Strava: Vragen, Opmerkingen, Tips&Tricks
@markveenstra
Je kunt het middelpunt van je privacy zone verschuiven, zo kun je je daadwerkelijke vertrekpunt wat beter verhullen
Wat betreft cheaters: lui die er op kicken om, desnoods valsspelend, bovenaan een lijstje te staan zullen mij een zorg zijn. Van die clowns die dat doen door de rest vd ranglijst te flaggen zijn des te ergerlijker...
(doel ik natuurlijk niet op het flaggen van valsspelers zelf, zoals hierboven)
Je kunt het middelpunt van je privacy zone verschuiven, zo kun je je daadwerkelijke vertrekpunt wat beter verhullen
Wat betreft cheaters: lui die er op kicken om, desnoods valsspelend, bovenaan een lijstje te staan zullen mij een zorg zijn. Van die clowns die dat doen door de rest vd ranglijst te flaggen zijn des te ergerlijker...
(doel ik natuurlijk niet op het flaggen van valsspelers zelf, zoals hierboven)
@RKN ik stoor mij niet zo zeer aan het cheaten hoor, maar wel als dit gewoon ronduit gevaarlijk is. Het genoemde figuur reed gewoon letterlijk 122kmpu door een woonwijk. Het pedaal ging ook precies voor de start van het segment vol naar beneden en weer op acceptabele snelheid na het segment. Dat doe je niet op tig segmenten heel toevallig.
Misschien moet je juist wel namen noemen en het huisadres van de dader erbij zoeken. De dader desnoods aangeven bij de wijkagent. Die kan eens langsgaan met de vraag of meneer wel lekker is
Edit
Ik ben overigens net met de fiets van Utrecht naar Amsterdam gereden over de A2 met een gemiddelde snelheid van 200km. Net onder de 10 minuten (9:59min).
Het bestand staat een tijdje hier: https://we.tl/3CoKvodATY
Edit
Ik ben overigens net met de fiets van Utrecht naar Amsterdam gereden over de A2 met een gemiddelde snelheid van 200km. Net onder de 10 minuten (9:59min).
Het bestand staat een tijdje hier: https://we.tl/3CoKvodATY
Laatst gewijzigd door Nee_Nee op 26 nov 2017 16:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Vaak zijn dit motorrijders is mijn ervaringic3d schreef: ↑26 nov 2017 14:20 @RKN ik stoor mij niet zo zeer aan het cheaten hoor, maar wel als dit gewoon ronduit gevaarlijk is. Het genoemde figuur reed gewoon letterlijk 122kmpu door een woonwijk. Het pedaal ging ook precies voor de start van het segment vol naar beneden en weer op acceptabele snelheid na het segment. Dat doe je niet op tig segmenten heel toevallig.
Gewoon hier op inschrijven:
http://komdefender.com/
Krijg je elke week een mail met mogelijk cheaters of mensen die de gps hebben vergeten uit te schakelen. Je controleert de Strava activiteit even, blijkt het inderdaad niet te kloppen, kan je de activiteit flaggen. Werkt erg prettig en zo gaan de cheaters er tussenuit (ongeveer 50% zijn mensen met een elektrische fiets, de rest zijn mensen die de gps niet hebben uitgeschakeld in de auto)
http://komdefender.com/
Krijg je elke week een mail met mogelijk cheaters of mensen die de gps hebben vergeten uit te schakelen. Je controleert de Strava activiteit even, blijkt het inderdaad niet te kloppen, kan je de activiteit flaggen. Werkt erg prettig en zo gaan de cheaters er tussenuit (ongeveer 50% zijn mensen met een elektrische fiets, de rest zijn mensen die de gps niet hebben uitgeschakeld in de auto)
- fredmtb-sport
- Forum-lid
- Contact
Oeps, betrapt. Ik heb idd een keer mijn Polar V800 aan laten staan en gesynchroniseerd via mijn Iphone. Bleek dat Polar hem automatisch aan het uploaden was naar Strava. Kwam ik gelukkig binnen het uur achter nadat zo'n beetje de fatwa over mij was uitgesproken, niet normaal meer. Vanzelfsprekend verwijderd, geen zorgen
Bewust cheaten is iets was helaas (te) veel gebeurt, denk ook maar aan e-bikes die makkelijk 45 in het uur doen.
Maar ja, een KOM in peloton of een QOM dankzij groep mannen kan je ook vraagtekens bij stellen (ja, ja kom maar op met pek en veren).
Gewoon Strava niet te serieus nemen en je vooral niet gek laten maken. Gaat om het fietsen of.....
