Carbon clinchers uit China vragen
Hallo,
heb dit forum eens doorgelezen en de pro en contra.
na het lezen zou ik alleen de carbon velgen willen bestellen en de wielen laten spaken door een wielenbouwer in België zodoende dat deze goed gespaakt zijn. blijkbaar lees ik toch dat er veel klachten zijn van slecht gespaakte wielen.
Zijn er suggesties bij wie ik best deze velgen bestel, LB, helin, farsports of nog andere.
Voor Belgie best met XDB denk ik
heb dit forum eens doorgelezen en de pro en contra.
na het lezen zou ik alleen de carbon velgen willen bestellen en de wielen laten spaken door een wielenbouwer in België zodoende dat deze goed gespaakt zijn. blijkbaar lees ik toch dat er veel klachten zijn van slecht gespaakte wielen.
Zijn er suggesties bij wie ik best deze velgen bestel, LB, helin, farsports of nog andere.
Voor Belgie best met XDB denk ik
-
- Forum-lid
- Berichten: 361
- Lid geworden op: 21 sep 2014 01:16
Het werkt hier zoals het op de meeste fora gaat met aankoopadviezen; je hoort voor 75% alleen negatieve ervaringen terug, de gebruikers met positieve ervaringen laten minder van zich horen (klagen is immers veel makkelijker dan een compliment geven). IMO valt het heel erg mee hoe slecht ze gespaakt zijn. Je kan hem altijd nog eens bij een wielbouwer langsbrengen om de boel te spannen, als je er een aantal kms op hebt gemaakt en je ervaart problemen.albatros schreef: ↑08 nov 2017 00:03 Hallo,
heb dit forum eens doorgelezen en de pro en contra.
na het lezen zou ik alleen de carbon velgen willen bestellen en de wielen laten spaken door een wielenbouwer in België zodoende dat deze goed gespaakt zijn. blijkbaar lees ik toch dat er veel klachten zijn van slecht gespaakte wielen.
Zijn er suggesties bij wie ik best deze velgen bestel, LB, helin, farsports of nog andere.
Voor Belgie best met XDB denk ik
Als je alleen de velgen wil bestellen en bij een wielbouwer de boel wilt laten spaken, ben je 99% zeker goedkoper uit als je alles aan die wielbouwer overlaat. Afhankelijk wat je bestelt ben je al 200-300 euro kwijt voor een setje losse velgen inclusief verzenden. Dan nog de kosten van een wielbouwer; voor het totaal bedrag laat je ook een set wielen spaken waarbij de wielbouwer met voor hem vertrouwde materialen werkt, als er dan wat mis is kan je er nog eens mee naar hem terug.
Als je toch wilt bestellen: Helin Liu, Farsports, Yoeleo, of de betere Aliexpress shop.
-
- Forum-lid
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 13 mar 2017 15:36
Heeft er iemand ervaring met de wielen van ICAN? ik zie op youtube wel wat positieve recensies.
- Infinito GB
- Forum-lid
- Berichten: 1436
- Lid geworden op: 09 apr 2015 00:23
- Locatie: Schagen
Ik heb de intentie om een nieuwe wielset aan te schaffen bij Farsport (Wheelsfar.com), en ik vroeg mij af of deze van betere kwaliteit zijn dan bv. Helin Liu of andere goedkopere aanbieders.
Ik had een setje 38mm hoge 25mm brede dcc op het oog met DT350s naven. Omgerekend met verzendkosten kom ik op ongeveer €550 uit.
Momenteel heb ik de 38mm variant van de Mantel wielen, maar die zijn mij toch ietwat te allergisch voor water.
Als ik op internet zoek kom ik wel wat negatieve reacties tegen van Chinese wielen/onderdelen in het algemeen, en ook wel met naam van aanbieders, maar Farsport kom ik niet vaak tegen.
Nu zijn er op dit forum ook een aantal gebruikers van Farsport wielen, en ik vroeg mij af wat de ervaringen hier zijn? En zijn er ook mensen met mindere ervaringen?
Ik had een setje 38mm hoge 25mm brede dcc op het oog met DT350s naven. Omgerekend met verzendkosten kom ik op ongeveer €550 uit.
Momenteel heb ik de 38mm variant van de Mantel wielen, maar die zijn mij toch ietwat te allergisch voor water.
Als ik op internet zoek kom ik wel wat negatieve reacties tegen van Chinese wielen/onderdelen in het algemeen, en ook wel met naam van aanbieders, maar Farsport kom ik niet vaak tegen.
Nu zijn er op dit forum ook een aantal gebruikers van Farsport wielen, en ik vroeg mij af wat de ervaringen hier zijn? En zijn er ook mensen met mindere ervaringen?
