Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

ophetkantje
Forum-lid

Gebruikersavatar ophetkantje 10 nov 2017 14:59

Tijden over de hele beklimming zijn juist wel interessant (hele beblimming is 1.40 minuten) nog korter is niet relevant. En die tijden heeft daniel1975 hier al neer gezet.
Ach, ik zeg ook maar wat

Marxten
Forum-lid

Marxten 10 nov 2017 15:22

Nevermind

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 10 nov 2017 15:46

Cancellara 1.37
Philippe Gilbert 1.39
DeVolder 1.39
.
.
.
Kelderman: 1.28
Less is bore

Sieper
Forum-lid

Gebruikersavatar Sieper 10 nov 2017 16:09

Ik zag het filmpje gisteren of zo ook ergens voorbij komen, Het ziet er ook in mijn ogen uiterst merkwaardig uit, de kracht die hij levert past niet bij zijn physieke inspanning, Ik ben geen Vlaming, ben ook geen Drent (Bartje bid niet voor bonen) en ik vind het er ook verdacht uitzien.
Afbeelding

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 10 nov 2017 16:25

fiedoo schreef: 10 nov 2017 14:45
ophetkantje schreef: 10 nov 2017 13:14 Meten is weten, heb de tijden niet meer, maar er waren er meerdere in de top 30 van dat jaar en in de top 10 van andere jaren die een vergelijkbare tijd met Cancellara reed. Boonen liep uit in het laatste stuk, maar niet op het stuk waar Cancellara weg reed. Boonen reed daarna weer beter maar viel echt stil op het steile stuk.
je moet inderdaad weten welke de tijden waren tijdens het laatste stuk. Als die gekend zijn zoals je beweert, zoek die dan nog eens op en publiceer ze hier. Tijden over de ganse beklimming zijn in deze discussie niet relevant.
En @ Daniel: waarom de discussie (weer) herleiden tot een Vlaams pro Boonen favoritismeverhaal? Je snapt nog steeds niet dat er meer Vlamingen tegen Boonen (of in het algemeen hun eigen "helden") zijn dan er voorstanders zijn. Dit is eigen aan Vlamingen van hun eigen topsporters of wat dan ook af te breken. Ik denk dat dit een groot verschil is met Nederlanders die hun topsporters ophemelen. Bij iedere topprestatie van een belg of Vlaming moet je de commentaren op de forums van de vlaamse kranten eens lezen en als nederlander gellof je je eigen ogen niet!
Zeker op het gebied van klassiekers klopt dat wel maar dat komt voornamelijk omdat jullie de luxe hebben om je in verschillende kampen te verdelen. Wij hebben maar één echte wereldtopper en voor de rest moeten we het doen met uitschieters van aardige, net aan bovengemiddelde renners. Samen voor de underdog zijn is een stuk makkelijker.
Campagnolo Ultra Dork

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 10 nov 2017 17:42

ophetkantje schreef: 10 nov 2017 14:59 Tijden over de hele beklimming zijn juist wel interessant (hele beblimming is 1.40 minuten) nog korter is niet relevant. En die tijden heeft daniel1975 hier al neer gezet.
natuurlijk wel . Er wordt beweerd dat hij in het laatste stuk een knopje zou aanraken en van dan af versnelt. Dus de tijd van dat ogenblik tot op de top is relevant.
En nogmaals ik wil hier niet gaan beweren dat Cancellara zou fraude hebben gepleegd of integendeel niet maar de tijd van dat laatste stuk zou al heel wat discussie kunnen wegnemen (denk ik :roll: )
Heb je dan ook nog dat gedeelte in P-R dacht ik waarbij hij op ongeziene wijze van het ene groepje wegrijdt en het andere groepje voorbij "vliegt", maar natuurlijk je hebt het hier over Cancellara (gene gewonen!). En de "rare" fietswissels"?
Wat was daar de uitle voor?
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

arnold
Forum-lid

arnold 10 nov 2017 18:01

ruud_k schreef: 10 nov 2017 07:34 Complotdenker nog wel... Digitaal trollen is ook een vak. Lekker anoniem en zonder feitelijke onderbouwing antwoorden.

