Di2
Vergeet niet de firmware te updaten zodra je de nieuwe batterij hebt geïnstalleerd.
hoelang heb je eigenlijk garantie op de batterij?
Ik heb een vermoeden dat mijn batterij overleden is.Lader geeft vol aan maar via E-TUBE pc of geeft hij leeg aan.laatste tijd was de batterij al erg snel leeg
Ik heb een vermoeden dat mijn batterij overleden is.Lader geeft vol aan maar via E-TUBE pc of geeft hij leeg aan.laatste tijd was de batterij al erg snel leeg
Specialized Diverge Axs
- scubadiver
- Forum-lid
- Berichten: 90
- Lid geworden op: 15 aug 2010 14:25
Iemand het volgende wel eens meegemaakt met een 6800 Di2 groep?
Ik fietste vanochtend een rustig rondje bij Tilburg lang het kanaal met vermoedelijk de volgende verhouding 50 x 19 (reed net iets meer dan 28km/h met een cadans van 85 volgens mijn Garmin, Ineens blokkeert mijn achterwiel. Ik weet schuivend overeind te blijven en kijk vervolgens eens naar mijn fiets. Derailleur staat helemaal naar binnen en de ketting is achter de cassette muurvast in het wiel komen te zitten. Geen spaken kapot maar de ketting er met geen mogelijkheid uit te krijgen.
Ik heb het vermoeden dat de achterderailleur even zijn eigen leven is gaan leiden want ik heb op dat moment geen van de schakelaars bediend om de boel te verstellen. Een andere mogelijkheid is dat er een rotte microswitch in het circuit zit. De boel is inmiddels weer hersteld, en de stelschroef om het maximum in te stellen is ook bijgesteld, dus mocht het nog eens gebeuren dan zal de ketting er denk ik niet achter geraken. Ook de firmware van de componenten is geupdated.
Maar e.e.a. geeft toch niet zo'n fijn gevoel als je de echte oorzaak niet weet...
Ik fietste vanochtend een rustig rondje bij Tilburg lang het kanaal met vermoedelijk de volgende verhouding 50 x 19 (reed net iets meer dan 28km/h met een cadans van 85 volgens mijn Garmin, Ineens blokkeert mijn achterwiel. Ik weet schuivend overeind te blijven en kijk vervolgens eens naar mijn fiets. Derailleur staat helemaal naar binnen en de ketting is achter de cassette muurvast in het wiel komen te zitten. Geen spaken kapot maar de ketting er met geen mogelijkheid uit te krijgen.
Ik heb het vermoeden dat de achterderailleur even zijn eigen leven is gaan leiden want ik heb op dat moment geen van de schakelaars bediend om de boel te verstellen. Een andere mogelijkheid is dat er een rotte microswitch in het circuit zit. De boel is inmiddels weer hersteld, en de stelschroef om het maximum in te stellen is ook bijgesteld, dus mocht het nog eens gebeuren dan zal de ketting er denk ik niet achter geraken. Ook de firmware van de componenten is geupdated.
Maar e.e.a. geeft toch niet zo'n fijn gevoel als je de echte oorzaak niet weet...
Sensa Giulia G2 Matt Custom Full Ultegra Di2
- scubadiver
- Forum-lid
- Berichten: 90
- Lid geworden op: 15 aug 2010 14:25
Dat was mijn vermoeden ook. Alleen door een onjuiste instelling van de min/max schroef lag wel de ketting (muurvast) achter de casssette. Mooie was toen ik bij de LFM de crash recovery noemde, bij de Di2 expert notabene, dat hij zei dat zoiets er helemaal niet op zat. De LFM heeft overigens de boel weer in orde gebracht dus ik weet niet of hij, zoals ik in een youtube filmpje zag, de knop op onder de control box heeft ingedrukt om weer uit de crash recovery mode te komen. Ik zal dat nog eens navragen.
Sensa Giulia G2 Matt Custom Full Ultegra Di2
Was dat ook de LFM die het in eerste instantie afgesteld had? Dan zou ik het nl. nog eens nakijken omdat (zoals je zelf ook al zegt) die stelschroefjes in eerste instantie al niet goed zaten.
Ik weet overigens vrij zeker dat wanneer je zelf eens door de dealer manual van Shimano bladert je in meer weet mbt tot DI2 dan 99% van de fietsenmakers.
