Actiefoto's
Mag jij van jouw werkgever (leuke werkgever) onder het werken o.a. op sociaal media berichten plaatsen en lezen.?
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Gelukkig mag ik van mijn werkgever in de pauze gewoon op internet en heeft hij vrij weinig te zeggen over wat ik met mijn mobiel doe. Zolang rokers 4x per dag 10min extra pauze krijgen om te roken, zal het wel wat loslopen met mijn vrijheid
Dat heb jij toch wel mis. Je krijgt de foto met watermerk namelijk niet. Je kan 'm wel bekijken, maar om 'm op te slaan, en al helemaal om 'm ergens te posten, heb je letterlijk het recht (copyright) niet. Het watermerk is er niet om mensen te pesten met een lelijker foto, het is er om de fotograaf te beschermen.MarkVeenstra schreef: ↑01 nov 2017 09:30 .....
Maar een gewone (weliswaar mooie en goede), foto van mij fietsend op een berg... vraag er 5 a 8 euro voor en ik ben veel snelle geneigd om te kopen. Voor 20 euro, accepteer ik het watermerk wel als ik de foto opsla op mijn pc. Of evt in een post gebruik. Dat is toch het spel? je krijgt je foto met watermerk voor niets. wil je zonder watermerk? moet je betalen....
.....
Ik vind €20 ook veel te veel voor zo'n foto, maar gebruik 'm dan gewoon ook niet.
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
copyright heb je gelijk in, inderdaad. Ik ging iets te kort door de bocht.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
Klopt wat je zegt. Er zijn ook voldoende Amerikanen, Canadezen, Engelsen..... die bijvoorbeeld ook nog aan begeleide tochten doen en er helemaal niet tegenop zien om meerdere foto's te bestellen.
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
Ok, dus het argument blijft dat als je toch al veel geld uit geeft (omdat je geen Nederlander bent, en ook nog eens begeleide tochten doet), dat de waarde van een foto hoger ligt?
Als anderen in de sloot springen, omdat ze toch al nat geregend zijn.., dan vind je dat ook heel begrijpelijk zeker? Terwijl het in de sloot springen, en de lol/waarde ervan totaal los staat van de gebeurtenissen daarvoor.
Dát er mensen zijn die het er voor over hebben klopt, daarom zijn er ook mensen die het ervoor blijven vragen. Dat is hun goed recht. Maar je moet niet bij mij aan komen dat "in general" die centen er ook nog wel vanaf kunnen als je toch al daar bent. Of, nog erger, dat ik niet van mening zou mogen zijn dat die 20 euro per foto, veel geld is.
Als anderen in de sloot springen, omdat ze toch al nat geregend zijn.., dan vind je dat ook heel begrijpelijk zeker? Terwijl het in de sloot springen, en de lol/waarde ervan totaal los staat van de gebeurtenissen daarvoor.
Dát er mensen zijn die het er voor over hebben klopt, daarom zijn er ook mensen die het ervoor blijven vragen. Dat is hun goed recht. Maar je moet niet bij mij aan komen dat "in general" die centen er ook nog wel vanaf kunnen als je toch al daar bent. Of, nog erger, dat ik niet van mening zou mogen zijn dat die 20 euro per foto, veel geld is.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
Ja Mark, zo werkt dat. Amerikanen en Engelsen besteden in het algemeen heel veel geld aan hun (fiets)vakanties. Maar er zijn ook veel Europeanen die dan toch wel een keer die 20 euro uitgeven. (Het voorbeeld van samen met je zoontje boven komen op de Ventoux) Ik heb nergens gezet dat iemand het niet teveel geld mag vinden. Ieder besteedt zijn geld op zijn manier.
Ik heb een frame van 6 jaar oud, geen dure groep, geen Di2, geen vermogensmeter... Ik bedoel maar te zeggen, ik heb één keer die 20 euro wel uitgegeven, maar ik hecht geen waarde aan zaken waar anderen hier wel heel gelukkig van worden.
Ik heb een frame van 6 jaar oud, geen dure groep, geen Di2, geen vermogensmeter... Ik bedoel maar te zeggen, ik heb één keer die 20 euro wel uitgegeven, maar ik hecht geen waarde aan zaken waar anderen hier wel heel gelukkig van worden.
Er zijn ook merken die +/-7.000€ voor een frame vragen en er zijn genoeg mensen die het er graag voor betalen terwijl anderen het belachelijk vinden omdat het ver bogen budget is.
Die fotograven zitten niet voor niks daar en weten gewoon dat er mensen zijn die het er voor over hebben.
Wat voor de een duur is, is voor een ander "part of the experience"
Die fotograven zitten niet voor niks daar en weten gewoon dat er mensen zijn die het er voor over hebben.
Wat voor de een duur is, is voor een ander "part of the experience"
- alliance_0
- Forum-lid