Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

iroelho
Forum-lid
Berichten: 156
Lid geworden op: 24 sep 2013 20:46

iroelho 16 nov 2017 19:35

De nieuwe Shimano velgremmen kunnen inmiddels toch ook al een behoorlijk bandbreedte aan? Ik ga alvast duimen voor een beleidsaanpassing voor de Endurace range van volgend jaar :)

dwangarbeider
Forum-lid
Berichten: 1245
Lid geworden op: 11 mei 2006 21:25

dwangarbeider 16 nov 2017 20:25

Daar vrees ik toch voor. Canyon is duidelijk de weg van de schijfremmen ingeslagen, zeker bij de niet volbloed racers.
Het is eigenlijk wel verwonderlijk dat Canyon ermee weg komt om high end racefietsen te verkopen als één geheel, te nemen of te laten zoals ie is.
Dingen als cranklengte, stuurbreedte, stuurpen, cassette, kettingbladen, zadel zijn toch zaken die fietsers graag gepersonaliseerd zien en dat is hier dus allemaal onmogelijk.

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 16 nov 2017 22:12

Dus je vindt het verwonderlijk dat je geen maatpak krijgt voor een confectieprijs?
Wake up en betaal meer of koop een frame en kleed het zelf aan.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16905
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 16 nov 2017 23:07

daniel1975 schreef: 16 nov 2017 18:28 Endurace is juist de logica voor schijven: frame is geschikt voor bredere banden dan met goed fatsoen in standaard velgremmen kan.
Ik zie de logica van endurance fietsen met schijfremmen en ruimte voor 30+mm banden dan weer niet. Neem dan een echte gravelracer. Met een setje wegbanden is er geen enkel wezenlijk nadeel t.o.v. de endurance fiets en je kunt er ook nog mee gaan crossen als je wilt.
Het enige voordeel is dat je kunt zeggen dat het een racefiets is omdat de fabrikant het zegt.

Ik vind het jammer dat de fiets met endurance geometrie die verder een echte racefiets is langzaam uitsterft.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 40216
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 17 nov 2017 06:31

Die laatste alinea heb jij dan weer een punt.
Een beetje minder diepe racer is ook voor mij zeer welkom.
Less is bore

Gebruikersavatar
vincent75
Forum-lid
Berichten: 2266
Lid geworden op: 19 mei 2008 22:24

Gebruikersavatar vincent75 17 nov 2017 07:00

Als je vindt dat een echte racer geen schijfremmen heeft heb je gelijk. Anders zie ik niet in waarom de Endurace niet voldoet. Te veel ruimte bij de banden?
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5262
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 17 nov 2017 08:28

daniel1975 schreef: 17 nov 2017 06:31 Die laatste alinea heb jij dan weer een punt.
Een beetje minder diepe racer is ook voor mij zeer welkom.
De Ultimate CF SLX is toch een stuk minder diep dan vergelijkbare andere racers.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 40216
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 17 nov 2017 08:48

Klopt, daarom staat hij ook nog steeds op mijn lijstje ;-)
Alleen de blauwe willen ze als los frame niet verkopen (belachelijke levertijden) en als complete fiets alleen te krijgen in een configuratie die ik écht niet wil.
Als ik een Ultimate CF SLX 9.0 Di2 koop voor dat geld wil ik dat ie perfect is (dus geen mavic wielen) en een Ultimate CF SLX 8.0 Di2 moet ik alles aan verbouwen (groep en wielen). Dus canyon valt gewoon af.
Erg jammer dat ze niet gewoon dat blauwe frame op alle uitvoeringen beschikbaar maken.

Dwangarbeider schreef het hier boven al uitstekend: "Het is eigenlijk wel verwonderlijk dat Canyon ermee weg komt om high end racefietsen te verkopen als één geheel, te nemen of te laten zoals ie is. Dingen als cranklengte, stuurbreedte, stuurpen, cassette, kettingbladen, zadel zijn toch zaken die fietsers graag gepersonaliseerd zien en dat is hier dus allemaal onmogelijk."
Less is bore

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6227
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 17 nov 2017 12:09

Keezx omschreef het ook goed.

Het is niet verwonderlijk dat canyon ermee weg komt. De prijs is gewoon goed genoeg. Daniel hebben ze door de strategie als klant dan niet binnen gehaald... Maar voldoende anderen wel.