Ik weet overigens vrij zeker dat wanneer je zelf eens door de dealer manual van Shimano bladert je in meer weet mbt tot DI2 dan 99% van de fietsenmakers.
- scubadiver
- Forum-lid
- Berichten: 90
- Lid geworden op: 15 aug 2010 14:25
Ja klopt de fiets was zo gekocht bij de LFM, is een Sensa en die worden volgens mij af fabriek geleverd. Dus wellicht dat de LFM verder niets aan de afstelling gewijzigd heeft. Bedankt voor de tip, ik zal het het dealer manual eens op na slaan om zelf ook nog eens naar de max instelling te kijken.
Sensa Giulia G2 Matt Custom Full Ultegra Di2
Net ook een fiets met Di2 aangeschaft en deze week komt de interface voor de PC binnen (SM-PCE1)
Ik heb de nieuwste groep (1 jaar oud) 6850 met de SM-EW90-A / B
Met de PC interface hoop ik te kunnen updaten en de diverse shift modes te activeren/instellen. Op dit moment kan ik nog geen verschillende shiftmodes selecteren op de SM-EW90 en dat komt zover ik begrijp door " niet de laatste update". (denk ik)
Dan zit ik ook te kijken naar de " oudere" setjes Di2 voor mijn reserve fiets.. als ik een oud setje met externe accu koop kan ik die softwarematig ook updaten en alle shift modes geven? Ik kan natuurlijk de SM-EW90 even overzetten indien nodig... maar wat ik nergens echt terug vind is waar de " intelligentie" zit? (in welk component?)
Weet iemand dat.. de batterij lijkt me?
Wat betreft de crash mode discussie hiervoor, welke sensor(s) zorgt voor het activeren vd crash mode?
Ik heb de nieuwste groep (1 jaar oud) 6850 met de SM-EW90-A / B
Met de PC interface hoop ik te kunnen updaten en de diverse shift modes te activeren/instellen. Op dit moment kan ik nog geen verschillende shiftmodes selecteren op de SM-EW90 en dat komt zover ik begrijp door " niet de laatste update". (denk ik)
Dan zit ik ook te kijken naar de " oudere" setjes Di2 voor mijn reserve fiets.. als ik een oud setje met externe accu koop kan ik die softwarematig ook updaten en alle shift modes geven? Ik kan natuurlijk de SM-EW90 even overzetten indien nodig... maar wat ik nergens echt terug vind is waar de " intelligentie" zit? (in welk component?)
Weet iemand dat.. de batterij lijkt me?
Wat betreft de crash mode discussie hiervoor, welke sensor(s) zorgt voor het activeren vd crash mode?
Nieuwste groep is de R8000F348 schreef: ↑06 nov 2017 22:41 Net ook een fiets met Di2 aangeschaft en deze week komt de interface voor de PC binnen (SM-PCE1)
Ik heb de nieuwste groep (1 jaar oud) 6850 met de SM-EW90-A / B
Met de PC interface hoop ik te kunnen updaten en de diverse shift modes te activeren/instellen. Op dit moment kan ik nog geen verschillende shiftmodes selecteren op de SM-EW90 en dat komt zover ik begrijp door " niet de laatste update". (denk ik)
Dan zit ik ook te kijken naar de " oudere" setjes Di2 voor mijn reserve fiets.. als ik een oud setje met externe accu koop kan ik die softwarematig ook updaten en alle shift modes geven? Ik kan natuurlijk de SM-EW90 even overzetten indien nodig... maar wat ik nergens echt terug vind is waar de " intelligentie" zit? (in welk component?)
Weet iemand dat.. de batterij lijkt me?
Wat betreft de crash mode discussie hiervoor, welke sensor(s) zorgt voor het activeren vd crash mode?
Verder begrijp ik je post niet helemaal.
Het enige wat je kan toevoegen is een D fly klim en sprintschifters.
Via het e tube project kan je updaten en instellen.
Voor synchroschift etc heb je de nieuwste batterij nodig.
Voor storingen te vinden heb je weer een ander kastje nodig zie e tube verhaal.
Ga anders naar een Shimano dealer deze kan je precies vertellen waar je wat voor nodig hebt en mogelijk is.
Zie dat je ook storingsdiagnose hebtwas even verward met de laadkabel icm e tube.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.