Over smarttrainers, mancaves, ANT+ dongles, zweetdoeken en Zwiftigheden

Zwift Island, game / digitale fietswereld / indoor training

Matthias.
Forum-lid

Gebruikersavatar Matthias. 19 nov 2017 17:37

Ik ga mijn zwift abonnement gewoon laten verlopen. Blijkbaar voor diegene die al geabonneerd zijn, hebben het komende jaar nog dezelfde prijs, dus ze hebben een jaar om mij te overtuigen. Ik gebruik het toch alleen voor de workouts en heb op dit moment nog geen updates gezien met workouts (behalve group workouts - maar toch geen fan). Ben eens gaan kijken naar andere software en heb nu even een free-trial van Sufferfest. Ik ben ook wel geïnteresseerd in TrainerRoads. Iemand die hier meer ervaring mee heeft? Vraag me wel af welke beter is om te trainen.

Ik denk wel dat ze een deel van hun gebruikers gaan verliezen. 50% is vrij hoge prijsverhoging. Ik ben het even gaan nakijken, en zwift is op dit moment de duurste subsciption software. Ik denk dat zwift gewoon probeert te teren op hun playerbase en populariteit.
Afbeelding

vincent75
Forum-lid

Gebruikersavatar vincent75 19 nov 2017 20:38

chiapucci78 schreef: 19 nov 2017 09:59 Ik ondervind wat problemen met aan- en afmelden (ja ja ... dat gebeurt ook :D ) voor events via de Zwift mobile link. Zijn er meer mensen die hier tegenaan lopen ?
Info van Zwift Support
NOTE: if you're already riding in game, you cannot join an event from the mobile app - you need to save and exit/discard your ride, then register for the event.

Klopt het dat na exit/discard ik het programma weer opnieuw moet opstarten? Zou mooi zijn dat het gewoon blijft draaien.
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!

kooijtje2
Forum-lid

kooijtje2 19 nov 2017 20:45

ja dat klopt dat is iets wat al lange tijd speelt bij zwift als iets wil veranderen moet je exit/discard . Dat is nou zo jammer er zijn problemen die al lang spelen en nog steeds niet zijn opgelost maar wel de prijs verhogen

vincent75
Forum-lid

Gebruikersavatar vincent75 19 nov 2017 21:52

Lijkt me toch niet heel erg moeilijk om een extra optie toe te voegen. Stop/save and start new session
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!

nielsh
Forum-lid

Gebruikersavatar nielsh 19 nov 2017 22:58

vincent75 schreef: 19 nov 2017 21:52 Lijkt me toch niet heel erg moeilijk om een extra optie toe te voegen. Stop/save and start new session
Zo'n basisfunctie had er vanaf dag één in moeten zitten. Ik vind het bijzonder irritant.
Gek van de weg, de MTB en het gravel

opperhoofd
Forum-lid

Gebruikersavatar opperhoofd 19 nov 2017 23:31

Ik rij al vanaf min of meer dag 1 met Zwift (beta fase met invite)

IMHO is het opnieuw starten in de beginfase nooit nodig geweest, niet hiervoor in ieder geval.
Het is sinds Zwift group rides en events ondersteunt. Ik merk nu dat ik af en toe opnieuw start omdat ik een event heb gejoind zonder vooraf goed te kijken wat het is.

Zorgen dat je de Zwift kalender doorneemt voordat je begint helpt. En als ik dan toch te enthousiast ergens op klik is Zwift afsluiten en opnieuw starten voldoende. En dat is < 1 minuut (redelijk vlotte windows pc met ssd)

johan d
Forum-lid

Gebruikersavatar johan d 20 nov 2017 07:20

Matthias. schreef: 19 nov 2017 17:37Ben eens gaan kijken naar andere software en heb nu even een free-trial van Sufferfest. Ik ben ook wel geïnteresseerd in TrainerRoads. Iemand die hier meer ervaring mee heeft? Vraag me wel af welke beter is om te trainen.
Eerst maandje op Trainerroad gefietst, met youtube/muziek materiaal op de achtergrond als entertainment. Had een goede indruk met de Trainerroad trainingsplannen. goede tips ivm traptechniek ed.

Na een maandje verliep mijn account, en dacht ik Sufferfest even gratis 7 trail te proberen omwille van hun goede films en muziek - en ze hadden ook trainingsplannen, dus waarom niet.
Het eerste wat ze me vragen is mijn kredietkaart. tja....
Dan is er een 1 week plan ter voorbereiding op hun Full Frontal. Dus dat maar opgestart. Ik start mijn eerste workout op, en de 1ste tekst die verschijnt is dat deze workout zonder muziek is en dat je daar best zelf voor zorgt... Sorry, maar dan is mijn goesting al voor 1/2 over.

Tijdens de workout bleek dan ook snel dat het beeldmateriaal vooral bestaat uit de achterwerk van de renner voor u. Als je 7 dagen trial geeft doe dat dan ook zonder geld gerelateerde handelingen en zorg dat die 7 dagen u ten volle overtuigen om te blijven - dat is bij mij niet gelukt, dus....

