Canyon
-
- Forum-lid
- Berichten: 1245
- Lid geworden op: 11 mei 2006 21:25
Daar vrees ik toch voor. Canyon is duidelijk de weg van de schijfremmen ingeslagen, zeker bij de niet volbloed racers.
Het is eigenlijk wel verwonderlijk dat Canyon ermee weg komt om high end racefietsen te verkopen als één geheel, te nemen of te laten zoals ie is.
Dingen als cranklengte, stuurbreedte, stuurpen, cassette, kettingbladen, zadel zijn toch zaken die fietsers graag gepersonaliseerd zien en dat is hier dus allemaal onmogelijk.
Het is eigenlijk wel verwonderlijk dat Canyon ermee weg komt om high end racefietsen te verkopen als één geheel, te nemen of te laten zoals ie is.
Dingen als cranklengte, stuurbreedte, stuurpen, cassette, kettingbladen, zadel zijn toch zaken die fietsers graag gepersonaliseerd zien en dat is hier dus allemaal onmogelijk.
Ik zie de logica van endurance fietsen met schijfremmen en ruimte voor 30+mm banden dan weer niet. Neem dan een echte gravelracer. Met een setje wegbanden is er geen enkel wezenlijk nadeel t.o.v. de endurance fiets en je kunt er ook nog mee gaan crossen als je wilt.daniel1975 schreef: ↑16 nov 2017 18:28 Endurace is juist de logica voor schijven: frame is geschikt voor bredere banden dan met goed fatsoen in standaard velgremmen kan.
Het enige voordeel is dat je kunt zeggen dat het een racefiets is omdat de fabrikant het zegt.
Ik vind het jammer dat de fiets met endurance geometrie die verder een echte racefiets is langzaam uitsterft.
Campagnolo Ultra Dork
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40196
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Die laatste alinea heb jij dan weer een punt.
Een beetje minder diepe racer is ook voor mij zeer welkom.
Een beetje minder diepe racer is ook voor mij zeer welkom.
Less is bore
De Ultimate CF SLX is toch een stuk minder diep dan vergelijkbare andere racers.daniel1975 schreef: ↑17 nov 2017 06:31 Die laatste alinea heb jij dan weer een punt.
Een beetje minder diepe racer is ook voor mij zeer welkom.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40196
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Klopt, daarom staat hij ook nog steeds op mijn lijstje
Alleen de blauwe willen ze als los frame niet verkopen (belachelijke levertijden) en als complete fiets alleen te krijgen in een configuratie die ik écht niet wil.
Als ik een Ultimate CF SLX 9.0 Di2 koop voor dat geld wil ik dat ie perfect is (dus geen mavic wielen) en een Ultimate CF SLX 8.0 Di2 moet ik alles aan verbouwen (groep en wielen). Dus canyon valt gewoon af.
Erg jammer dat ze niet gewoon dat blauwe frame op alle uitvoeringen beschikbaar maken.
Dwangarbeider schreef het hier boven al uitstekend: "Het is eigenlijk wel verwonderlijk dat Canyon ermee weg komt om high end racefietsen te verkopen als één geheel, te nemen of te laten zoals ie is. Dingen als cranklengte, stuurbreedte, stuurpen, cassette, kettingbladen, zadel zijn toch zaken die fietsers graag gepersonaliseerd zien en dat is hier dus allemaal onmogelijk."
Alleen de blauwe willen ze als los frame niet verkopen (belachelijke levertijden) en als complete fiets alleen te krijgen in een configuratie die ik écht niet wil.
Als ik een Ultimate CF SLX 9.0 Di2 koop voor dat geld wil ik dat ie perfect is (dus geen mavic wielen) en een Ultimate CF SLX 8.0 Di2 moet ik alles aan verbouwen (groep en wielen). Dus canyon valt gewoon af.
Erg jammer dat ze niet gewoon dat blauwe frame op alle uitvoeringen beschikbaar maken.
Dwangarbeider schreef het hier boven al uitstekend: "Het is eigenlijk wel verwonderlijk dat Canyon ermee weg komt om high end racefietsen te verkopen als één geheel, te nemen of te laten zoals ie is. Dingen als cranklengte, stuurbreedte, stuurpen, cassette, kettingbladen, zadel zijn toch zaken die fietsers graag gepersonaliseerd zien en dat is hier dus allemaal onmogelijk."
Less is bore
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6227
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
Keezx omschreef het ook goed.
Het is niet verwonderlijk dat canyon ermee weg komt. De prijs is gewoon goed genoeg. Daniel hebben ze door de strategie als klant dan niet binnen gehaald... Maar voldoende anderen wel.
