Zwift Island, game / digitale fietswereld / indoor training
Sociaal in de zin van met mensen samen.
Met als monnik bedoel ik meer, een voorafingesteld schema volgen. Wattages, cadans hrm trappen en de tijd volmaken.
Op zwift kan je dat in groep doen, in race, misschien een TT? Ik weet het niet, maar het is wat speelser en dat vergroot voor mij het plezier.
Als ik eens een hele scheve vergelijking maak met gamen (wat ik overigens ook al jaren niet meer doe), is het alsof je alleen (let's say) call of duty speelt, tegen de computer controlled enemy, of in groep online het opneemt tegen anderen (mensen). Dat lijkt mij ook een stuk interesanter.
Maar nogmaals, ik zoek dus ook mijn weg nog. Ik merk wel al dat het redelijk verslavend is en makkelijk toegankelijk. Waar ik voorheen naar bijv. sportschool moest om te spinnen, of met andere moest afspreken voor een buitenrit, kleed ik me om en 5 minuten later begint de workout. Daarnaast ben ik grotendeels vrij om te plannen wanneer ik wil (want het lijkt of er altijd wel iets gaande is op zwift).
Met als monnik bedoel ik meer, een voorafingesteld schema volgen. Wattages, cadans hrm trappen en de tijd volmaken.
Op zwift kan je dat in groep doen, in race, misschien een TT? Ik weet het niet, maar het is wat speelser en dat vergroot voor mij het plezier.
Als ik eens een hele scheve vergelijking maak met gamen (wat ik overigens ook al jaren niet meer doe), is het alsof je alleen (let's say) call of duty speelt, tegen de computer controlled enemy, of in groep online het opneemt tegen anderen (mensen). Dat lijkt mij ook een stuk interesanter.
Maar nogmaals, ik zoek dus ook mijn weg nog. Ik merk wel al dat het redelijk verslavend is en makkelijk toegankelijk. Waar ik voorheen naar bijv. sportschool moest om te spinnen, of met andere moest afspreken voor een buitenrit, kleed ik me om en 5 minuten later begint de workout. Daarnaast ben ik grotendeels vrij om te plannen wanneer ik wil (want het lijkt of er altijd wel iets gaande is op zwift).
Even sociaal als wanneer je snapchat of whatsapp gebruikt zeker. Vele groepen zitten ook gewoon op discord.
Veel hangt af van wanneer jij je vrije tijd hebt, ik zit pas tegen 20u15 a 20u30 op mijn rollen terwijl anderen groepsritten beginnen om 19u00, dan staat mijn eten nog op . En wat je niveau is, vind jij 250w hard doortrappen of is dat je basistempo. Bekijk de events kalender eens en kijk wat bij je past, s'avonds is er zowat iedere 5 of 10 minuten wel een groepstraining, race, trage rit ...
-
- Forum-lid
Ik denk wanneer je een doel hebt deze schema's wat makkelijker te verteren zijn. Pak muziek erbij en tijdens endurance ritten kun je bijvoorbeeld nieuws lezen op je smartphone .
Ik merk bij mezelf dat ik niet zomaar even pakweg 3 races uit de A of B categorie in een week kan aftikken. Als afwisseling pak ik dan een groepsrit op C of D niveau en een hersteltraining. Maar dat format volg ik nu al een geruime tijd (buiten wegseizoen om)
De combinatie van een schema met races is denk ik een erg geschikte.
Yep hier ook. En na een race lig je dan met relatief hoge hartslag in je bed
Laatst gewijzigd door chiapucci78 op 20 nov 2017 12:53, 1 keer totaal gewijzigd.
je bedoelt de MAC versie die volgend jaar uitkomt. De Windows app (voor je PC/Laptop) is beschikbaar, ik ga hem vanavond eens testenchiapucci78 schreef: ↑17 nov 2017 09:00
Ik ontving een mail van Tacx https://tacx.com/product/tacx-software/ waarin zij binnenkort hun indoor applicatie flink uitbreiden. Volgens mij betaal je dan ook een vast bedrag per maand en kun je onbeperkt parcoursen kiezen. Nu is er een (gratis) beta versie beschikbaar. Begin volgend jaar ook een pc versie.