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ik ken er zo een die dat doet..... je kunt die behoefte aan bevestiging maar hebbenfredmtb-sport schreef: ↑26 nov 2017 19:21 een QOM dankzij groep mannen kan je ook vraagtekens bij stellen (ja, ja kom maar op met pek en veren).
.
.
Gewoon Strava niet te serieus nemen en je vooral niet gek laten maken. Gaat om het fietsen of.....
En die 2e zin is helemaal raak!
Less is bore
- fredmtb-sport
- Forum-lid
- Contact
Bedankt voor bijval (was beetje bang voor pek en veren). Voor mezelf is het een erg leuke toevoeging aan het fietsen.
Ben toch al een beetje cijfergek:
-Dus ritjes van 99,5 km zorg ik dat ik over die 100 km kom maar deed ik al 20 jaar voordat het woord Strava bestond.
-Icm met veloviewer kan je eea nog mooier zien, maar zijn nog meer leuke toevoegingen.
Verder zie ik het ook als een stukje sociaal medium, kan zien wat bekenden van me doen, doe soms inspiratie op door ritten van anderen. Mag ook graag een goede prestatie van een ander bekijken (vergelijk dan een lange bergklim met wat ik doe en weet gelijk weer waar ik sta ).
Tuurlijk leuk als je ergens bovenin een klassement staat of wanneer je gaat voor een p.r. (voor wat het waard is) verbeterd.
Leukste klassement voor mij is deze: http://www.kluitech.nl/uhr/Ronde_Ridderssmry.php. Gaat niet om snelheid, maar misschien hoe "gek" je bent om aantal ronden op MTB te doen op de Utrechtse Heuvelrug. Gaat inderdaad ook nergens over.
Ben toch al een beetje cijfergek:
-Dus ritjes van 99,5 km zorg ik dat ik over die 100 km kom maar deed ik al 20 jaar voordat het woord Strava bestond.
-Icm met veloviewer kan je eea nog mooier zien, maar zijn nog meer leuke toevoegingen.
Verder zie ik het ook als een stukje sociaal medium, kan zien wat bekenden van me doen, doe soms inspiratie op door ritten van anderen. Mag ook graag een goede prestatie van een ander bekijken (vergelijk dan een lange bergklim met wat ik doe en weet gelijk weer waar ik sta ).
Tuurlijk leuk als je ergens bovenin een klassement staat of wanneer je gaat voor een p.r. (voor wat het waard is) verbeterd.
Leukste klassement voor mij is deze: http://www.kluitech.nl/uhr/Ronde_Ridderssmry.php. Gaat niet om snelheid, maar misschien hoe "gek" je bent om aantal ronden op MTB te doen op de Utrechtse Heuvelrug. Gaat inderdaad ook nergens over.
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Strava is inderdaad met beleid te gebruiken. Veel dingen zijn eerder gemaakt voor de fietser die snel en kort rijdt, m.n. de KOM's.
De minimale afstand voor een Gran Fondo is voor een randonneur natuurlijk wat aan de erg korte kant, de maximale tijd die meegerekend wordt voor de langste afstand dan weer aan de korte kant (maar 24uur).
Veel van mijn ritten komen dan ook niet goed in het Strava systeem. Maar echt boeien doet mij dat niet. Ik rij mijn ritten om de ritten zelf. Als er dan wat leuks op Strava uit komt is het leuk maar meer niet.
Wel merk ik dat Strava van invloed is op de deelname aan tochten, op een positieve manier. De toename van het aantal deelnemers bij de winterse 200km ritten is denk ik deels te verklaren door Strava. Mensen zien dat anderen het kunnen en worden dan geinspireerd om het ook te doen. Dat zie je bv ook bij de toename van het aantal mensen dat de 500km rond de feestdagen in 1x gaat doen.
De minimale afstand voor een Gran Fondo is voor een randonneur natuurlijk wat aan de erg korte kant, de maximale tijd die meegerekend wordt voor de langste afstand dan weer aan de korte kant (maar 24uur).
Veel van mijn ritten komen dan ook niet goed in het Strava systeem. Maar echt boeien doet mij dat niet. Ik rij mijn ritten om de ritten zelf. Als er dan wat leuks op Strava uit komt is het leuk maar meer niet.
Wel merk ik dat Strava van invloed is op de deelname aan tochten, op een positieve manier. De toename van het aantal deelnemers bij de winterse 200km ritten is denk ik deels te verklaren door Strava. Mensen zien dat anderen het kunnen en worden dan geinspireerd om het ook te doen. Dat zie je bv ook bij de toename van het aantal mensen dat de 500km rond de feestdagen in 1x gaat doen.