Les 3 Ballons 2018
Er zijn genoeg deelnemers die nog weer terugfietsen naar Luxeuil les Bains zag ik dit jaar. Zelf ook maar gedaan, want ik wilde mijn nieuwe fiets niet in de vrachtwagen. Kwam inderdaad met wat zoekwerk op 260 km. Was wel prima weer. Met regen wordt het een ander verhaal.
Heb me ook maar ingeschreven, maar ben nog serieus aan het twijfelen hoe ik het na de aankomst ga doen.
Je kan dan wel meerijden met de bus van de organisatie, maar zie het eerlijk gezegd niet goed zitten om mijn fiets "af te staan", om die op een vrachtwagen te laten gooien. Of worden de fietsen wel degelijk op een correcte manier vervoerd?
Na de aankomst nog 40 km terugrijden naar de startplaats zie ik ook niet goed zitten. Veel hangt natuurlijk af van de aard van het parcours. Is het overwegend bergaf, of valt er nog serieus wat hoogteverschil te overwinnen?
Ik beschik wel over een camper, dus een laatste mogelijkheid is misschien om deze ergens in het midden te plaatsen, 's morgens een 20 km naar de start te fietsen en dan 's avonds een 20 km terug naar de camper.
Ga alle opties eens afwegen...
Je kan dan wel meerijden met de bus van de organisatie, maar zie het eerlijk gezegd niet goed zitten om mijn fiets "af te staan", om die op een vrachtwagen te laten gooien. Of worden de fietsen wel degelijk op een correcte manier vervoerd?
Na de aankomst nog 40 km terugrijden naar de startplaats zie ik ook niet goed zitten. Veel hangt natuurlijk af van de aard van het parcours. Is het overwegend bergaf, of valt er nog serieus wat hoogteverschil te overwinnen?
Ik beschik wel over een camper, dus een laatste mogelijkheid is misschien om deze ergens in het midden te plaatsen, 's morgens een 20 km naar de start te fietsen en dan 's avonds een 20 km terug naar de camper.
Ga alle opties eens afwegen...
Ik weet dat het een lange tocht is, maar het zal toch even duren eer de winnaar geeerd wordt:
09-06-2018
LA PLANCHE DES BELLES FILLES
10:00 - Expo & animatie
12:00 - Opening Pasta party
16:00 - Prijsuitreiking
26-08-2018
13:00 - Aankomst winnaar
09-06-2018
10:00 - Expo & animatie
12:00 - Opening Pasta party
16:00 - Prijsuitreiking
26-08-2018
13:00 - Aankomst winnaar
@stip1979
Heb even bij de vrachtwagen staan kijken. Voor zover ik zag werden de fietsen wel redelijk correct vervoerd in een dichte oplegger. Ze werden met stukken karton er tusssen tegen elkaar geplaatst. Het was zeker geen gooi en smijtwerk.
Heb even bij de vrachtwagen staan kijken. Voor zover ik zag werden de fietsen wel redelijk correct vervoerd in een dichte oplegger. Ze werden met stukken karton er tusssen tegen elkaar geplaatst. Het was zeker geen gooi en smijtwerk.
- Tracing_NL
- Forum-lid
Wij zaten vorig jaar vlakbij Raddon, dus +/- 10 km van de start. Wij hebben de dag voor de start de auto's naar de voet van de PdbF gereden, op de fiets terug (mooi opwarmrondje) en de volgende dag konden we na de finish zo instappen.
Je moet het ook niet moeilijker maken dan nodig
Je moet het ook niet moeilijker maken dan nodig
Ouder worden is verplicht, volwassen worden is een keuze.
Ik hoop dat de organisatie aan dit parcours blijft vasthouden ondanks de praktische bezwaren. Met de planche heb je gewoon een fantastische maar belachelijke slotklim. Draagt bij aan mythevorming. Met de vlakke aankomst van de 2016 versie eindigde deze zware cyclo als een natte scheet. Ik hou wel van wat pit op het eind, mooi om tegen op te zien gedurende de dag, mooi om te strijden tot de laatste meters, mooi om na te ouwehoeren met je fietsmaten en mooi voor de discussie op een internet forum. Als je die 210km kan voltooien dan lukt die laatste 30 terug naar de auto ook nog wel. Wij raakten vorig jaar de weg nog kwijt op de terugweg en eindigden met 270 op de teller. En toch was het een van de vetste fietsdagen van 2017 voor mij!
Grtz
Grtz
Eens met Erik1.0. Maar met de kanttekening dat een startplaats dichterbij de finish wel erg handig zou zijn. Champagney was wat dat betreft ideaal. Maar dat is voltooid verleden tijd.
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP
Vorig jaar op vrijdag avond auto in Plancher-Les-Mines gaan zetten en 40-50 km op het gemak terug naar het logement gefietst. Dan moet je zaterdag nog net de Planche afdalen en je staat aan je auto. Was heel gemakkelijk, ik verbaas me erover dat zo weinig anderen het doen.