berichten: 3500
- Lid geworden op: 30 nov 2008 14:11
@ arie-jan: Voor de volledigheid hier nog wat nuttige informatie.
Wat doe je met navigeren? Papieren routebeschrijving, een GPS-apparaat of in het wiel hangen?
Wat doe je met navigeren? Papieren routebeschrijving, een GPS-apparaat of in het wiel hangen?
-
- Forum-lid
- Berichten: 3500
- Lid geworden op: 30 nov 2008 14:11
Dat kan, maar dan moet je wel de tijd nemen om de organisator jouw startkaart te laten invullen.
Om 09.00u met het peloton vertrokken en om 17.20u met vier man weer terug. Dat was ongeveer de planning. De regen was wel wat meer dan voorspeld. Dit was geen 0,1mm per uur. Strafpunten voor het KNMI.
Onderweg veel moois gezien qua water in de Delta. Het thema was goed uitgewerkt met voldoende bruggen, tunnels en veerboten.
Alleen met een ruime hoeveelheid lokale kennis, kun je een rit zo goed uitzetten
In Brabant veranderde het landschap onverwacht naar zandgrond met dennenbomen. Ter illustratie van de couleur locale had de drugsmafia leuk wat zakken en vaten in de berm gedonderd. Italiaanse toestanden, wat ik u zeg
https://www.youtube.com/watch?v=sJUsGo_v4_c
Eindeloos gedanst!
Onderweg veel moois gezien qua water in de Delta. Het thema was goed uitgewerkt met voldoende bruggen, tunnels en veerboten.
Alleen met een ruime hoeveelheid lokale kennis, kun je een rit zo goed uitzetten
In Brabant veranderde het landschap onverwacht naar zandgrond met dennenbomen. Ter illustratie van de couleur locale had de drugsmafia leuk wat zakken en vaten in de berm gedonderd. Italiaanse toestanden, wat ik u zeg
https://www.youtube.com/watch?v=sJUsGo_v4_c
Eindeloos gedanst!
hun fietsen.
-
- Forum-lid
- Berichten: 3500
- Lid geworden op: 30 nov 2008 14:11
Wat was dat een prachtige controleplaats! Helaas wat kort na de eerste stop bij het vliegveld bij Bosschenhoofd.
Ik was te laat voor de pelotonstart in Maasland, mijn eerste mogelijkheid met de trein om in Delft aan te komen was 8.35 uur. Het leek bovendien nog mis te gaan, de eerste Intercity had 4 minuten vertraging bij Leiden Centraal, maar gelukkig stond de aansluitende trein naar Delft keurig te wachten.
Om tien over negen vertrokken met twee debutanten, maar hen achtergelaten toen een van hen lek reed. Prachtige route door het Deltagebied. De volgenden die ik inhaalde waren delange63 en een man met zijn dochter (van veertien jaar oud bleek later) op een tandem. Voor de Heinenoordtunnel haaalde ik Ivo in en daarna haalde ik alien in op de klim uit de tunnel. Een tijdje met hem op gereden en bijgekletst. Bij de stop in Bosschenhoofd kwam ik de twee locals uit Delft tegen, Oliver en Mark. Zij hadden wat extra eten besteld, dus ik liet hen ook achter.
Tot aan de stop in Hoek bij Bostella tegenwind en daarna met de wind in de rug naar het noorden. Bij de laatste veerverbinding bij Rozenburg lukte het Mark en Oliver om net nog op te stappen. Na een ravitaillering in 't Wapen van Maeslant reden we met zijn drieën terug naar Delft.
Volgens mijn informatie waren er 35 starters in Maasland en 10 in Bosschenhoofd. De verwachte Belgen daar zaten waarschijnlijk bij Bostella?
Uitzicht op de Nieuwe Waterweg met de toren van de Beneluxtunnel
groepje van Ivo
De Moerdijkbrug
Het veer bij Nieuw-Beijerland, ticket was bewijs voor derde checkpoint.
Ik was te laat voor de pelotonstart in Maasland, mijn eerste mogelijkheid met de trein om in Delft aan te komen was 8.35 uur. Het leek bovendien nog mis te gaan, de eerste Intercity had 4 minuten vertraging bij Leiden Centraal, maar gelukkig stond de aansluitende trein naar Delft keurig te wachten.
Om tien over negen vertrokken met twee debutanten, maar hen achtergelaten toen een van hen lek reed. Prachtige route door het Deltagebied. De volgenden die ik inhaalde waren delange63 en een man met zijn dochter (van veertien jaar oud bleek later) op een tandem. Voor de Heinenoordtunnel haaalde ik Ivo in en daarna haalde ik alien in op de klim uit de tunnel. Een tijdje met hem op gereden en bijgekletst. Bij de stop in Bosschenhoofd kwam ik de twee locals uit Delft tegen, Oliver en Mark. Zij hadden wat extra eten besteld, dus ik liet hen ook achter.
Tot aan de stop in Hoek bij Bostella tegenwind en daarna met de wind in de rug naar het noorden. Bij de laatste veerverbinding bij Rozenburg lukte het Mark en Oliver om net nog op te stappen. Na een ravitaillering in 't Wapen van Maeslant reden we met zijn drieën terug naar Delft.
Volgens mijn informatie waren er 35 starters in Maasland en 10 in Bosschenhoofd. De verwachte Belgen daar zaten waarschijnlijk bij Bostella?