Het is heel opvallend dat veel mensen behoorlijk naief kunnen zijn bedoel je. Hele volksstammen die nog steeds geloven dat Armstrong de grote boef was, terwijl het binnen de kringen van de wielrentop toch wel redelijk bekend was wat er gebeurde en hoe denk je dat hij zo lang door heeft kunnen gaan.... $$$....

Neemt niet weg dat ik nog steeds een grote fan ben van Spartacus, zijn overwinningen zijn wel door zijn turbodijen gesteund, op koersen die zich er ook voor leenden. Maar als je zaken in het grotere plaatje gaat bekijken van het wielrennen, in die periode, mwah....
En welke degelijke onderbouwing (behalve dan een videootje op youtube en wat artikeltjes met meningen van anderen) hebben degene die er maar wat wild op los speculeren dat hij een motortje had? Nul komma nul.
Het is nog altijd zo dat degene die beweert dat iemand ergens schuldig aan is, met bewijs moet komen.
CaadX Ultegra
Super Six Evo Hi Mod Disc Ultegra DI2

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 10 nov 2017 18:07

daniel1975 schreef: 10 nov 2017 15:46 Cancellara 1.37
Philippe Gilbert 1.39
DeVolder 1.39
.
.
.
Kelderman: 1.28
de tijd van Kelderman kun je moeilijk vergelijken wegens totaal andere omstandigheden. Je hebt ook nog die beklimming waarbij Cancellara bijna een minuut verloor dacht ik ( wie herinnert zich dat nog) , wat zou toen de tijd geweest zijn? Dat was wel het meest ongelooflijke wat ik ooit zag. zie vanaf 2'45""

https://www.youtube.com/watch?v=pCioCrbenWM

terloops: bestonden er in de tijd van Merckx al motortjes? Ik hoor verbeeck in de rvv van 1975 anders al zeggen: "joa Fred, hij rijdt wschlk met een motortje want hij rijdt 5 kms/u te rap voor ons ! :lol:
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Marxten
Forum-lid

Marxten 10 nov 2017 19:08

Toen Cancellara in PR dat groepje voorbij vloog, was dat op kasseien. Weet je nog hoe Boonen dat deed, een paar jaar later? Reed gewoon teamgenoot Niki Terpstra uit het wiel, zonder vol door te trekken. Overigen hebben Boonen en Gilbert (via zijn agent) zich ooit ook nog over een eventuele motor van Cance uitgelaten.

Wat betreft andere situaties: Devolder was solo, das nog eens een stuk zwaarder, en nauwelijks langzamer. Wel teamgenoot van Boonen, dus als er verborgen kennis gebruikt werd dan zou Boonen daar toch weet van moeten hebben.

Veen
Forum-lid

Veen 10 nov 2017 20:57

Heb altijd genoten van Cancellara Zal mij benieuwen of er zoveel jaar na dato nog iets uit komt (denk het uiteindelijk niet) maar het zal me niet verbazen als ze bij de UCI al wat meer weten dan ze nu laten blijken. Een onderzoek instellen op basis van louter een vaag boek van een vage auteur/relatief onbekende coureur is mij een beetje te toevallig.
"Allow yourself to be a beginner. No one starts off being excellent!"

Karl66
Forum-lid

Karl66 10 nov 2017 21:04

De versnellingen van Cancellara zien er onnatuurlijk uit omdat je hem niet ziet werken. Maar dat komt gewoon omdat hij een hele mooie stilistische tijdrijder is, die prachtig stilzittend kan versnellen. Hij is nooit een renner geweest met een stoempende, werkende stijl van fietsen.

En dat onderzoek is niks anders dan een nieuwe directeur die even moet laten zien dat hij tanden heeft.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

Keezx
Forum-lid HC

Keezx 10 nov 2017 21:33

Sieper schreef: 10 nov 2017 16:09 Ik zag het filmpje gisteren of zo ook ergens voorbij komen, Het ziet er ook in mijn ogen uiterst merkwaardig uit, de kracht die hij levert past niet bij zijn physieke inspanning,
Je bedoelt: de lichaamstaal past niet bij de prestatie.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Plaats reactie