Het grote frame (over)spuiten topic
-
- Forum-lid
- Berichten: 367
- Lid geworden op: 06 apr 2010 21:11
@ bospaadje , klopt ik had al een bericht geplaatst, maar wist niet dat photobucket niet meer werkzaam was.
@ jsparie, ik heb er € 450,- toendertijd voor betaald. Voor mij geen voorbereiding. Alles is uitbesteed bij Carbonherstel. Ik heb zelf wel het frame weer opgebouwd.
Ongevraagd was ook de zadelpen ook opnieuw gespoten met een logo. Op zich prima, en top service. Maar de pen was niet geseald wat resulteerde in een zakkende pen. Inmiddels heb ik dit zelf gedaan.
@ jsparie, ik heb er € 450,- toendertijd voor betaald. Voor mij geen voorbereiding. Alles is uitbesteed bij Carbonherstel. Ik heb zelf wel het frame weer opgebouwd.
Ongevraagd was ook de zadelpen ook opnieuw gespoten met een logo. Op zich prima, en top service. Maar de pen was niet geseald wat resulteerde in een zakkende pen. Inmiddels heb ik dit zelf gedaan.
Ik heb net een Concorde Gavina laten spuiten bij UC, inclusief verchromen van de voorvork en een groot deel van de achterbrug ben ik ongeveer 550 euro kwijt. Dat is inclusief al het voorwerk en de decals (die onder de blanke lak zitten). Ik heb gewoon het frame bij hen achtergelaten en uitgelegd wat de bedoeling was.
Ik heb bij Jim al diverse (stalen) frames laten spuiten en altijd tevreden geweest. En was er eens iets niet goed, dan werd dat altijd keurig bijgewerkt en opgelost.
Over de lak van Fabian Aru, dat kan ook met chromovelato lakken. Dan wordt eerst je hele frame verchroomd (ja dat kost een heleboel euro's) en dan afgelakt met een transparante lak op kleur. Dit wordt volgens mij alleen op retro frames toegepast en is heeeeel erg gevoelig voor krasjes ...
Ik heb bij Jim al diverse (stalen) frames laten spuiten en altijd tevreden geweest. En was er eens iets niet goed, dan werd dat altijd keurig bijgewerkt en opgelost.
Over de lak van Fabian Aru, dat kan ook met chromovelato lakken. Dan wordt eerst je hele frame verchroomd (ja dat kost een heleboel euro's) en dan afgelakt met een transparante lak op kleur. Dit wordt volgens mij alleen op retro frames toegepast en is heeeeel erg gevoelig voor krasjes ...
Ook hier helaas een niet zo geweldige recensie van Van Gemert.
Op 6 juli heb ik mijn frame naar Dave toegestuurd, tezamen met een gedetailleerde beschrijving inclusief foto’s van het gewenste spuitschema. Per buis heb ik minutieus beschreven hoe het eruit moest komen te zien.
Ik vraag na een paar weken meermaals hoe het ervoor staat, maar ik hoor niks. Ik moet ieder bericht 2, soms 3 maal sturen voor ik antwoord krijg. Ik probeer ’t via WhatsApp, maar ook via de mail en telefoon. Uiteindelijk hoor ik op 25 september dat hij tijdens het schuren een gat ontdekt heeft in het carbon. Kan gebeuren. Dave stuurt het frame na overleg met mij door een carbonreparateur.
Daarna weer een aantal keer contact opgenomen met de vraag hoe het ervoor staat; weer hetzelfde liedje. Nooit komt er meteen een antwoord, steeds moet ik 2x dezelfde mail/app sturen. Ik vraag om foto's, Dave belooft ze te sturen maar ze komen nooit.
Op woensdag 15 november heb ik het frame dan eindelijk opgehaald. Het frame is niet gespoten zoals ik het wilde. Deels is dat niet Daves fout; door de carbonreparatie was niet mooi geweest de achtervork 3K te houden, wat ik wel graag wilde. Maar om dan maar de complete achtervork zwart te spuiten, zonder overleg, vind ik wel wat vreemd. Ik had liever gehad dat de staande achtervork (waar geen reparatie uitgevoerd is) toch 3K was gespoten en misschien zelf de liggende ook tot aan het gat.
Verder is de balhoofdbuis is 3K gespoten, ik wilde zwart. Er staat een zwart Time logo op, ik wilde rood.
Kwaliteit van het spuitwerk is ook niet geweldig, her en der wel wat pinholes. Ik heb al eerder een frame bij Dave laten spuiten en dat was kwalitatief echt beter.
Bij het ophalen vergeet Dave mij het balhoofdkapje mee te geven. Herhaaldelijk vraag ik of hij het me wil opsturen, ik wacht nog steeds op reactie. Dit is een zeer zeldzaam onderdeel want Time gebruikt een zeer speciaal balhoofd met schroefdraad. Daar moet ik dus nu iets nieuws voor zien te vinden.
Al bij al vrij teleurstellend allemaal. Spuitwerk en havana; geen gelukkige combinatie vrees ik
Op 6 juli heb ik mijn frame naar Dave toegestuurd, tezamen met een gedetailleerde beschrijving inclusief foto’s van het gewenste spuitschema. Per buis heb ik minutieus beschreven hoe het eruit moest komen te zien.