Kun je iets vertellen over dat Discord kanaal? hoe werkt dat? Wat heb je nodig?NoChain schreef: ↑20 nov 2017 09:59Zo denk ik er ook over. Ik heb een account gehad op TR en ik vind de trainingen daar wel wat beter in elkaar zitten. Maar tegenwoordig vind je op whatsonzwift zo'n hoop trainingen dat ik daar mijn dada wel vind.nielsh schreef: ↑20 nov 2017 07:48 Zwift wordt voor mij toch wel een blijvertje vrees ik. Trainingsschema's volg ik buiten Zwift om, maar voer ik (in de winter) wel op Zwift uit. Vind het "samen" rijden toch wel meer motiverend dan helemaal alleen. Ook de grouprides en races vind ik (nog wel) tamelijk uniek. Deze fun factor heb ik nog niet in andere software gevonden
Zwift heeft ook het sociale aspect, ik zit 2 jaar bij een "ploeg" en dan zijn er groepsritten, groepstrainingen, ploegentijdritten. Of tijdens een race beland je met 2 samen, je werkt goed samen, vervolgens voegt die andere je toe op strava, babbel je wat over elkaars trainingen, doelen, etc ...
Tijdens veel groepsritten is er een discord kanaal waar je op kan lummelen als je wil.
Er kan absoluut nog wat verbetert worden aan Zwift, maar dat denk ik ook iedere keer als ik op die geweldig slechte site kom die facebook heet ...
Gek van de weg, de MTB en het gravel
Discord is vergelijkbaar met Teamviewer. Je kan het op je smartphone zetten en zo gebruiken, of op je pc en met een microfoon of headset werken. Je moet wel zien dat je speaker behoorlijk goed is qua 'noise cancelling', dat het je stem oppikt en niet het geluid van je rollen.
Ik rijd vaak mee met TeamODZ en zij zitten tijdens iedere rit op Discord.
Ik rijd vaak mee met TeamODZ en zij zitten tijdens iedere rit op Discord.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Wanneer zou die mac versie komen?karluk schreef: ↑20 nov 2017 12:36je bedoelt de MAC versie die volgend jaar uitkomt. De Windows app (voor je PC/Laptop) is beschikbaar, ik ga hem vanavond eens testenchiapucci78 schreef: ↑17 nov 2017 09:00
Ik ontving een mail van Tacx https://tacx.com/product/tacx-software/ waarin zij binnenkort hun indoor applicatie flink uitbreiden. Volgens mij betaal je dan ook een vast bedrag per maand en kun je onbeperkt parcoursen kiezen. Nu is er een (gratis) beta versie beschikbaar. Begin volgend jaar ook een pc versie.
Less is bore
Jammer om te horen. Ja ik heb op dit moment geen problemen ondervonden. Ik denk dat het Sufferfest platform is geupdate since er nu bij elke workout video en goed muziek is. En het geeft vrij goede feedback over wat je moet doen... Nu ja, mijn trial vervalt over 3 dagen. Dan ook eens gaan kijken bij TrainerRoads. Misschien kunnen zij me overhalen, maar ze zijn wel al in het nadeel door duurder te zijn. Vind dit toch wel vrij belangrijk omdat ik natuurlijk niet elke dag op de trainer zit... En dan is het toch maar verloren geld. Zeker omdat ik nog student ben.johan d schreef: ↑20 nov 2017 07:20 Eerst maandje op Trainerroad gefietst, met youtube/muziek materiaal op de achtergrond als entertainment. Had een goede indruk met de Trainerroad trainingsplannen. goede tips ivm traptechniek ed. Na een maandje verliep mijn account, en dacht ik Sufferfest even gratis 7 trail te proberen omwille van hun goede films en muziek - en ze hadden ook trainingsplannen, dus waarom niet.
Het eerste wat ze me vragen is mijn kredietkaart. tja....
Dan is er een 1 week plan ter voorbereiding op hun Full Frontal. Dus dat maar opgestart. Ik start mijn eerste workout op, en de 1ste tekst die verschijnt is dat deze workout zonder muziek is en dat je daar best zelf voor zorgt... Sorry, maar dan is mijn goesting al voor 1/2 over. Tijdens de workout bleek dan ook snel dat het beeldmateriaal vooral bestaat uit de achterwerk van de renner voor u. Als je 7 dagen trial geeft doe dat dan ook zonder geld gerelateerde handelingen en zorg dat die 7 dagen u ten volle overtuigen om te blijven - dat is bij mij niet gelukt, dus....