Welke wielset voor de Canyon Aeroad
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40121
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
@xytras: elk merk heeft een bepaalde slag die de remhendel maakt. Oftewel, hoeveel mm remkabel trek je naar binnen bij inknijpen van de remhendel. Maar als dat verschil minimaal is, dan merk je geen verschil
Less is bore
daniel1975 schreef: ↑21 nov 2017 20:49 @xytras: elk merk heeft een bepaalde slag die de remhendel maakt. Oftewel, hoeveel mm remkabel trek je naar binnen bij inknijpen van de remhendel. Maar als dat verschil minimaal is, dan merk je geen verschil
Ah, alweer wat wijzer! Bedankt! Enneuh, de weegschaal begint toch over te hellen naar de kant van de bora's.
-
- Forum-lid
- Berichten: 264
- Lid geworden op: 22 okt 2014 11:54
1400 gram is te zwaar geef je aan, wat mogen ze maximaal wegen dan?
Voor een tubewielset vind ik dat al aan de zware kant. De bc flechtwerk van 45 mm clincher weegt zo'n 1370. Max rond 1300 gr en dan kom ik op 6,5 kg incl pedalen.Storm-biker schreef: ↑21 nov 2017 22:20 1400 gram is te zwaar geef je aan, wat mogen ze maximaal wegen dan?
Ik denk dat je zelf al een besluit hebt genomen. Ik heb geen verstand van tubewielen. Alleen van vaak lek rijden in de Ardennen met slecht weer en wegen. Hoe bevallen die reynolds? Bijvoorbeeld bij mantel zijn deze in tube aero 58mm versie in de aanbieding.xytras schreef: ↑21 nov 2017 19:07Alles beneden 45 mm smoelen niet goed op n aeroad. Liefst wel tubewielen wegens het gewicht en rijeigenschappen. Oa in afdalingen en bij het remmen voel ik me met tubes zekerder. Flechtwerk heb ik al bekeken. Bc doet ze niet met tubes, aerycs bv wel, dat is hun mig serie. Voor 899 met bitex naven (A1 bij hen)raiju schreef: ↑21 nov 2017 18:41 Van 62mm naar 50 is niet zo’n groot verschil.
Moeten het perse tubulars zijn?
Is dit vanwege het lage gewicht of de rijeigenschappen?
Optie: Met 1390gram zou een flechtwerk clincher van bike components ook volstaan. Deze is onder de €1000
Ik zou persoonlijk niet met een lastig te wisselen band(tube) op de slechte wegen in de Ardennen gaan rijden. Daarom zou ik waarschijnlijk voor tubeless en intern minimaal 17mm kiezen. Als dat past in de aeroad.
Toevoeging:
https://www.mantel.com/reynolds-58-aero ... N0YXJ0Mg==
1310gram
Alvast bedankt voor de link. Kan ook een kanshebber zijn.raiju schreef: ↑24 nov 2017 15:28Ik denk dat je zelf al een besluit hebt genomen. Ik heb geen verstand van tubewielen. Alleen van vaak lek rijden in de Ardennen met slecht weer en wegen. Hoe bevallen die reynolds? Bijvoorbeeld bij mantel zijn deze in tube aero 58mm versie in de aanbieding.xytras schreef: ↑21 nov 2017 19:07Alles beneden 45 mm smoelen niet goed op n aeroad. Liefst wel tubewielen wegens het gewicht en rijeigenschappen. Oa in afdalingen en bij het remmen voel ik me met tubes zekerder. Flechtwerk heb ik al bekeken. Bc doet ze niet met tubes, aerycs bv wel, dat is hun mig serie. Voor 899 met bitex naven (A1 bij hen)raiju schreef: ↑21 nov 2017 18:41 Van 62mm naar 50 is niet zo’n groot verschil.
Moeten het perse tubulars zijn?
Is dit vanwege het lage gewicht of de rijeigenschappen?
Optie: Met 1390gram zou een flechtwerk clincher van bike components ook volstaan. Deze is onder de €1000
Ik zou persoonlijk niet met een lastig te wisselen band(tube) op de slechte wegen in de Ardennen gaan rijden. Daarom zou ik waarschijnlijk voor tubeless en intern minimaal 17mm kiezen. Als dat past in de aeroad.
Toevoeging:
https://www.mantel.com/reynolds-58-aero ... N0YXJ0Mg==
1310gram
Xytras, rij je nu ook al op tubes? Ik weet niet hoe veel je op de fiets zit en hoe je het verschil tussen tubes en clinchers hebt vastgesteld maar.....