Ik vraag na een paar weken meermaals hoe het ervoor staat, maar ik hoor niks. Ik moet ieder bericht 2, soms 3 maal sturen voor ik antwoord krijg. Ik probeer ’t via WhatsApp, maar ook via de mail en telefoon. Uiteindelijk hoor ik op 25 september dat hij tijdens het schuren een gat ontdekt heeft in het carbon. Kan gebeuren. Dave stuurt het frame na overleg met mij door een carbonreparateur.
Daarna weer een aantal keer contact opgenomen met de vraag hoe het ervoor staat; weer hetzelfde liedje. Nooit komt er meteen een antwoord, steeds moet ik 2x dezelfde mail/app sturen. Ik vraag om foto's, Dave belooft ze te sturen maar ze komen nooit.
Op woensdag 15 november heb ik het frame dan eindelijk opgehaald. Het frame is niet gespoten zoals ik het wilde. Deels is dat niet Daves fout; door de carbonreparatie was niet mooi geweest de achtervork 3K te houden, wat ik wel graag wilde. Maar om dan maar de complete achtervork zwart te spuiten, zonder overleg, vind ik wel wat vreemd. Ik had liever gehad dat de staande achtervork (waar geen reparatie uitgevoerd is) toch 3K was gespoten en misschien zelf de liggende ook tot aan het gat.
Verder is de balhoofdbuis is 3K gespoten, ik wilde zwart. Er staat een zwart Time logo op, ik wilde rood.
Kwaliteit van het spuitwerk is ook niet geweldig, her en der wel wat pinholes. Ik heb al eerder een frame bij Dave laten spuiten en dat was kwalitatief echt beter.
Bij het ophalen vergeet Dave mij het balhoofdkapje mee te geven. Herhaaldelijk vraag ik of hij het me wil opsturen, ik wacht nog steeds op reactie. Dit is een zeer zeldzaam onderdeel want Time gebruikt een zeer speciaal balhoofd met schroefdraad. Daar moet ik dus nu iets nieuws voor zien te vinden.
Al bij al vrij teleurstellend allemaal. Spuitwerk en havana; geen gelukkige combinatie vrees ik
- Wiliertoerist
- Forum-lid
- Berichten: 2049
- Lid geworden op: 25 jul 2013 22:20
Dat wilde ik halverwege al opmerken, maar je zette het zelf al neer.
Wel erg teleurstellend, wanneer je zelf exact voor ogen hebt, hoe het zou moeten gaan worden.
Of was dit een brug te ver voor Van Gemert en kan het alleen recht toe recht aan in 1 kleur goed gaan ?
Wanneer ik dan naar de "Dale" van Jac kijk, levert UC daarentegen prima werk af.
Wordt ook op moderne frames toegepast.H-W schreef: ↑04 okt 2017 22:24
Over de lak van Fabian Aru, dat kan ook met chromovelato lakken. Dan wordt eerst je hele frame verchroomd (ja dat kost een heleboel euro's) en dan afgelakt met een transparante lak op kleur. Dit wordt volgens mij alleen op retro frames toegepast en is heeeeel erg gevoelig voor krasjes ...
Zoals de Argon18 van Fabian Aru en de Swett die in het november nummer van Fiets getest wordt door Leon Van Bon (550€ meerprijs voor deze manier van chroomlakken op de Swett).
Mag ik aannemen dat je de plastidip (removable vinyl coating) over de bestaande lak hebt aangebracht.? En heb je zelf de plastidip aangebracht.? Het resultaat ziet er goed uit.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Ja ik heb de Plasti-dip over de bestaande lak aangebracht. Als het me niet (meer) bevalt kan ik dat er heel makkelijk afhalen en heb ik mijn oude frame weer terug.
Paar dingen die me zijn opgevallen:
Paar dingen die me zijn opgevallen:
- De oude decals liggen echt op het frame, daarna zijn ze overgespoten met blanke lak, dit geeft wat hoogteverschil. Dat blijf je wel een beetje zien, wat dat betreft is een compleet kaalgeschuurd frame misschien nog mooier. Heb het frame wel eerst helemaal gedemonteerd.
De plastidip (spray-can) zelf verwerkt ontzettend makkelijk. Druipers zijn haast onmogelijk. Wel eerst even opwarmen in een emmertje warm water voor het beste resultaat. Heb eerst een paar lagen mat wit gebruikt, daarna twee lagen pearlizer en daarna drie lagen transparante mat afwerking. Het frame is er daarmee niet lichter op geworden
Het plakken van decals op plastidip is niet eenvoudig. De stickers kleven moeilijker vast dan op een mooi glad oppervlak (de plastidip blijft een beetje rubber-achtig aanvoelen en heeft ook een beetje structuur) Ondanks het feit dat de stickers op de Pearlizer laag zitten en zijn afgewerkt met daarover 3 lagen matte transparante dip ben ik benieuwd hoe lang, met name, de fijne biesjes blijven zitten. Ook de duurzaamheid en vlekbestendigheid moet ik nog gaan ondervinden. Hij is nog niet buiten geweest
-----------------------------------------------
Wilier Cento1 Air
Bianchi Sempre.
Koga beachracer.
Wilier Cento1 Air
Bianchi Sempre.
Koga beachracer.