Het dopingtopic 2.0
Padova, Mantova, Oil for Drugs, Puerto, USADA Reasoned Decision gingen toch ook achter de begeleiding aan. Maar daarbuiten is al zoveel bekend, ik kan nu online gaan en een maandkuurtje GHRP-6 bestellen. GW1516 stond ooit een link op de site van de Nederlandse dopingautoriteit zelf. Mijn ex en 3 van mijn vrienden hebben een recept voor testosteron. Ik kan Ricco volgen en mijn bloed opslaan in de koelkast, maar dan met meer hulp want ik ken verpleegsters die daar ervaring mee hebben (bloed prikken, niet het opslaan in de koelkast). EPO is zo'n beetje het lastigst verkrijgbaar vanuit mijn eigen huis, maar moeilijk? Neuh.
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
Maar betekend dit dan ook dat je geen enkele waardering hebt voor sporters die presteren? Of zelfs dat je de topsport niet meer kijkt en volgt? Of heb je er eigenlijk niet zoveel problemen mee, omdat het vermaak dat verzorgd wordt voor jou niet veel verschilt van sporters die niets presteren?
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
Is misschien wel een mooi format voor een tv programma. Stop een aantal sporters die nu aan de top staan van hun sport bij elkaar in een afgesloten huis c.q. trainingscomplex. Geef ze alleen "normaal voedsel" naar hun eigen keuze. Dus wil iemand geen vlees of andere dingen eten, geen probleem. Geen vitaminepillen of andere poeders of pillen. Wel begeleiding van hun eigen trainer. Kijken of de onderlinge verhoudingen hetzelfde blijven.
-
- Forum-lid
Cancellara en mechanische doping. Vele jaren mijn favoriete renner Fabian. Ik ben toch gaan twijfelen, uitzonderlijk talent of toch... Wat mij aan het twijfelen bracht was de Olympische tijdrit in Rio. Vol verwachting aan de buis gezeten. ook vanwege Tom Dumoulin natuurlijk. Er gebeurden merkwaardige dingen!
Bij de eerste officiele tijdmeting was Fabian de snelste tot dan toe. Daarna zakte hij af en toen plots in een hele korte tijd weer de snelste. De NOS verslaggevers waren ook van slag. Zaten te twijfelen aan de officiele tijdwaarneming. Ik begrijp dat er nu een officieel onderzoek wordt ingesteld. Het lijkt mij heel interessant om de tijdrit van Cancellara nauwkeurig op tijdsverloop te analyseren. Hij kan daarmee vrijgepleit worden, hoop ik.
Bovendien gebeurde er op OS van Peking in 2008 ook iets opmerkelijks Een kopgroep van 5 man ging in de finale op de streep af voor de eindsprint. Vanuit het achterveld kwam daar in een onwaarschijnlijke rush Cancellara nog bij en werd uiteindelijk nog derde(en later tweede na diskwalificatie van Rebellin vanwege Cera gebruik) Ook zoiets! Van Fabian is bekend dat hij heel spastisch is als het om zijn wielen gaat. Niemand behalve hijzelf mag er aankomen(hoorde ik van diverse mechaniekers in het wereldje). Een Zwitsers precisie uurwerkje in het wiel? Ik hoop het niet. Zo'n bracketmotortje is natuurlijk heel dom. Maar iets in de wielen regelen helemaal niet. De krachten die uiteindelijk op de weg komen door band/wegcontact zijn heel gering. Ter illustratie: ga op je fiets zitten, laat je zoontje in de velg knijpen en je komt niet weg, ook als je volle kracht zet. Een klein beetje extra helpt hier dus al heel erg
Bij de eerste officiele tijdmeting was Fabian de snelste tot dan toe. Daarna zakte hij af en toen plots in een hele korte tijd weer de snelste. De NOS verslaggevers waren ook van slag. Zaten te twijfelen aan de officiele tijdwaarneming. Ik begrijp dat er nu een officieel onderzoek wordt ingesteld. Het lijkt mij heel interessant om de tijdrit van Cancellara nauwkeurig op tijdsverloop te analyseren. Hij kan daarmee vrijgepleit worden, hoop ik.