Je kunt voor dat geld ook de fiets kopen, onderdelen die je niet wilt doorverkopen.. En wat je wel wilt erop zetten. Is meer werk voor jezelf, maar je hebt dan ook niet de hoofdprijs betaald die je bij een ander merk wel had neergelegd.
Anyhoe, rose is de grote concurrent, met vrijwel vergelijkbare lage prijzen, maar wel de mogelijkheid om eenvoudig wat basics (zadel, cassette, stuur etc) aan te passen. Al het andere in de wereld is ofwel zelf opbouwen (ook leuk) ofwel meer betalen voor de kwaliteit icm flexibiliteit.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5262
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 17 nov 2017 12:17

MarkVeenstra schreef: 17 nov 2017 12:09 Keezx omschreef het ook goed.

Het is niet verwonderlijk dat canyon ermee weg komt. De prijs is gewoon goed genoeg. Daniel hebben ze door de strategie als klant dan niet binnen gehaald... Maar voldoende anderen wel.

Je kunt voor dat geld ook de fiets kopen, onderdelen die je niet wilt doorverkopen.. En wat je wel wilt erop zetten. Is meer werk voor jezelf, maar je hebt dan ook niet de hoofdprijs betaald die je bij een ander merk wel had neergelegd.
Anyhoe, rose is de grote concurrent, met vrijwel vergelijkbare lage prijzen, maar wel de mogelijkheid om eenvoudig wat basics (zadel, cassette, stuur etc) aan te passen. Al het andere in de wereld is ofwel zelf opbouwen (ook leuk) ofwel meer betalen voor de kwaliteit icm flexibiliteit.
Ja, ik bouw al sinds ik weer ben begonnen met fietsen (4 jaar geleden) al mijn fietsen zelf op. Dit was vooral in het begin erg leerzaam en alles kan zoals je zelf wil. Niet altijd de goedkoopste oplossing vergeleken met fabrieksfietsen, maar je krijgt wel veel meer gevoel bij je fiets en als er iets stuk is kan je jezelf gelijk helpen.

Ik heb inmiddels dit frame besteld:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Fijne bij deze geometrie is dat er een aerostuur met 12cm pen op kan en ik geen spacers nodig heb (krijg de verlaagde headset van Canyon)

bwerter
Forum-lid
Berichten: 310
Lid geworden op: 23 mar 2015 10:36

bwerter 17 nov 2017 14:16

Strakke fiets :-)

michaeldaerden
Forum-lid
Berichten: 47
Lid geworden op: 05 sep 2017 14:14

michaeldaerden 17 nov 2017 18:01

NuitKor schreef: 17 nov 2017 12:17
MarkVeenstra schreef: 17 nov 2017 12:09 Keezx omschreef het ook goed.

Het is niet verwonderlijk dat canyon ermee weg komt. De prijs is gewoon goed genoeg. Daniel hebben ze door de strategie als klant dan niet binnen gehaald... Maar voldoende anderen wel.

Je kunt voor dat geld ook de fiets kopen, onderdelen die je niet wilt doorverkopen.. En wat je wel wilt erop zetten. Is meer werk voor jezelf, maar je hebt dan ook niet de hoofdprijs betaald die je bij een ander merk wel had neergelegd.
Anyhoe, rose is de grote concurrent, met vrijwel vergelijkbare lage prijzen, maar wel de mogelijkheid om eenvoudig wat basics (zadel, cassette, stuur etc) aan te passen. Al het andere in de wereld is ofwel zelf opbouwen (ook leuk) ofwel meer betalen voor de kwaliteit icm flexibiliteit.
Ja, ik bouw al sinds ik weer ben begonnen met fietsen (4 jaar geleden) al mijn fietsen zelf op. Dit was vooral in het begin erg leerzaam en alles kan zoals je zelf wil. Niet altijd de goedkoopste oplossing vergeleken met fabrieksfietsen, maar je krijgt wel veel meer gevoel bij je fiets en als er iets stuk is kan je jezelf gelijk helpen.

Ik heb inmiddels dit frame besteld:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Fijne bij deze geometrie is dat er een aerostuur met 12cm pen op kan en ik geen spacers nodig heb (krijg de verlaagde headset van Canyon)

Mooie fiets. Doet me denken aan de Rapha x Canyon fiets.

Plaats reactie