Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

Keezx
Forum-lid HC

Keezx 10 nov 2017 21:44

fiedoo schreef: 10 nov 2017 17:42
Heb je dan ook nog dat gedeelte in P-R dacht ik waarbij hij op ongeziene wijze van het ene groepje wegrijdt en het andere groepje voorbij "vliegt", maar natuurlijk je hebt het hier over Cancellara (gene gewonen!). En de "rare" fietswissels"?
Wat was daar de uitleg voor?
Dat was voor iedereen die zelf gekoerst heeft niet zo biezonder....
Aan de kop hielden er een paar de benen stil na een paar aanvallen en Boonen zat achterin dat groepje te slapen.
Er was destijds lichte tegenwind en dan val je van 45 km/u heel snel terug, terwijl de meegeslopen Fabian de gaskraan openzette, perfecte timing noemen we zoiets en bij de renners die nog wat vooruitreden was het beste er ook allang af...en dan komt de wereldkampioen tijdrijden voorbij stomen.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 10 nov 2017 23:13

voor wie zegt dat Boonen stilviel: het laatste stuk vanaf de versnelling van cancellara tot aan de kapel gecronometreerd: Boonen rijdt even snel of zelfs nog een seconde sneller dan Vandenbroucke en Van Petegem die ook voluit gaan op dat stuk tijdens één van de vorige rondes. Dus zeggen dat Boonen blokkeerde lijkt mij toch wel heel licht overdreven. Van cancellara kun je het niet meten.
En natuurlijk moet de UCI dit onderzoeken, al was het maar om Cancellara en het wielrennen vrij te pleiten en voor eens en altijd die discussie te kunnen sluiten.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

bever
Forum-lid

bever 10 nov 2017 23:53

fiedoo schreef: 10 nov 2017 23:13 En natuurlijk moet de UCI dit onderzoeken, al was het maar om Cancellara en het wielrennen vrij te pleiten en voor eens en altijd die discussie te kunnen sluiten.
nou...nee. de discussie over doping zal altijd voortleven

rob74
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar rob74 11 nov 2017 09:34

fiedoo schreef: 10 nov 2017 23:13voor wie zegt dat Boonen stilviel: het laatste stuk vanaf de versnelling van cancellara tot aan de kapel gecronometreerd: Boonen rijdt even snel of zelfs nog een seconde sneller dan Vandenbroucke en Van Petegem die ook voluit gaan op dat stuk tijdens één van de vorige rondes
en dan ook nog deze:
Sieper schreef: 10 nov 2017 16:09 Ik zag het filmpje gisteren of zo ook ergens voorbij komen, Het ziet er ook in mijn ogen uiterst merkwaardig uit, de kracht die hij levert past niet bij zijn physieke inspanning
Dan is het toch niet zo heel vreemd allemaal dat menigeen denkt dat het niet klopt. Hij rijdt furieus hard het laatste stuk van de muur op en het kost hem zichtbaar geen enkele moeite. Ik vermoed dus ook dat er een motorje in het spel was. Ik heb nul bewijs. Maar er is wel voldoende rook om te vermoeden dat er ergens ook vuur was.
Live fast; die young. mijn blog

Herman_N
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar Herman_N 11 nov 2017 10:16

+1 Rob74
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP

Karl66
Forum-lid

Karl66 11 nov 2017 10:43

Als de UCI dit moet onderzoeken, dan hadden ze dat zeven jaar geleden moeten doen en niet nu, nadat een renner een boekje moet promoten waar niemand op zit te wachten.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 11 nov 2017 10:47

Helemaal mee eens.

En daarnaast: welke onopvallende techniek was er al in 2010? Je hebt toch wel een redelijke accu nodig, een geruisloze motor; er zijn ook best wat kanttekeningen te zetten bij de motordiscussie.
Less is bore

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 11 nov 2017 11:11

We weten nog steeds de details van de fiets van Femke van den Driesche niet eens. Wat is er waar van de geruchten dat vader van den Driesche carbon reparaties deed? Hoe zit het met de Bianchi die voor een Wilier werd aangezien? Zat er wel een accu in het frame? Welk type motor werd er gebruikt? Kwam de framemaat overeen met de van Femke? Waarom komt de journalistiek niet verder dan de naam van de familie nog meer zwart te maken en een bezoekje aan Salden en een paar technische fantasten?

Het lijkt mij niet erg gevoelige informatie want als je het namaakt ben je alleen maar makkelijk te betrappen. Vooralsnog zorgt de informatievoorziening van de UCI er niet voor dat ik ook anderen ga verdenken, tenzij er heel erg veel te verbergen is...
Campagnolo Ultra Dork

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 11 nov 2017 12:03

daniel1975 schreef: 11 nov 2017 10:47 Helemaal mee eens.

En daarnaast: welke onopvallende techniek was er al in 2010? Je hebt toch wel een redelijke accu nodig, een geruisloze motor; er zijn ook best wat kanttekeningen te zetten bij de motordiscussie.
Je moet een accu hebben die slechts 5 minuten maximum moet werken en tussen een hoop roepend volk, dus zo groot en geruisloos moet die toch ook niet zijn. En de motortjes zijn al langer dan 2010 een mogelijkheid.
femke vDD op de koppenberg deed het toch ook?
Maar zelf kan ik het ook moeilijk geloven dat iemand als Cancellara het zou willen doen en ook dat hij het zou durven doen.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 11 nov 2017 12:49

Van Femke is naar mijn weten helemaal niet bewezen of dat ze ooit daadwerkelijk met een motortje heeft gereden. Bovendien zouden die vermeende 10 seconden winst op de gehele koppenberg van een meisje van 19 gereduceerd worden in een paar luttele seconden op het laatste stukje van de muur door de beste tijdrijder van het moment. De procentuele vermogenswinst is dan namelijk veel kleiner. Ik betwijfel of dat een verdacht beeld zou kunnen opleveren.
Campagnolo Ultra Dork

Keezx
Forum-lid HC

Keezx 11 nov 2017 13:44

Uit de cijfertjes valt inderdaad helemaal niks af te leiden.
In Parijs Roubaix 2010 Reed Cancellara de laatste 50 km ook helemaal niet extreem snel, iets van 39-40 km/u.
Er werd daarachter amper samengewerkt, daarom kon ie zover uitlopen.
De enige mogelijk om klaarheid te krijgen over motorgebruik is dat iemand die erbij betrokken zou zijn (bij het inbouwen van de motortjes) over een aantal jaren uit de school gaat klappen: als er motortjes zijn ingebouwd in C's fietsen, lopen er mensen rond die daarvan weten.
Geruchten zullen zeker blijven opduiken als iemand daar belang bij denkt te hebben, maar daar schiet verder niemand iets mee op.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 11 nov 2017 14:15

fiedoo schreef: 11 nov 2017 12:03 femke vDD op de koppenberg deed het toch ook?
Is daar bewijs van?
Bij mijn weten hebben we alleen een niet-gebruikte fiets ‘gezien’, waar de details niet van bekend zijn.
Ergens heb ik (net als Ernie) een UCI deja-vu gevoel zoals in de tijden van LA: iets met een heeeeeeeel groot tafelkleed waar alles onder past.
Less is bore

Plaats reactie