Mijn aluminium zadelpen zit vast in een aluminium frame.
Heeft iemand tips hoe ik deze los kan krijgen. Ik heb al geprobeerd met kruipolie en de bankschroef maar dit heeft nog geen resultaat gehad.
Wie heeft nog goede tips?
Zadelpen vast in frame
- Wiliertoerist
- Forum-lid
Met Google iets makkelijker te vinden hier, oa:
VASTZITTENDE ZADELPEN
In 1 topic wel diverse voorbeelden met carbon en alu pennen.
Ik heb het zelf 1x gehad met een stuurpen in een oude Coppi fiets; 3 avonden achter elkaar WD-40 erin en op dag 4 kwam het zaakje los.
En anders toch maar de zaag erin ?
VASTZITTENDE ZADELPEN
In 1 topic wel diverse voorbeelden met carbon en alu pennen.
Ik heb het zelf 1x gehad met een stuurpen in een oude Coppi fiets; 3 avonden achter elkaar WD-40 erin en op dag 4 kwam het zaakje los.
En anders toch maar de zaag erin ?
-
- Forum-lid
Dit grapje had ik ook een keer.
Boutje bidonhouder losschroeven en dan in het gat kroonolie in het gat spuiten. Een volle dag laten hangen en dan een soort hefboom maken. Ik deed mijn fiets op zijn kop tussen mijn vlonderplanken nadat ik er een plank had uitgehaald. Een ander stuk hout die het tegen hield en dan het frame draaien en toen hoorde ik een krak.
Daarna heb ik ongeveer een half uurtje aan mijn zadel gedraaid om de zadelpen omhoog te krijgen. Nadat dit was gelukt heb ik mij voorgenomen om altijd montagepasta te gebruiken.
Boutje bidonhouder losschroeven en dan in het gat kroonolie in het gat spuiten. Een volle dag laten hangen en dan een soort hefboom maken. Ik deed mijn fiets op zijn kop tussen mijn vlonderplanken nadat ik er een plank had uitgehaald. Een ander stuk hout die het tegen hield en dan het frame draaien en toen hoorde ik een krak.
Daarna heb ik ongeveer een half uurtje aan mijn zadel gedraaid om de zadelpen omhoog te krijgen. Nadat dit was gelukt heb ik mij voorgenomen om altijd montagepasta te gebruiken.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ach, ik heb een keer een pen uit moeten zagen. Dan ben je wel even zoet....
Less is bore