Hoi allen,
Ik zit al geruime tijd te kijken om een nieuwe fiets te kopen.
Ik zoek een beetje een allrounder die alles wel een beetje kan.
Meeste van mijn ritten zijn vlak, maar kom regelmatig in Limburg of Ardennen en meestal wel 1 tot 2 weken in het jaar even de echte bergen in.
Net als de meeste mensen hier rij ik meestal langere ritten.
Eigenlijk wil ik op mijn nieuwe fiets schijfremmen en DI2 Ultegra en een stel goede wielen.
Tot nu toe ben ik eigenlijk op onderstaande 2 fietsen uitgekomen.
Het voordeel van de BMC is dat mijn eigen fietsenmaker BMC dealer is dus daar kan ik qua wielen nog wat wisselen als ik zou willen.
Welke is volgens jullie de beste of is er nog een optie qua fiets die ik over het hoofd zie?
BMC ROADMACHINE 02 ONE
ULTIMATE CF SLX DISC 8.0 DI2
BMC VS Canyon of iets anders?
Ik heb vorige week een nieuwe racefiets besteld en ik had ongeveer dezelfde eisen (disc, di2).
De fietsen de jij hier voorstelt zijn volgens mij 2 verschillende modellen (Canyon= racefiets en de Bmc eerder endurance volgens mij).
Het lijkt mij raadzaam om eerst een uitgebreide fietsmeting uit te laten voeren zodat je weet welke geometrie u het beste past.
Ik heb me trouwens een Apex Aerodyne besteld bij CC5311. Deze kan je volledig a la carte laten opbouwen (lakschema, afmontage....) Wanneer ik zo veel geld uitgeef aan een nieuwe fiets vind ik het wel leuk dat ik iets heb dat je niet in elke fietsgroep tegenkomt op zondagmorgen.
Veel succes met je zoektocht.
De fietsen de jij hier voorstelt zijn volgens mij 2 verschillende modellen (Canyon= racefiets en de Bmc eerder endurance volgens mij).
Het lijkt mij raadzaam om eerst een uitgebreide fietsmeting uit te laten voeren zodat je weet welke geometrie u het beste past.
Ik heb me trouwens een Apex Aerodyne besteld bij CC5311. Deze kan je volledig a la carte laten opbouwen (lakschema, afmontage....) Wanneer ik zo veel geld uitgeef aan een nieuwe fiets vind ik het wel leuk dat ik iets heb dat je niet in elke fietsgroep tegenkomt op zondagmorgen.
Veel succes met je zoektocht.
Ik weet niet welke je best past, dat is het belangrijkste.
Zit je liever wat dieper dan kan je de BMC Racemachine nog overwegen.
Zelf ben ik met dezelfde eisen gegaan voor de Giant TCR, nog geen moment spijt van gehad (past me ook perfect, geen spacers onder de stuurpen en geen achterlijk korte stuurpen maar 1 van 13cm, ziet er lekker pro uit )
Uit deze 2 zou ik de BMC kiezen, lokale FM is altijd handig en hij is veel mooier en exclusiever. Ik denk niet dat ze elkaar kwalitatief veel zullen ontlopen.
Zit je liever wat dieper dan kan je de BMC Racemachine nog overwegen.
Zelf ben ik met dezelfde eisen gegaan voor de Giant TCR, nog geen moment spijt van gehad (past me ook perfect, geen spacers onder de stuurpen en geen achterlijk korte stuurpen maar 1 van 13cm, ziet er lekker pro uit )
Uit deze 2 zou ik de BMC kiezen, lokale FM is altijd handig en hij is veel mooier en exclusiever. Ik denk niet dat ze elkaar kwalitatief veel zullen ontlopen.
Bedankt voor de antwoorden.
Ik ga sowieso even bij mijn FM langs om over de BMC te praten en ik kijk ondertussen ook nog even verder.
Het blijft aardig wat geld dus wil je natuurlijk niet de verkeerde beslissing maken.
Ik heb niet enorm veel haast, want met dit weer fietst ik toch het meeste op mijn oude fiets die ik er gewoon bij hou.
Trouwens
Heb je een foto van je fiets?
Ben wel benieuwd hoe die er van jou nu uit zie.
Ik ga sowieso even bij mijn FM langs om over de BMC te praten en ik kijk ondertussen ook nog even verder.
Het blijft aardig wat geld dus wil je natuurlijk niet de verkeerde beslissing maken.
Ik heb niet enorm veel haast, want met dit weer fietst ik toch het meeste op mijn oude fiets die ik er gewoon bij hou.
Trouwens
Ook een mooie optie en net wat je zegt die zie je niet iedere dag. Ook wel een hele mooie fiets zeg die Apex.Wasje1 schreef: ↑19 nov 2017 06:41
Heb je een foto van je fiets?
Ben wel benieuwd hoe die er van jou nu uit zie.
Ik heb deze nog maar 1 week geleden besteld, ik ben nu met hen aan het overleggen over het lakschema, dan sturen ze een fotoshop door van uw fiets. Ik heb deze vandaag gekregen, er moet hier en daar nog een kleine aanpassing gebeuren. Pas als ik mijn akkoord geef gaat de kader naar de lakkerij.