Koga
Hoi allemaal,
Ik ben me aan het orienteren op een nieuwe crosser/gravelracer en was meteen gecharmeerd van de Colmaro.
Gebruik zal 50% weg en 50% bos zijn in de wintermaanden.
Waar ik me nog "zorgen" over maak is de vrijheid tussen voorband en vork met de 35mm banden icm een hoop modder wat er vast en zeker op gaat komen.
En de "degelijkheid" van de fiets in het algemeen met dit beoogd gebruik
Wil iig een Sram1 groep (prima dus!) en zal het tandwiel voor (44T) dan willen vervangen door 40 of 42 en een 11-36 cassette maargoed dat is bijzaak verder.
Ben heel benieuwd naar ervaringen met deze fiets in vieze/zware omstandigheden.
En het gewicht van de fiets totaal met pedalen bij maat M?
Alvast bedankt!
Ik ben me aan het orienteren op een nieuwe crosser/gravelracer en was meteen gecharmeerd van de Colmaro.
Gebruik zal 50% weg en 50% bos zijn in de wintermaanden.
Waar ik me nog "zorgen" over maak is de vrijheid tussen voorband en vork met de 35mm banden icm een hoop modder wat er vast en zeker op gaat komen.
En de "degelijkheid" van de fiets in het algemeen met dit beoogd gebruik
Wil iig een Sram1 groep (prima dus!) en zal het tandwiel voor (44T) dan willen vervangen door 40 of 42 en een 11-36 cassette maargoed dat is bijzaak verder.
Ben heel benieuwd naar ervaringen met deze fiets in vieze/zware omstandigheden.
En het gewicht van de fiets totaal met pedalen bij maat M?
Alvast bedankt!
-
- Forum-lid
- Berichten: 3500
- Lid geworden op: 30 nov 2008 14:11
Afgelopen woensdag de Colmaro ook bewonderd tijdens een showroommiddag bij Koga in de fabriek. De 35 mm. banden zitten wel heel dicht tegen de vork, maar een heel mooie fiets.
Ik vond een andere fiets erg interessant.
De inspiratie voor mijn avatar. Een foto van het IJsboerke - Koga team uit 1980 met Walter Godefroot.
Ik vond een andere fiets erg interessant.
De inspiratie voor mijn avatar. Een foto van het IJsboerke - Koga team uit 1980 met Walter Godefroot.
-
- Forum-lid
- Berichten: 3500
- Lid geworden op: 30 nov 2008 14:11
Koga blijft zich richten op racefietsen, maar heeft afscheid genomen van de mountainbikes. Misschien was dit een goedmakertje?
De Kimera Pro
Deze is en blijft een topper
Wat ik niet wist is dat Koga Van Nicholas heeft overgenomen. De merknaam blijft, maar wordt onder kwaliteitsnormen van Koga opgebouwd. en verkocht. Hier nog wel mountainbikes.
De Kimera Pro
Deze is en blijft een topper
Wat ik niet wist is dat Koga Van Nicholas heeft overgenomen. De merknaam blijft, maar wordt onder kwaliteitsnormen van Koga opgebouwd. en verkocht. Hier nog wel mountainbikes.
-
- Forum-lid
- Berichten: 3500
- Lid geworden op: 30 nov 2008 14:11
Volgens mij toch niet.
https://www.accell-group.com/nl/contact ... cholas.htm
Denk het toch wel
Denk het toch wel
-
- Forum-lid
- Berichten: 3500
- Lid geworden op: 30 nov 2008 14:11
Ik ben dus drie woorden 'vergeten'.Walter G schreef: ↑12 nov 2017 13:50 Koga blijft zich richten op racefietsen, maar heeft afscheid genomen van de mountainbikes.
Wat ik niet wist is dat Koga de productie van Van Nicholas heeft overgenomen. De merknaam blijft, maar wordt onder kwaliteitsnormen van Koga opgebouwd. en verkocht. Hier nog wel mountainbikes.
Bij een rondleiding door het magazijn was duidelijk te zien welke frames en onderdelen horen bij Van Nicholas en welke frames en onderdelen voor Koga bestemd zijn.
En ja, Koga valt ook onder de Accell-groep (en dus Van Nicholas ook).
-
- Forum-lid
- Berichten: 649
- Lid geworden op: 02 jul 2015 21:03
Stond een stukje in volkskrant bij economie dat het verkoop in het buitenland tegen valt. Nu willen ze online gaan verkopen en ophaal service.