Tubes zijn veel arbeidsintensiever, lijmen is een tijdrovend en heel precies klusje waar je gerust een paar dagen mee zoet bent. Op een rottige gelijmde tube afdalen....liever niet. Daarbij betekend lekrijden met een tube afstappen en lopen want een tube wissel je niet 1.2.3.
Qua gewicht scheelt het inderdaad wel ten opzichte van clinchers maar een bidon met water weegt meer dan het verschil tussen clincher en tube.
Ik denk persoonlijk dat een tube voor de gemiddelde recreant/sportklasse/amateur niets toevoegt t.o.v. een goede clincher.
Kortom, ik vraag me af of je echt wel goed hebt nagedacht over de voor- en nadelen van tubes t.o.v. clinchers en dat niet alleen het gewicht de bepalende factor zou moeten zijn.
Tubes zijn veel arbeidsintensiever, lijmen is een tijdrovend en heel precies klusje waar je gerust een paar dagen mee zoet bent. Op een rottige gelijmde tube afdalen....liever niet. Daarbij betekend lekrijden met een tube afstappen en lopen want een tube wissel je niet 1.2.3.
Qua gewicht scheelt het inderdaad wel ten opzichte van clinchers maar een bidon met water weegt meer dan het verschil tussen clincher en tube.
Ik denk persoonlijk dat een tube voor de gemiddelde recreant/sportklasse/amateur niets toevoegt t.o.v. een goede clincher.
Kortom, ik vraag me af of je echt wel goed hebt nagedacht over de voor- en nadelen van tubes t.o.v. clinchers en dat niet alleen het gewicht de bepalende factor zou moeten zijn.
-----------------------------------------------
Wilier Cento1 Air
Bianchi Sempre.
Koga beachracer.
Wilier Cento1 Air
Bianchi Sempre.
Koga beachracer.
-
- Forum-lid
- Berichten: 102
- Lid geworden op: 12 sep 2014 08:50
Aeroad in de Ardennen met Dura-Ace en 2018 Bora clinchers. Met pedalen, wahoo mount, bidonhouders en speedsensor in totaal 6,9 kg:
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40121
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Kan prima!!
Een donker crankstel zou hem af maken denk ik (9100 desnoods).
Een donker crankstel zou hem af maken denk ik (9100 desnoods).
Less is bore
Ik rij meestal met tubular wielen ja. Ervaring met oa ffwd f6r, lightweight, assault, edco prosport. Ondertussen mag ik, denk ik, wel zeggen dat ik het lijmen prima onder de knie heb en lekrijden komt, op een uitzondering na, weinig voor. Ook doe ik steeds een sealant in de tube dewelke bij kleine mankementen wel bescherming biedt om thuis te komen of de toertocht nog te beëindigen. Ik ben inderdaad gewoon een recreant en ik denk niet dat dat me verbiedt om met tubes te mogen rijden.Rick.1968 schreef: ↑24 nov 2017 17:03 Xytras, rij je nu ook al op tubes? Ik weet niet hoe veel je op de fiets zit en hoe je het verschil tussen tubes en clinchers hebt vastgesteld maar.....
Tubes zijn veel arbeidsintensiever, lijmen is een tijdrovend en heel precies klusje waar je gerust een paar dagen mee zoet bent. Op een rottige gelijmde tube afdalen....liever niet. Daarbij betekend lekrijden met een tube afstappen en lopen want een tube wissel je niet 1.2.3.
Qua gewicht scheelt het inderdaad wel ten opzichte van clinchers maar een bidon met water weegt meer dan het verschil tussen clincher en tube.
Ik denk persoonlijk dat een tube voor de gemiddelde recreant/sportklasse/amateur niets toevoegt t.o.v. een goede clincher.
Kortom, ik vraag me af of je echt wel goed hebt nagedacht over de voor- en nadelen van tubes t.o.v. clinchers en dat niet alleen het gewicht de bepalende factor zou moeten zijn.
Verbieden geenszins xytras, ik vroeg me alleen af op basis waarvan je zo'n uitgesproken voorkeur hebt voor tubes. Al wil je op massieve houten banden rijden, mijn zegen heb je! Alhoewel ik erbij blijf dat ik denk dat het verschil voor de gemiddelde fietser niet of nauwelijks waarneembaar is
-----------------------------------------------
Wilier Cento1 Air
Bianchi Sempre.
Koga beachracer.
Wilier Cento1 Air
Bianchi Sempre.
Koga beachracer.