Milaan Sanremo
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5616
- Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41
Milanofiori Hotel, Milan, Italy
Via Roggia Bartolomea, 5, 20090 Assago, Italië
Daar was de start in 2017, en volgens mij als ik op het internet zoek ook in 2018.
Via Roggia Bartolomea, 5, 20090 Assago, Italië
Daar was de start in 2017, en volgens mij als ik op het internet zoek ook in 2018.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
Staat ook bij mij op de bucketlist, zeer waarschijnlijk voor komend seizoen. Zijn er dus meer geïnteresseerden?
Ik krijg in mijn cluppie niet echt maatjes zo gek voor deze afstand, dus mss met andere Fiets-forumleden?
Heb inmiddels de RVV en LBL op t palmares staan, maar deze Italiaanse klassieker ontbreekt nog.
Ik krijg in mijn cluppie niet echt maatjes zo gek voor deze afstand, dus mss met andere Fiets-forumleden?
Heb inmiddels de RVV en LBL op t palmares staan, maar deze Italiaanse klassieker ontbreekt nog.
Milaan-San Remo is inderdaad een cyclo.
Een korte impressie van mijn deelname dit jaar. Ik ben niet echt tevreden over mijn prestatie, Vandaar misschien de wat negatieve ondertoon.
De massastart is (logischerwijze) buiten het centrum. Je komt echter wel snel op het profparcours. Zaak is, meer nog dan in andere cyclo's, tijdens de eerste helft (tot voor de eerste klim) in groep te rijden. Twee motorrijders reden bij ons voor het peloton uit. Waarom, dat heb ik niet kunnen achterhalen. Zeker niet om het verkeer te regelen. Voor rode lichten werd netjes gestopt.
Zorg ook voor eigen bevoorrading. Een officiële kom je niet tegen voor je 120km hebt afgelegd. En die is vrij summier. Lauwe drank krijgen bij temperaturen van 30+ zoals dit jaar, daar word je ook niet vrolijk van. Voor ik het vergeet, de wegen richting kust zijn slecht (ik spreek hier als ervaringsdeskundige Belg, die toch wel wat gewoon is). Stapels drinkbussen op de grond zien liggen.
Eens je de kustlijn volgt, is het asfalt uitstekend. Maar dan heb je weer te maken met vrij veel verkeer en toeristen die de weg oversteken om te gaan zonnen op het strand.
Het interessantste deel is dat van de Capi en de twee slotklimmen. Hopelijk heb je dan nog wat jus over.
Ik heb al een paar Italiaanse gran fondo's achter de rug. Qua organisatie zijn die top. Niet zo echter bij Milaan-San Remo. Ik ben blij dat ik de gran fondo heb gereden, maar ik doe het geen tweede keer.
Er wordt in een aantal startvakken gestart van ieder 200 renners. Het eerste startvak is voor de 'wedstrijd'-rijders. Het tweede startvak is voorbehouden voor groepsregistraties. De volgende vakken is voor de overige inschrijvers, met max 200 renners per vak. Tussen elke start zit 10 minuten.
Verder het verhaal zoals Roelants het schrijft, al dacht ik dat er bij stoplichten wel gewoon de weg was afgezet (in ons startvak was dit het geval, tweede vak met groepsregistraties). Hij beschrijft het, zoals hij zelf al aangeeft, ietwat wat een negatieve ondertoon . Een eigen bevoorrading kan geen kwaad, wij plannen deze wel zo in. Meeste italianen slaan de verzorgingsposten over, alles voor de tijdsregistratie.
Laatste stuk langs de kust inderdaad erg druk. Het is natuurlijk ook ondoenlijk om de kustweg hele dag vrij te houden. Zit best wat tijdsverschil tussen de eerste (wedstrijd)rijders en de laatsten (die ook al half uur later starten)
Verder het verhaal zoals Roelants het schrijft, al dacht ik dat er bij stoplichten wel gewoon de weg was afgezet (in ons startvak was dit het geval, tweede vak met groepsregistraties). Hij beschrijft het, zoals hij zelf al aangeeft, ietwat wat een negatieve ondertoon . Een eigen bevoorrading kan geen kwaad, wij plannen deze wel zo in. Meeste italianen slaan de verzorgingsposten over, alles voor de tijdsregistratie.
Laatste stuk langs de kust inderdaad erg druk. Het is natuurlijk ook ondoenlijk om de kustweg hele dag vrij te houden. Zit best wat tijdsverschil tussen de eerste (wedstrijd)rijders en de laatsten (die ook al half uur later starten)
Ik zit er over na te denken om mij in te schrijven voor de editie van 2018. Nummer opstartplaats Antwerpen. In 2017 heb ik de RVV, LBL, AGR en de fleche de Wallonië gedaan. De 290 km van Milaan San Remo past daar goed bij. En we beginnen 2018 met de wintereditie van de elfstedentocht! Dus is een mooie voorbereiding
knolan82 schreef: ↑24 nov 2017 13:53 Ik zit er over na te denken om mij in te schrijven voor de editie van 2018. Nummer opstartplaats Antwerpen. In 2017 heb ik de RVV, LBL, AGR en de fleche de Wallonië gedaan. De 290 km van Milaan San Remo past daar goed bij. En we beginnen 2018 met de wintereditie van de elfstedentocht! Dus is een mooie voorbereiding
Voor het tweede startvak is inschrijving voor 15 januari noodzakelijk. Als het niet veel uitmaakt dan heb je meer tijd.
Bedankt voor de info. Ik boek waarschijnlijk komende week al. Moet alleen nog even kijken of er nog iemand mee gaat.Wielerbus schreef: ↑24 nov 2017 14:36knolan82 schreef: ↑24 nov 2017 13:53 Ik zit er over na te denken om mij in te schrijven voor de editie van 2018. Nummer opstartplaats Antwerpen. In 2017 heb ik de RVV, LBL, AGR en de fleche de Wallonië gedaan. De 290 km van Milaan San Remo past daar goed bij. En we beginnen 2018 met de wintereditie van de elfstedentocht! Dus is een mooie voorbereiding
Voor het tweede startvak is inschrijving voor 15 januari noodzakelijk. Als het niet veel uitmaakt dan heb je meer tijd.
Heb er nu al zin in. Weer een mooi doel in 2018