Bovendien gebeurde er op OS van Peking in 2008 ook iets opmerkelijks Een kopgroep van 5 man ging in de finale op de streep af voor de eindsprint. Vanuit het achterveld kwam daar in een onwaarschijnlijke rush Cancellara nog bij en werd uiteindelijk nog derde(en later tweede na diskwalificatie van Rebellin vanwege Cera gebruik) Ook zoiets! Van Fabian is bekend dat hij heel spastisch is als het om zijn wielen gaat. Niemand behalve hijzelf mag er aankomen(hoorde ik van diverse mechaniekers in het wereldje). Een Zwitsers precisie uurwerkje in het wiel? Ik hoop het niet. Zo'n bracketmotortje is natuurlijk heel dom. Maar iets in de wielen regelen helemaal niet. De krachten die uiteindelijk op de weg komen door band/wegcontact zijn heel gering. Ter illustratie: ga op je fiets zitten, laat je zoontje in de velg knijpen en je komt niet weg, ook als je volle kracht zet. Een klein beetje extra helpt hier dus al heel erg
Dat laatste is natuurlijk nonsens, het gaat om extra vermogen en of dat nu wordt geproduceerd door een langzaam draaiend motortje met veel koppel (bracket) of een sneldraaiend magnetisch veld? met weinig kracht doet niet terzake.
Die tijdrit was zeker opmerkelijk qua positiewisselingen (ik kan me nog herinneren dat Herbert Kwebbelstra opmerkte dat we C konden afschrijven), vooral interessant is dan , werden er fietswissels/wielwissels of extra bidons in de strijd gegooid, dat moet nog te achterhalen zijn.
Die tijdrit was zeker opmerkelijk qua positiewisselingen (ik kan me nog herinneren dat Herbert Kwebbelstra opmerkte dat we C konden afschrijven), vooral interessant is dan , werden er fietswissels/wielwissels of extra bidons in de strijd gegooid, dat moet nog te achterhalen zijn.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
-
- Forum-lid
Ik redeneer vanuit het oogpunt van de mechanische dopingzondaar. Dan is zo'n bracketmotortje natuurlijk heel dom. Er zijn natuurlijk niet voor niets E-bikes.
....Waarbij de krachtigste varianten een motor rond het bracket hebben. Ik snap je niet.
Misschien ben ik een naïeve struisvogel, maar ik kan me het gebruik van een motor in het profpeloton gewoon niet voorstellen. Ten eerste omdat ik niet geloof dat een eerzuchtig sporter hiertoe zou overgaan (Bij chemische doping is je lijf tenminste nog steeds de motor. Is bovendien een glijdende schaal)
Ten tweede omvat ik zou verwachten dat na al die jaren een dergelijke krachtige motor, die ook nog eens heel klein is, wel zou verschijnen op de ebike markt, die immers booming business is.
Misschien ben ik een naïeve struisvogel, maar ik kan me het gebruik van een motor in het profpeloton gewoon niet voorstellen. Ten eerste omdat ik niet geloof dat een eerzuchtig sporter hiertoe zou overgaan (Bij chemische doping is je lijf tenminste nog steeds de motor. Is bovendien een glijdende schaal)
Ten tweede omvat ik zou verwachten dat na al die jaren een dergelijke krachtige motor, die ook nog eens heel klein is, wel zou verschijnen op de ebike markt, die immers booming business is.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Zelfs een klein motortje dat 20 watt extra bied, voor een uur, zou de verhoudingen al zo volledig omgooien dat ik me niet kan voorstellen dat die gebruikt worden.
Een bracketmotor kan 150 tot 250 watt extra leveren.
Het is ook geen toeval dat de weinigen die betrapt zijn (die fransman, die italiaan, Femke) allemaal bij bepaalde races een stuk harder gingen dan verwacht kon worden.
Een bracketmotor kan 150 tot 250 watt extra leveren.
Het is ook geen toeval dat de weinigen die betrapt zijn (die fransman, die italiaan, Femke) allemaal bij bepaalde races een stuk harder gingen dan verwacht kon worden.
-
- Forum-lid
Volgens mij heb je daar wel een heel serieus argument te pakken! Als er geld te verdienen valt dan gebeurt het ook. En zelfs al zijn de -vermeende- motortjes alleen in een schimmig circuit van mecaniciens te verkrijgen dan nog zou iemand dat wel concluderen dat de mogelijkheid er is en dus gaan onderzoeken hoe zo’n motortje in massa geproduceerd te krijgen. En dan met name voor de amateur/toeristen koersmarkt.Ten tweede omvat ik zou verwachten dat na al die jaren een dergelijke krachtige motor, die ook nog eens heel klein is, wel zou verschijnen op de ebike markt, die immers booming business is.