Op mijn youtube afspeellijst dat ik met Trainerroad gebruikte, kan ik met shuffle uren naar verschillend materiaal kijken. Soit, waarschijnlijk hecht niet iedereen belang aan video/muziek, maar voor mij is dat toch nodig om mij uren op die rollen te houden. Trainerroad heeft ook al jarenlang ervaring met trainingsplannen...

nielsh
Forum-lid

Gebruikersavatar nielsh 20 nov 2017 07:48

Zwift wordt voor mij toch wel een blijvertje vrees ik. Trainingsschema's volg ik buiten Zwift om, maar voer ik (in de winter) wel op Zwift uit. Vind het "samen" rijden toch wel meer motiverend dan helemaal alleen. Ook de grouprides en races vind ik (nog wel) tamelijk uniek. Deze fun factor heb ik nog niet in andere software gevonden.

BigRingVR vind ik dan wel grappig om cols te gaan verkennen (zeker als je ze een poosje later in het "eggie" op gaat).
Gek van de weg, de MTB en het gravel

NoChain
Forum-lid

NoChain 20 nov 2017 09:59

nielsh schreef: 20 nov 2017 07:48 Zwift wordt voor mij toch wel een blijvertje vrees ik. Trainingsschema's volg ik buiten Zwift om, maar voer ik (in de winter) wel op Zwift uit. Vind het "samen" rijden toch wel meer motiverend dan helemaal alleen. Ook de grouprides en races vind ik (nog wel) tamelijk uniek. Deze fun factor heb ik nog niet in andere software gevonden
Zo denk ik er ook over. Ik heb een account gehad op TR en ik vind de trainingen daar wel wat beter in elkaar zitten. Maar tegenwoordig vind je op whatsonzwift zo'n hoop trainingen dat ik daar mijn dada wel vind.
Zwift heeft ook het sociale aspect, ik zit 2 jaar bij een "ploeg" en dan zijn er groepsritten, groepstrainingen, ploegentijdritten. Of tijdens een race beland je met 2 samen, je werkt goed samen, vervolgens voegt die andere je toe op strava, babbel je wat over elkaars trainingen, doelen, etc ...
Tijdens veel groepsritten is er een discord kanaal waar je op kan lummelen als je wil.

Er kan absoluut nog wat verbetert worden aan Zwift, maar dat denk ik ook iedere keer als ik op die geweldig slechte site kom die facebook heet ...

Bospaadje
Forum-lid

Bospaadje 20 nov 2017 10:08

Ik ben sinds een paar dagen aan het zwiften en moet echt mijn weg nog vinden.
Ik heb nooit heel gericht getraind, ik rij ook geen wedstrijden, maar zoek mijn uitdagingen meer in het steeds meer KM-vreten per jaar (zit nu op een 13k/jaar, voor mijn doel veel :_)) en in het rijden van een aantal toertochten, zoals AGR240, FLM250, WP210 etc. Heel af en toe rij ik wel eens een trainingskoersje op de baan en mijn doelstellingen zijn om eens een cyclo te rijden.

Normalieter reed ik in de winter gewoon door. Di/Do-acond een km of 50-75 en dan op de zondag nog eens 100km. Als het echt TE slecht weer was, ging ik af en toe eens uurtje spinnen in sportschool.

Nu verandert er e.e.a. in gezinssituatie en moet ik ook eerlijk bekennen dat ik minder gemotiveerd ben om steeds weer de koude in te stappen. 2/3pw wwonwerk vind ik wel erg plezant. Op lage hrm 25-30km retour.

Nu ben ik zoals gezegd dus ook actief op zwift icm een smarttrainer. Ik heb eens voor mezelf de pretzel gereden, Een 2tal wedstrijden mee gedaan en orienteer me nu op hoe verder.

Als een monnik een trainingsschema volgen, zie ik dan weer niet zitten. Het sociale aspect spreekt me wel erg aan.
Hebben jullie wellicht nog tips of ervaringen, wat echt de moeite waard is?

Zoals het ernaar uit ziet, kan ik door de week 2/3 avonden een workout doen.

chiapucci78
Forum-lid

chiapucci78 20 nov 2017 10:46

opperhoofd schreef: 19 nov 2017 23:31 Zorgen dat je de Zwift kalender doorneemt voordat je begint helpt. En als ik dan toch te enthousiast ergens op klik is Zwift afsluiten en opnieuw starten voldoende. En dat is < 1 minuut (redelijk vlotte windows pc met ssd)
Ik kijk altijd op Zwiftpower. Zeer volledig en in één oog opslag de events van dag tot dag met bijbehoreden details. Momenteel een test van een filter op de site om nog eenvoudiger de race te vinden die bij je past.

De benen krijgen nu eerst wat rust :D en vanaf december ga ik gestructureerder trainen met behulp van de workoutmode. Ik zit te denken aan het 12wk winter plan (afwisseling tussen duur en interval). Verder nog af en toe een wedstrijdje of een event meepakken.

johan d
Forum-lid

Gebruikersavatar johan d 20 nov 2017 11:30

Bospaadje schreef: 20 nov 2017 10:08Als een monnik een trainingsschema volgen, zie ik dan weer niet zitten. Het sociale aspect spreekt me wel erg aan.
Ik heb nog nooit gezwift, en ik snap uw monnik standpunt wel, maar hoe ben je sociaal met een toetsenbord tijdens een sessie op de rollen?

Plaats reactie