-
- Forum-lid
- Berichten: 344
- Lid geworden op: 07 jan 2012 17:45
- Locatie: De Liemers
Ik heb drie wielsets voor de racefiets met TLR velgen zonder spaakgaten, 2 maal DT350 en 1 set DT240 naven met Sapim CX-Ray Aero spaken. Ik ben zeer tevreden, nooit problemen ondervonden met deze wielen. Ze waren allen goed gespaakt en goed gecentreerd. Daarnaast heb ik ook een set MTB DT350 disc naven, steekassen, met TLR velgen 30 breed 30 hoog, ook die bevallen goed. Het is niet de goedkoopste aanbieder, maar hij is wel betrouwbaar en biedt m.i. goede kwaliteit. Heb ik keer voor mijn dochters TT fiets 80/60 wielen bij een andere, goedkopere aanbieder besteld, daarbij trok ik de eerste keer mijn tubeless ventiel door het velgbed, vanwege delaminatie van het carbon rondom het ventiel boorgat. Dit mankement heeft Jeroen van den Hout van De Carbonspecialist overigens mooi en effectief hersteld en ik heb voor inkoopsprijs een nieuwe wielset gekregen van die Chinese aanbieder. In deze hoge wielen zit wel meer flex bij het aanzetten en in de velgzijden, wellicht omdat deze hoger zijn of omdat het carbon dunner is, geen idee. In de praktijk heeft ze er geen last van met haar gewicht.
Rose X-lite Four disc Di2 2018 & Mr. Big 2 29-er 2014
-
- Forum-lid
- Berichten: 361
- Lid geworden op: 21 sep 2014 01:16
Volgens mij levert Farsports over het algemeen prima spullen, daar zou ik niet bang voor zijn. Vraag me wel af of deze wielen minder 'allergisch' zijn voor water. Wat is volgens jou het probleem, hoe ervaar jij de allergie van de wielen van Mantel? Remissues, slijtage aan remrand, water in de velg, problemen met de lagers?Infinito GB schreef: ↑26 nov 2017 12:13 Momenteel heb ik de 38mm variant van de Mantel wielen, maar die zijn mij toch ietwat te allergisch voor water.
Als het dat eerste is, zou ik misschien eerst eens andere blokken proberen?
- Infinito GB
- Forum-lid
- Berichten: 1436
- Lid geworden op: 09 apr 2015 00:23
- Locatie: Schagen
Op zich zijn de Mantel wielen wel redelijk van kwaliteit hoor. Maar de naven zijn niet echt lekker bestand tegen invloeden van buitenaf. Vooral de voornaaf met die minuscule lagertjes is echt ruk.
Slijtage aan remranden of problemen met remmen ervaar ik niet echt. Ondanks dat ik nu nog steeds met de wielen rijd.
Vorig jaar nog wel met Fulcrums R7 gereden in de wintermaanden, maar ook die naven zijn niet echt bestand tegen water en vuil. Daarbij rijdt carbon merkbaar comfortabeler, naar mijn idee.
Van de DT350 naven moet dit volgens lokale fm beter zijn. Ik wil de nieuwe wielen dan ook gewoon het hele jaar door kunnen rijden. Vandaar ook niet de keuze voor een hele dure set zoals Vision Metron of Mavic Cosmic Carbon o.i.d. want dan is elke remactie bijna zonde voor je gevoel. Daarbij hebben veel van deze wielen ook gewoon industrielagers.
Als zo'n set van Farsport een jaar of 4 meegaat ben ik tevreden.
Slijtage aan remranden of problemen met remmen ervaar ik niet echt. Ondanks dat ik nu nog steeds met de wielen rijd.
Vorig jaar nog wel met Fulcrums R7 gereden in de wintermaanden, maar ook die naven zijn niet echt bestand tegen water en vuil. Daarbij rijdt carbon merkbaar comfortabeler, naar mijn idee.
Van de DT350 naven moet dit volgens lokale fm beter zijn. Ik wil de nieuwe wielen dan ook gewoon het hele jaar door kunnen rijden. Vandaar ook niet de keuze voor een hele dure set zoals Vision Metron of Mavic Cosmic Carbon o.i.d. want dan is elke remactie bijna zonde voor je gevoel. Daarbij hebben veel van deze wielen ook gewoon industrielagers.
Als zo'n set van Farsport een jaar of 4 meegaat ben ik tevreden.
- Infinito GB
- Forum-lid
- Berichten: 1436
- Lid geworden op: 09 apr 2015 00:23
- Locatie: Schagen
Nog een vraagje:
Wanneer ik besluit om de tubeless ready wielen te bestellen zonder spagaten in het veldbed, kan ik deze wielen dan zonder problemen of nadelige gevolgen gebruiken met normale vouwbanden en binnenbanden totdat ik besluit om tubeless te gaan rijden?
Ik heb nl. nog redelijk bruikbare Continental banden in gebruik.
Wanneer ik besluit om de tubeless ready wielen te bestellen zonder spagaten in het veldbed, kan ik deze wielen dan zonder problemen of nadelige gevolgen gebruiken met normale vouwbanden en binnenbanden totdat ik besluit om tubeless te gaan rijden?
Ik heb nl. nog redelijk bruikbare Continental banden in gebruik.
-
- Forum-lid
- Berichten: 344
- Lid geworden op: 07 jan 2012 17:45
- Locatie: De Liemers
Ja, je kunt gewoon draadbanden met binnenband monteren. Je hoeft dan ook geen velglint te plakken, er zitten immers geen spaakgaten in het velgbed. Ik vind een gesloten velgbed net als bijv. Campagnolo wielen ideaal, zeker als je tubeless wil gaan rijden. Vandaag nog bijna 2 uur in de regen gereden met DT350 disc naven. De afdichting van de DT naven is best goed met een soort dubbele stofkap en dan pas de tweezijdig gesealde lagers, dus geen kans voor zand en water.
Rose X-lite Four disc Di2 2018 & Mr. Big 2 29-er 2014