Dat Cancellara een monsterlijke versnelling heeft zegt natuurlijk alleen iets over het feit dat hij een geweldige versnelling heeft. Waarmee ik wil zeggen dat je niet zomaar 1 bij 1 kunt optellen en vanzelf 2 als uitslag krijgt. Misschien heeft hij inderdaad een afwijkend vermogen vwb versnellen. Indurain had ook een volledig afwijkend lichaam (net name longinhoud) Froome idem.
Ik bedoel, ook al speel je vals, je moet nog steeds wel de beste van alle valsspelers zijn om te winnen.
De sterkste valsspeler, of degene die het het beste in valsspelen?Hans-Je-Pence schreef: ↑21 nov 2017 10:16Volgens mij heb je daar wel een heel serieus argument te pakken! Als er geld te verdienen valt dan gebeurt het ook. En zelfs al zijn de -vermeende- motortjes alleen in een schimmig circuit van mecaniciens te verkrijgen dan nog zou iemand dat wel concluderen dat de mogelijkheid er is en dus gaan onderzoeken hoe zo’n motortje in massa geproduceerd te krijgen. En dan met name voor de amateur/toeristen koersmarkt.Ten tweede omvat ik zou verwachten dat na al die jaren een dergelijke krachtige motor, die ook nog eens heel klein is, wel zou verschijnen op de ebike markt, die immers booming business is.
Dat Cancellara een monsterlijke versnelling heeft zegt natuurlijk alleen iets over het feit dat hij een geweldige versnelling heeft. Waarmee ik wil zeggen dat je niet zomaar 1 bij 1 kunt optellen en vanzelf 2 als uitslag krijgt. Misschien heeft hij inderdaad een afwijkend vermogen vwb versnellen. Indurain had ook een volledig afwijkend lichaam (net name longinhoud) Froome idem.
Ik bedoel, ook al speel je vals, je moet nog steeds wel de beste van alle valsspelers zijn om te winnen.
Ook een beetje het bezwaar tegen de doping legaliseren, dan is het nog steeds geen eerlijke strijd, want dan wint iedere keer de gene die de meeste doping gebruikt.
Ik geloof ook niet zo in mechanische doping in het profpeloton, alleen al omdat het logistiek veel moeilijker is te organiseren dan medicinale doping. De fietsen moeten dan angstvallig weggehouden worden bij het publiek, en na competitie ook meteen helemaal verdwijnen. Dat soort gedrag maakt je meteen verdacht.
Bij iedere crash loop je ook nog het risico dat een behulpzame supporter ineens met een accu in zijn handen staat.
Ik zeg niet dat het niet kan, maar als het echt op grote schaal gebeurde zou er al wel vaker iemand in pro-tour competitie door de mand gevallen zijn (behalve die ene belgische veldrijdster).
Dat vind ik nu weer geen goed argument.
Een Ebike moet veel vermogen hebben, maar het hoeft niet verstopt te worden, en dat laatste heeft relatief dure techniek nodig en daarmee worden gewone Ebikes veel te duur.
Een 500 watt voorwielmotor kan je voor 200€ in China kopen, maar de Vivax assist die maximaal 200 Watt kan leveren kost al bijna 3000€ zonder fiets....
Ik beperk me maar tot wat bekend is en ook werkt....
Herhaal dit niet onnodig
-
- Forum-lid
De winst die je mét doping kunt behalen is natuurlijk relatief aan je conditie en specifieke fysieke eigenschappen. En er is ook altijd een bovengrens waarboven doping geen of zelfs negatieve invloed heeft.
Je kunt dus niet zonder meer stellen dat meer doping betere prestaties geeft. Betere of meer medische begeleiding omdat er meer geld in een ploeg zit (Sky) kan natuurlijk wel van invloed zijn in het geval van doping.
Je kunt dus niet zonder meer stellen dat meer doping betere prestaties geeft. Betere of meer medische begeleiding omdat er meer geld in een ploeg zit (Sky) kan natuurlijk wel van invloed zijn in het geval van doping.