Het E-Bike topic
Hela hela pas op, ik rij ook met een Pinarello en ik heb géén bierbuik en géén geld teveel...
Ik hou gewoon van jaloerse blikken
En al wat eerste indrukken bvb hier: http://racefietsblog.nl/introductie-en- ... sche-pina/
Dus is die inderdaad bedoeld om gemakkelijker bergop te kunnen.
Ik hou gewoon van jaloerse blikken
En al wat eerste indrukken bvb hier: http://racefietsblog.nl/introductie-en- ... sche-pina/
Dus is die inderdaad bedoeld om gemakkelijker bergop te kunnen.
- triumph_st
- Forum-lid
- Berichten: 31
- Lid geworden op: 25 okt 2017 12:30
- Locatie: Meensel-Kiezegem
Het is zoals het Vivax systeem (aka Cancellara bike); wanneer je fors wind tegen hebt, flink bergop, moe op einde van de rit, .. Boonen eraf wil fietsen) heb je de mogelijkheid om wat ondersteuning te vragen. Vandaar ook de begrenzing tot 25 km/h en de tamelijk beperkte batterijcapaciteit. Zonder ondersteuning fietst zo'n fiets als een 'gewone' racefiets.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 39960
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Sowiso die begrenzing op 25km/u is kolder. Als je een echte goede e-bike wilt maken zorg je er gewoon voor dat je altijd 150-200w extra ter beschikking hebt. Als je dan 40+ km/u wilt fietsen moet je nog steeds serieus doortrappen.
Maarreh, ik neem aan dat ze dit al goed getest hebben bij de profs?
Maarreh, ik neem aan dat ze dit al goed getest hebben bij de profs?
Less is bore
Die begrenzing op 25 Kmh is door de wet ingegeven en ga je daarboven dan kom je in een andere categorie terecht met andere regels.
Dit soort racefietsen zijn duidelijk bedoeld om een beklimming makkelijker te maken en niet om hard te rijden op het vlakke...
Als ik kijk naar de voorwaarden om zo een Vivax systeem in te bouwen dan vallen er al veel fietsen af vanwege de oncompatibele zitbuis.
Die moet een inwendige diameter hebben van 31,6 of 30,9 mm en dan vallen al de meeste Pinarello's af (ook de mijne) want die hebben een platte aerodynamische zitbuis.
Ook lees ik ergens dat dat systeem niet in een carbonframe kan ingebouwd !?
Misschien ondertussen al achterhaald maar zo staat het toch ergens te lezen.
Dit soort racefietsen zijn duidelijk bedoeld om een beklimming makkelijker te maken en niet om hard te rijden op het vlakke...
Als ik kijk naar de voorwaarden om zo een Vivax systeem in te bouwen dan vallen er al veel fietsen af vanwege de oncompatibele zitbuis.
Die moet een inwendige diameter hebben van 31,6 of 30,9 mm en dan vallen al de meeste Pinarello's af (ook de mijne) want die hebben een platte aerodynamische zitbuis.
Ook lees ik ergens dat dat systeem niet in een carbonframe kan ingebouwd !?
Misschien ondertussen al achterhaald maar zo staat het toch ergens te lezen.
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6210
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
Maar omdat het een pinarello machine is, valt hij wel onder de categorie "betere e-bikes +45km/u" ?
En volgens mij was juist de reclame controversieel... met als uitgangspunt dat je vriendin nu bij kan blijven als je samen gaat fietsen. Heeft niets met bergop fietsen te maken .
En volgens mij was juist de reclame controversieel... met als uitgangspunt dat je vriendin nu bij kan blijven als je samen gaat fietsen. Heeft niets met bergop fietsen te maken .
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
Nee hoor, kun je lekker achter je vriendin gaan hangenMarkVeenstra schreef: ↑22 nov 2017 10:26 Maar omdat het een pinarello machine is, valt hij wel onder de categorie "betere e-bikes +45km/u" ?
En volgens mij was juist de reclame controversieel... met als uitgangspunt dat je vriendin nu bij kan blijven als je samen gaat fietsen. Heeft niets met bergop fietsen te maken .