Uitzicht op de Nieuwe Waterweg met de toren van de Beneluxtunnel
groepje van Ivo
De Moerdijkbrug
Het veer bij Nieuw-Beijerland, ticket was bewijs voor derde checkpoint.
Na een paar maanden compleet in beslag te zijn genomen door mantelzorg (en dus veel te weinig kilometers gemaakt) gisteren weer eens een voorzichtige poging gedaan de randonneursritten weer op te pakken. Samen met fietsmaatje, die een rustige tocht graag wilde combineren met een poging samen met zijn dochter (14 jaar) een 200km-rit op een tandem te doen. Volgens Ivo de jongste deelnemer ooit (niet te verwarren met de jongste solo-rijder ).
Rustig gestart, bij de eerste 'plaspauze' kwam WalterG voorbij stuiven. Thema water was uitstekend uitgewerkt: er onderdoor gefietst, er overheen gefietst, gevaren (2x pontje) en ja.....ook het hemelwater deed een duit in het zakje, gelukkig op een moment dat we aan een heerlijk soepje zaten..... Mooie afwisselende route!!
Na het café in Essen ontstaat er een groepje met Ivo, een debutant en een ligfietser. Met 6 personen en 5 'machines' rijden we het donker in om zo rond 21.00 uur te finishen.
Mooie tocht, smaakt naar meer.......
Rustig gestart, bij de eerste 'plaspauze' kwam WalterG voorbij stuiven. Thema water was uitstekend uitgewerkt: er onderdoor gefietst, er overheen gefietst, gevaren (2x pontje) en ja.....ook het hemelwater deed een duit in het zakje, gelukkig op een moment dat we aan een heerlijk soepje zaten..... Mooie afwisselende route!!
Na het café in Essen ontstaat er een groepje met Ivo, een debutant en een ligfietser. Met 6 personen en 5 'machines' rijden we het donker in om zo rond 21.00 uur te finishen.
Mooie tocht, smaakt naar meer.......
Leuke verslagen heren!
Het was weer een mooie tocht. Deze keer weer eens solo gereden, toch wel lekker om een beetje je eigen tempo aan te kunnen houden. Even rustig aan doen wanneer het nodig is en gas bijgeven wanneer je zin hebt,
Vanuit Bosschenhoofd gestart met het zonnetje en wind in de rug. Mooie natuurgebieden om doorheen te rijden. Eerste controle post overgeslagen omdat deze na 23km. al was, wel even snel een foto gemaakt voor de tijd. Mooie rustige wegen en makkelijk te navigeren route.
Aangekomen bij het eerste pontje kon ik zo de pont op fietsen en na enkele meters over het water mijn weg weer vervolgen. bij de tweede pont heb ik toch wel even moeten wachten voordat hij er was. Vervolgens was het nog maar een klein stukje naar Maasland en daar even genoten van een koffie en appeltaart. Toen ik op het punt stond om te vertrekken kwamen net een paar anderen aan.
Ik hoopte dat het nog even droog zou blijven maar na een klein half uur op de fiets toch maar even snel mijn regenjack aangedaan en die is ook niet meer uit gegaan. De tunnels die volgde waren een mooi moment om even uit de regen/miezer te zijn. De wind was inmiddels ook lekker vol van voren waardoor het wel even pittig was de laatste helft. Vooral het stuk tussen de tweede tol en de drie hoefijzers leek geen eind te komen. Ik ging daar denk ik niet veel harder dan 20.
Het was nog net voor het donker dat ik weer aankwam in Bosschenhoofd waar het restaurant inmiddels werd gevuld met gasten. Zal er wel raar uit hebben gezien zo'n wielrenner nat en onder de modder aan tafel tussen de andere gasten. Nog even een soepje en tosti gegeten en vervolgens weer voldaan met de trein terug naar huis.
Het was weer een mooie tocht. Deze keer weer eens solo gereden, toch wel lekker om een beetje je eigen tempo aan te kunnen houden. Even rustig aan doen wanneer het nodig is en gas bijgeven wanneer je zin hebt,
Vanuit Bosschenhoofd gestart met het zonnetje en wind in de rug. Mooie natuurgebieden om doorheen te rijden. Eerste controle post overgeslagen omdat deze na 23km. al was, wel even snel een foto gemaakt voor de tijd. Mooie rustige wegen en makkelijk te navigeren route.
Aangekomen bij het eerste pontje kon ik zo de pont op fietsen en na enkele meters over het water mijn weg weer vervolgen. bij de tweede pont heb ik toch wel even moeten wachten voordat hij er was. Vervolgens was het nog maar een klein stukje naar Maasland en daar even genoten van een koffie en appeltaart. Toen ik op het punt stond om te vertrekken kwamen net een paar anderen aan.
Ik hoopte dat het nog even droog zou blijven maar na een klein half uur op de fiets toch maar even snel mijn regenjack aangedaan en die is ook niet meer uit gegaan. De tunnels die volgde waren een mooi moment om even uit de regen/miezer te zijn. De wind was inmiddels ook lekker vol van voren waardoor het wel even pittig was de laatste helft. Vooral het stuk tussen de tweede tol en de drie hoefijzers leek geen eind te komen. Ik ging daar denk ik niet veel harder dan 20.
Het was nog net voor het donker dat ik weer aankwam in Bosschenhoofd waar het restaurant inmiddels werd gevuld met gasten. Zal er wel raar uit hebben gezien zo'n wielrenner nat en onder de modder aan tafel tussen de andere gasten. Nog even een soepje en tosti gegeten en vervolgens weer voldaan met de trein terug naar huis.