Canyon
De bevestiging van (nagenoeg) elke trainer is gemaakt voor snelspanners die een stukje uit het frame steken. Daar klemt de bevestiging zich op vast. Met steekassen heb je dit uitstekende deel niet. Er zijn gelukkig adapters voor te koop waarbij je wel weer een uitstekend deel heb.
Merida Scultura 8000 (2023)
-
- Forum-lid
De steekas adapter beschadigt de schroefdraad binnenin het frame blijkbaar. Ik neem liever geen risico en koop liever een extra fiets van 800-1000 EUR dan dat ik mijn 3000 EUR carbon fiets stuk maak.
Je zult er ongetwijfeld over nagedacht hebben, maar een nieuwe fiets kopen voor de Tacx? Op marktplaats slaag je voor een kwart van je budget, met behoud van functionaliteit.vincentvdl schreef: ↑10 nov 2017 18:39De steekas adapter beschadigt de schroefdraad binnenin het frame blijkbaar. Ik neem liever geen risico en koop liever een extra fiets van 800-1000 EUR dan dat ik mijn 3000 EUR carbon fiets stuk maak.
Pain is just a state of mind
Volgens mijn Canyon instructieboek van 2016: ''Canyon racefietsen mogen alleen worden gebuikt voor vrije rollen (roltrainer zonder remmen). Gebruik de Canyon racefiets niet in een trainer waarbij de bike op een of ander manier wordt ingespannen'' Wel vreemd, want bij o.a. GCN rijdt men op gesponsorde Canyon fietsen op een trainer zoals Tacxvincentvdl schreef: ↑10 nov 2017 18:39De steekas adapter beschadigt de schroefdraad binnenin het frame blijkbaar. Ik neem liever geen risico en koop liever een extra fiets van 800-1000 EUR dan dat ik mijn 3000 EUR carbon fiets stuk maak.
Aeroad Disc 2017
- daniel1975
- Forum-lid HC
En Canyon doet ook iets met Zwift....
Less is bore
Exact!
Aeroad Disc 2017
Gevalletje ass-covering. Ik heb het er toen ik een fiets zocht met ze over gehad via hun live-chat en daar werd mij duidelijk gemaakt dat enige schade veroorzaakt door het gebruik op bijvoorbeeld een Tacx niet onder de garantie zou vallen.
Canyon weet echt niet wat ze willen met home trainers. Op de website staat namelijk zeer duidelijk vermeld dat je de fiets gewoon in een Tacx mag gebruiken:
https://www.canyon.com/en-nl/service/su ... les_id=203
Heb hier voor de zekerheid een screenshot van gemaakt, want het lijkt dat Canyon per week een ander statement af geeft (al staat dit al een jaar zo op de site).
https://www.canyon.com/en-nl/service/su ... les_id=203
Heb hier voor de zekerheid een screenshot van gemaakt, want het lijkt dat Canyon per week een ander statement af geeft (al staat dit al een jaar zo op de site).
Over dit karretje zag ik hier nog niets staan....
Om heel eerlijk te zijn, word ik hier nou niet warm of koud van.
Ja, het is een toffe bak, maar stickers plakken, overspuiten en gelimiteerd (plus bewust duur) verkopen kan iedereen, toch?
Om heel eerlijk te zijn, word ik hier nou niet warm of koud van.
Ja, het is een toffe bak, maar stickers plakken, overspuiten en gelimiteerd (plus bewust duur) verkopen kan iedereen, toch?
WiND - 56 - / Waltly - Expedition Overlander
-
- Forum-lid
Lijkt een beetje op Cube kermis fiets,
-
- Forum-lid
dat kan niet iedereen, je moet eerst voor een image en een premium merk ervaring zorgen, dat kost een paar centen aan sponsering, marketing etc.....
Rapha heeft het eerst gedaan en Canyon probeert nu datzelfde pad te begaan, lukt bij mij aardig gezien de 4 Canyons in mijn kelder.