Je kunt voor dat geld ook de fiets kopen, onderdelen die je niet wilt doorverkopen.. En wat je wel wilt erop zetten. Is meer werk voor jezelf, maar je hebt dan ook niet de hoofdprijs betaald die je bij een ander merk wel had neergelegd.
Anyhoe, rose is de grote concurrent, met vrijwel vergelijkbare lage prijzen, maar wel de mogelijkheid om eenvoudig wat basics (zadel, cassette, stuur etc) aan te passen. Al het andere in de wereld is ofwel zelf opbouwen (ook leuk) ofwel meer betalen voor de kwaliteit icm flexibiliteit.
Het is niet verwonderlijk dat canyon ermee weg komt. De prijs is gewoon goed genoeg. Daniel hebben ze door de strategie als klant dan niet binnen gehaald... Maar voldoende anderen wel.
Je kunt voor dat geld ook de fiets kopen, onderdelen die je niet wilt doorverkopen.. En wat je wel wilt erop zetten. Is meer werk voor jezelf, maar je hebt dan ook niet de hoofdprijs betaald die je bij een ander merk wel had neergelegd.
Anyhoe, rose is de grote concurrent, met vrijwel vergelijkbare lage prijzen, maar wel de mogelijkheid om eenvoudig wat basics (zadel, cassette, stuur etc) aan te passen. Al het andere in de wereld is ofwel zelf opbouwen (ook leuk) ofwel meer betalen voor de kwaliteit icm flexibiliteit.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
Ja, ik bouw al sinds ik weer ben begonnen met fietsen (4 jaar geleden) al mijn fietsen zelf op. Dit was vooral in het begin erg leerzaam en alles kan zoals je zelf wil. Niet altijd de goedkoopste oplossing vergeleken met fabrieksfietsen, maar je krijgt wel veel meer gevoel bij je fiets en als er iets stuk is kan je jezelf gelijk helpen.MarkVeenstra schreef: ↑17 nov 2017 12:09 Keezx omschreef het ook goed.
Het is niet verwonderlijk dat canyon ermee weg komt. De prijs is gewoon goed genoeg. Daniel hebben ze door de strategie als klant dan niet binnen gehaald... Maar voldoende anderen wel.
Je kunt voor dat geld ook de fiets kopen, onderdelen die je niet wilt doorverkopen.. En wat je wel wilt erop zetten. Is meer werk voor jezelf, maar je hebt dan ook niet de hoofdprijs betaald die je bij een ander merk wel had neergelegd.
Anyhoe, rose is de grote concurrent, met vrijwel vergelijkbare lage prijzen, maar wel de mogelijkheid om eenvoudig wat basics (zadel, cassette, stuur etc) aan te passen. Al het andere in de wereld is ofwel zelf opbouwen (ook leuk) ofwel meer betalen voor de kwaliteit icm flexibiliteit.
Ik heb inmiddels dit frame besteld:
Fijne bij deze geometrie is dat er een aerostuur met 12cm pen op kan en ik geen spacers nodig heb (krijg de verlaagde headset van Canyon)
-
- Forum-lid
- Berichten: 47
- Lid geworden op: 05 sep 2017 14:14
NuitKor schreef: ↑17 nov 2017 12:17Ja, ik bouw al sinds ik weer ben begonnen met fietsen (4 jaar geleden) al mijn fietsen zelf op. Dit was vooral in het begin erg leerzaam en alles kan zoals je zelf wil. Niet altijd de goedkoopste oplossing vergeleken met fabrieksfietsen, maar je krijgt wel veel meer gevoel bij je fiets en als er iets stuk is kan je jezelf gelijk helpen.MarkVeenstra schreef: ↑17 nov 2017 12:09 Keezx omschreef het ook goed.
Het is niet verwonderlijk dat canyon ermee weg komt. De prijs is gewoon goed genoeg. Daniel hebben ze door de strategie als klant dan niet binnen gehaald... Maar voldoende anderen wel.
Je kunt voor dat geld ook de fiets kopen, onderdelen die je niet wilt doorverkopen.. En wat je wel wilt erop zetten. Is meer werk voor jezelf, maar je hebt dan ook niet de hoofdprijs betaald die je bij een ander merk wel had neergelegd.
Anyhoe, rose is de grote concurrent, met vrijwel vergelijkbare lage prijzen, maar wel de mogelijkheid om eenvoudig wat basics (zadel, cassette, stuur etc) aan te passen. Al het andere in de wereld is ofwel zelf opbouwen (ook leuk) ofwel meer betalen voor de kwaliteit icm flexibiliteit.
Ik heb inmiddels dit frame besteld:
Fijne bij deze geometrie is dat er een aerostuur met 12cm pen op kan en ik geen spacers nodig heb (krijg de verlaagde headset van Canyon)
Mooie fiets. Doet me denken aan de Rapha x Canyon fiets.